Reklam

 
Sidan 2 av 2 FrstaFrsta 12
Resultat 21 till 31 av 31

mne: Hsttrff hos Tre Aviatrer

  1. #21
    Balckes avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    114
    Jobb
    Marknadskonsult
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Trevlig trff, kul att se hang vilket var helt nytt fr mig. Nu blev jag riktigt sugen att prova hang, min Bixler 2 borde funka.

    //R

    Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	IMG_3728.jpg 
Visningar:	30 
Storlek:	64,6 KB 
Id:	59851Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	IMG_3731.jpg 
Visningar:	25 
Storlek:	58,2 KB 
Id:	59852Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	IMG_3738.jpg 
Visningar:	27 
Storlek:	51,2 KB 
Id:	59853Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	IMG_3748.jpg 
Visningar:	28 
Storlek:	55,4 KB 
Id:	59854

  2. #22
    pgrtss avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 540
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Bixler r kanon - liksom alla Easystar-varianter.
    Men om du kan s frsk att hitta en fllbar propeller till den.
    Proppen r som ett ankare i luften mrkte jag d min inte hade broms och planet var rtt s litet.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  3. #23
    Balckes avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    114
    Jobb
    Marknadskonsult
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Kan man inte helt enkelt bara montera av proppen? Eller det kanske underlttar att ha mjlighet att dra p en motor?

    //R

  4. #24
    Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    5 698
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malm Radioflygsllskap

    Standard

    Se proppen som en livfrskring!
    Men annars.... vem minns en fegis??
    Retroholic!

  5. #25
    pgrtss avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 540
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    I alla fall Havng r oskert.
    Jag har kt dit flera gnger med prognos fr 8-12 m/s och funnit kanske 2-4 m/s.
    Med lite hjlp kan man kanske komma 5-6 varv p ett par sekunder motortid.
    Plus att det r en frskring om man vill leta efter lyft p olika stllen.
    Prova grna sder om n dr det r helt andra mjuka kullar lite lngre in som inte alls r dliga att hanga p.
    r vdret fint kanske det r termik istllet fr hang och d r det Ok att kunna komma upp till lyftet.

    Det finns frsts lite mera slimmade krror n Bixlern om man vill ha bra glid.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  6. #26
    Balckes avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    114
    Jobb
    Marknadskonsult
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Men att testa hang borde Bixlern duga rtt s bra (1600 mm vingbredd) och tipset att stta dit en folding prop lter vettigt.

    Helt skert finns bttre glidare tex denna, 15.45 in filmen flygs det hang:




    //R

  7. #27
    Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    5 698
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malm Radioflygsllskap

    Standard

    Excalibur'en r hftig, men brja med Bixlern, med motor.
    Lagom stryktlig, rkna med att krran kan f en del smllar, speciellt vid landningarna.
    Det r inte alltid det r s bra landningsplatser som p Havng....
    Retroholic!

  8. #28
    Balckes avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    114
    Jobb
    Marknadskonsult
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Bixlern fr det bli, den har sedan tidigare ftt en del smllar s ngra till gr inget.

    RC-flight i Skvde har passande folding proppar.

    Eftersom det r flaps p Bixlern tnkte jag ocks testa Crow eller Butterfly brakes. Finns en frdig "app" i min Turnigy som heter Butterfly, bara att stlla in hur mycket, flaps skall ner, hur mycket skevarna skall upp samt hur mycket kompensation man vill ha i hjdrodret och koppla allt till en knapp/vred. Det blir nog att testa sig fram fr att hitta lagom instllning.

    //R

  9. #29
    pgrtss avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 540
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Crow r ju broms "p riktigt". Fast broms har jag aldrig behvt anvnda p hang :-)
    Kommer man inte ner r det ju bara att dra ett varv till. Havng r nog det mest perfekta stllet att trna landning i stark motvind. Fltet bakom r ju enormt.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  10. #30
    Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    5 698
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malm Radioflygsllskap

    Standard

    Klaff/krkbroms p en hangkrra r vldigt mycket overkill.
    Man kan vara glad om man lyckas f ner krran inom rimliga avstnd.
    Den turbulenta vinden bakom hanget bromsar s in i vassen.
    Smst r ett hang med vass kant, dr bildas en enorm rotor bakom hanget, vilket ibland kan gra att vinden blser utt.
    Bst r ett hang med lng sluttning, dr "br" vinden ven en bit int land.
    labodarna har en vass kant, dessutom diverse lng grda att landa i bakom hanget. I r har jag fr mig att det var raps.
    Ale Stenar r perfekt, lng mjuk vergng dr man kan f till riktiga smrlandningar...
    Retroholic!

  11. #31
    Balckes avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    114
    Jobb
    Marknadskonsult
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    D r det bara att invnta lite mer vind.

    //R

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

  • Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •