Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hubsan Spyhawk längs kusten

  1. #1

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard Hubsan Spyhawk längs kusten

    Pga problem med gamla Spyhawken, har jag sökt efter en begagnad F-model och fick fatt i en. Häromdagen var det dags för "maiden" flight. Efter en del problem med att den var baktung, lyckades jag få den balanserad. Provade att flyga med den inbyggda stabiliseringen och när jag kom upp över markturbulensen blev resultatet riktigt bra.


  2. #2
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Ok, grattis till 'nya" kärran, tänkte på en grej, finns d plats att stoppa i en 2204 2300kv-motor (de väger inte många g) , xnu har jag för mig att du använder nåt okonventionellt
    styrsystem och ej hur Rx ser ut.
    Spyhawken ser ut att flyga ok och jag tror om du får upp vikten lite på den så kommer d bli lättare att penetrera övindarna, har ett gäng 2204 2300kv liggamde, du kan kppa, en om du vill? Har nåt mini 10A esc till om du behöver det också. ? Mvh

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  3. #3

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard

    Hej,

    jodå, med lite byggarbete går det, finns en del exempel på de som bytt till kraftigare motor typ en 2204 från Emax eller Tiger och 10 A ESC på sina Hubsan SpyHawks och fått klart bättre prestanda. Någon har t.o.m. gått över till 1300 mAh Lipos (2S) och flyger i ca 20-25 min. En kille i Paraguay har varit uppe på 1000-1500 m och någon km bort efter att modifierat även antennerna.

    Jag har som mest kommit upp i 10 min med 800 mAh och ligger på +50 m/2-300 m bort då jag inte fått mina googles att fungera än. Dock, tänker snarare slakta min gamla SpyHawk och använda elektroniken, vanliga 9 gr servos, en kraftigare motor (har ett par Emax 2215/09 i FT motorpoddar) samt 30 A ESC och 3-4S lipos för att bygga något likt Flitetests FT Explorer (http://flitetest.com/articles/ft-explorer-build) som FPV-kärra.

    Nackdelen är att jag måste ha en spänningsreducerare till Rx, max 7.8V, då Hubsan idiotiskt nog inte matar via ESC-kontakten, utan direkt från batteriet. Med vikt runt 600 gr och 1.4 m spännvidd bör den köra rätt bra i min miljö även när det blåser 7-9 m/s.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •