Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Åsikter sökes: Mini Tricopter Rcexplorer

  1. #1

    Standard Åsikter sökes: Mini Tricopter Rcexplorer

    Har tittat lite på Rcexplorers Mini Tricopter då jag skulle vilja ha en liten och hopfällbar multikopter som är enkel att ta med lite här o där. Ska kunna ta en Mobius el. liknande, ev en GP kanske.

    Problemet är att jag hittar nästintill ingen info om denna i Sverige, och enstaka info annanstans och då kommer ju frågan: varför?

    Någon här kanske som har en?

  2. #2

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard

    I forumet på rcexplorer.se vet de nog allt du behöver veta.. och mailar du så svarar nog David själv...

  3. #3

    Standard

    Dom har haft lite problem med att rumpan på dom glider lite fram och tillbaka under fff. Då blir inte filmerna jättesnygga direkt.

    Nu har dom ändrat mjukvaran, de har en egen fork av cleanflight som heter triflight. Sen har dom ett nytt servo som har en feedback kabel så datorn vet hur servot står. Ser lovande ut nu o jag har beställt den nya baby tricoptern... lite orolig för tuningen men vi får väl se, hälften av filmerna jag youtubat så tycker jag dom flyger som skit o den andra är acceptabel.

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk

  4. #4

    Standard

    Ok, har aldrig tunat en sådan fc men allting har en första gång. Får väl oxå ta en titt på deras forum för mer info där. Tack för tipsen!


    Har en SG14 idag men tänkte köpa en enkel, liten och billig Tx till denna mini tri, hur många kanaler behövs till den FC som används, FCF3? Kanske rekommendationer på en bra sådan Tx?

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Halcon Visa inlägg
    Ok, har aldrig tunat en sådan fc men allting har en första gång. Får väl oxå ta en titt på deras forum för mer info där. Tack för tipsen!


    Har en SG14 idag men tänkte köpa en enkel, liten och billig Tx till denna mini tri, hur många kanaler behövs till den FC som används, FCF3? Kanske rekommendationer på en bra sådan Tx?
    Hmm... det e en futaba ellerhur? Kolla om frsky säljer kompatibla recivers dom brukar vara billiga o bra. Tänk på att det bör vara en mini o gärna med sbus om du har en f3 dator. Sådana med plastskal går kanske i om man tar bort skalet o pins. Du behöver 5 kanaler men jag tror de flesta e 8 minst, jag skulle nog inte köpa en ny billig radio för du e van vid bra grejer.

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk

  6. #6

  7. #7
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag har också sneglat på rcexplores Mini trikopter ett tag. Bängde precis min sista tri 3.x från Rcexplorer efter 4 års trogen tjänst, flög LOS och fick solen i ögonen, sedan var det kört.
    Tror ni Mini orkar en GoPro?
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  8. #8

    Standard

    Har en RcX Tri V4 byggsats till salu om någon är intresserad. Inkl 3x Bee 30A.

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Masv Visa inlägg
    Ska kolla upp den lite oxå.

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlägg
    Hmm... det e en futaba ellerhur? Kolla om frsky säljer kompatibla recivers dom brukar vara billiga o bra. Tänk på att det bör vara en mini o gärna med sbus om du har en f3 dator. Sådana med plastskal går kanske i om man tar bort skalet o pins. Du behöver 5 kanaler men jag tror de flesta e 8 minst, jag skulle nog inte köpa en ny billig radio för du e van vid bra grejer.

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk
    Jo det är en Futaba, köpte en tidig Taranis men... nej... som du säger man vänjer sig snabbt vid bra grejor.

  11. #11

    Standard

    Om tanken är att busflyga lite samtidigt som man filmar så bör man ju kunna göra en mellanstorlek på den vanliga V4 coptern. Kapa armarna till samma längd som minin eller kanske några centimeter längre. Med 2208 eller 2212 motorer och 8" propellrar så borde flygtiden bli betydligt trevligare än på en mini med 5 eller 6" propellrar.

  12. #12

    Standard

    Jo har funderat på det oxå men samtidigt behöver och vill jag ha en liten o smidig multi att kunna ta med ibland.
    Har köpt 2205 motorer och har redan 2208 så möjligheterna finns. Hmm... beslutsångest...

    Känns (och ser ut?) som om Minin skulle tåla lite mer stryk av Moder Jord?
    Senast redigerat av Halcon den 2016-08-07 klockan 17:49.

  13. #13

    Standard

    har testat diverse mindre lyckade landningar med trifectan utan problem.
    Jag har inte testat rcexplorers variant så jag kan inte jämföra kvaliteten.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •