Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bästa Vtx

  1. #1

    Standard Bästa Vtx

    Vilken 600mw vtx anses i dagsläget vara den bästa?
    Gärna liten, låg vikt.
    Senast redigerat av Halcon den 2016-08-10 klockan 23:20.

  2. #2

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Sitter också och letar vad man ska införskaffa. Vilket band är det du letar i? 5.8, 1.2 GHz eller?
    Själv är jag är på jakt i bägge banden för olika plattformar.

    5.8 – 400-600 mW spannet. För 1.2-1.3 är jag mer inne på lite lägre effekt, typ 300 mW som bör ge tillräcklig räckvidd för det jag ska ha det till.

    Du råkar inte sett några omdömen on HK's 1.2GHz/500 mW (om det är det bandet du nu är inne på), https://www.hobbyking.com/hobbyking/...dproduct=74097

  3. #3

    Standard

    Jag är mest inne på 5.8 bandet - 1,2 funkar inget vidare för mig med 2,4 radio.

  4. #4
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Många tycker immersion600mwattaren är en bra sändare, jag har dock haft två st som ej fungerat som de skall, båda beg, en av dem höll på att kosta mig modellem i förrgår, om det vtx t quad du söker är TS5823(200mw rmrc) en mkt mkt bra sändare, jag får bättre signal med dessa vtxer än någon annan vtx jag provat, de är också otroligt små och lätta, de är ej heller så känsliga för ofiltrerad el, körde en TS5823 på 2s av balanssladden på en fixedwing utan störningar (när accen började bli riktigt låg fick jag lite pixlar men i övrigt helt ok, nu kör jag separat 2s400mah för vtxen och den smäller mitt spektrum dsm2 2ghz protokoll på fingrarna ordentligt närmdet gäller räckvidd, mao ger dsm2 upp långt innan jag ens får halvtaskig signal,.
    Sitter nu futabaFX på denna kärra och räckvidden återstår att testa.

    Långt inlägg men jag ville verkligen påtala hur bra den lilla sändaren är, nu sökte du 600mw men MED EN BRA SETUP (och med bra antenner) kan man få fullgod räckvidd m 200mw som räcker långt mer än vi kan se LOS!
    MVH G

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •