BREAKING NEWS*!!!
Alla symaägare se hit!!!!!

TROTS SYMA har haft sina x8or och x5or på marknaden i över 1,5år och det finns hundratals tubvideor om hur man får bättre range på TX/RX!! Rangemods inkluderar att byta ut antennerna mot höggain-whipantenner istället för de små sladdarna som är standard.

OK said and done! (Syman ramlar rakt ur skyn som failsafe, våldsamt och tumlande, detta kan hända under 40m avstånd, de skriver 120m el likn på förpackningen)
Trodde det var 2.4ghzroutern som wifi-fpv som störde först, plockade bort den, samma problem, gjorde antennmodsen, en liten förbättring men fortfarande i mina ögon oflygbart.



Sedan såg jag en video igår där en amerikan hade listat ut allt! Alla TX till x8-serien och x5 (bild) startar i automatiskt rangecheckläge (mottagningbarsen blinkar), för att ta sig ur detta låge håller man ned höger elevatortrim medan man slår på TX! DÅ SLUTAR DET BLINKA! du är nu i fullpowermode och har förmodligen lika bra 2.4länk som en parkflyer i a f! Jag har testat och det verkar fungera, inte en enda dropout, skall prova gå på lite höjd imorgon!
Kul då denna är rätt stabil som plattform för min gopro! Lär kunna använda goprons wifi för att kunna styra kameran också, den wifi länken är mkt starkare än symas egen!

Sluta skära upp våra symaquads, denna enkla inställning står det ingenting om i varken manual samt att ingen kundservice jag talat med i sverige och utomlands hade den blekaste om detta, easteregg från fabriken ?

Så ja, nu vet ni, och alla som krossats vet jag ej hur man skall bete sig i 90% av fallen då mycket av dessa kraschats pga detta fiasko, om ni köpt via svensk handel finns det väl chans att bli ersatt i ljuset av denna nya information, dock m9kan man nog ej räkna med prestation från ex hobbex sida innan infon jag skriver här blir mainstream, om ej killen i affären har en bra hjärna och förstår tech.

Tänkte jag skulle dela denna chockerande upptäckt!!!
Jag som haR en enorm antenn på TX nu antar att jagmev har 1-3km räckvidd, på 2.4an vilket är mer än nog, denna modell skall flygas LOS och wififpv för att filma genom gopron!

Lycka till!!! Hoppas ni har nytta av detta, vet iaf 2medlemmar här som har symaquads!

Mvh Gustaf

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk