Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Butiker som säljer horizon hobbys flygplan i europa

  1. #1

    Reg.datum
    feb 2016
    Inlägg
    31
    Jobb
    Utvecklare
    Klubb
    FMFK

    Standard Butiker som säljer horizon hobbys flygplan i europa

    Hej!

    Letar efter butiker i europa som säljer horizon hobbys flygplan (e-flite, parkzone, hobbyzone etc) i europa. Tyskland borde väl ha några stora online-butiker?

    Finns det några stora, gärna billiga butiker i europa? Beställa utanför europa blir gärna dyrt, om de ens skickar (på grund av lipos).

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Hej,

    T ex Schweighofer (i Österike, EU):
    http://www.der-schweighofer.net/grou...hobby_products

    Full Kontroll i Sverige säljer även vissa produkter ur Horizon hobbys sortiment.
    http://www.fullkontroll.se

    /Bo

  3. #3
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Staufelbiel Modellbau, ägs väl av Horizon har jag för mig. Ligger i bla Hamburg.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kan då komplettera med Lindinger i Österrike (fungerar mycket bra) liksom MFT och Östersunds Modellhobby i Sverige - båda butikerna är bra att ha att göra med. Och det finns givetvis många flera.
    Roger

  5. #5


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Vad söker du för maskin?

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Söker man på aktuellt objekt via Google så får man ju träff på en massa butiker så det är ju bara att söka.
    Roger

  7. #7

    Reg.datum
    feb 2016
    Inlägg
    31
    Jobb
    Utvecklare
    Klubb
    FMFK

    Standard

    Är ute efter champ s+ just nu. Hittade ingen i sverige som ens vet när de kommer få in den men flera av butikerna det tipsats om här har den i lager. Men under dagen har mft iaf fått upp ett datum (18e) så jag väntar nog in dem.

    Men det finns fler modeller från dem jag är intresserad av, timber tex. Så jag tackar för tipsen!

  8. #8


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Är du intresserad av Timber så kan du kolla Hobbykings Tundra istället - samma typ av maskin och den fungerar mycket bra.
    Roger

  9. #9

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    http://www.mft.nu/ har väl hela sortimentet med reservdelar?
    Kanske något lite dyrare än Schweighofer men så kan du ringa eller maila MFT och få tips.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  10. #10

    Reg.datum
    feb 2016
    Inlägg
    31
    Jobb
    Utvecklare
    Klubb
    FMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Är du intresserad av Timber så kan du kolla Hobbykings Tundra istället - samma typ av maskin och den fungerar mycket bra.
    Roger
    Japp, den ser också trevlig ut. Om den någonsin hade funnits i lager.

  11. #11

    Reg.datum
    feb 2016
    Inlägg
    31
    Jobb
    Utvecklare
    Klubb
    FMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pgrts Visa inlägg
    http://www.mft.nu/ har väl hela sortimentet med reservdelar?
    Kanske något lite dyrare än Schweighofer men så kan du ringa eller maila MFT och få tips.
    Japp, detta är ett nytt plan dock. Verkar som att butikerna i sverige får den i lager en månad efter alla andra i världen...

    Det är ingen större prisskillnad. Många av de svenska butikerna har gratis frakt. Så det billigare priset utomlands negeras ofta av att man får betala runt 200kr i frakt. Är så pass lite skillnad från början så det brukar gå jämnt ut då, ser det ut som. Iaf för horizon hobbys grejer.

  12. #12

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Det är min erfarenhet också att det är ganska hyfsade priser på HH:s flyplan i Sverige och inte värt att beställa utifrån pga fraktkostnaden.

  13. #13


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Möjligen att man kan hitta "extrapriser" oftare i t ex Tyskland eller Österrike men annars brukar inte prisskillnaden på HHs kärror vara speciellt stor jfr de svenska priserna som flera av er påpekar - även om fraktkostnaden brukar vara rimlig från dessa länder.
    Grejen med Tundra är att vi vet att den fungerar bra - både på land, snö och sjö. Timber har trots allt lite att bevisa först.
    Sen har ju Parkzone även Sports Cub S2 som har samma spännvidd som Tundra men är lite lättare och med "klenare" motorisering. Dock flyger den väldigt bra och motoriseringen räcker - även för sjöflyg. En fördel med Tundran jft Sport Cub är att flapsen är mycket effektivera på Tundran - på Sport Cub skulle min rekommendation vara att helt skippa att montera in flaps-servo och "aktivera " flapsen för den fungerar bra även utan. En annan sak som är bättre med Tundran är att batteriet monteras uppifrån, som på en Funcub, istället för via en lucka underifrån. Dock är det stort batteriutrymme i Sport Cub och den fungerar med det mesta runt 3S1200--3S2200 utan att den känns överviktig med det tyngre batteriet. Hade jag inte haft en Sport Cub så skulle jag helt klart överväga en Tundra men kärrorna påminner såpass mycket om varandra så jag nöjer mig nog med min Sport Cub i detta fall. Och Sport Cub är helt klart den bästa Cub-liknande kärran jag ägt - har inga som helst hyss för sig oavsett hur man behandlar rodren.
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •