Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Separat bec?

  1. #1

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard Separat bec?

    Jag har ett H9 Pulse XT60 som jag snart kommer göra maiden med. Planet har ca 178 cm spv, är utrustat med fyra digitala Hitec-servon, en emax 4030-06 420 kV motor och ett hobbywing 80 A esc, kommer flyga med 5 eller 6 s.
    Jag har tänkt utrusta den med en separat bec och undrar hur kraftig den behöver vara,3A, 5A eller högre ändå, eller är det onödigt och kan jag lika gärna köra med esc:ns inbyggda bec?

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Hej,
    Om du vill köra med strömförsörjning till servo och mottagare från fartreglagets BEC så kan det vara klokt att komplettera med t ex en Scorpion Backup Guard eller Optipower Ultraguard 430.
    http://www.scorpionsystem.com/catalo..._Backup_Guard/
    http://www.optipower.co.uk/Catalogue...32&title=ULTRA GUARD 430 Back-up System

    Jag använder själv Scorpion Backup Guard i mina F3A kärror. Har funkat bra i 3 år.
    I mina F3A kärror har jag log till fartreglaget (Jeti/Hacker Master Mezon) och där kan jag se t ex max ström som BEC levererat och det är nästan aldrig över 2 amp.

    Hobbywing Platinum 80A ESC verkar kunna leverera upp till 10 amp kontinuerligt och 5-8 volt (justerbart) via BEC. Det bör nog funka bra i ditt fall med 4 digitala servon och den typ av flygning som kan bli aktuellt med en H9 Pulse XT60.

    /Bo
    Senast redigerat av bem den 2016-08-03 klockan 02:27.

  3. #3
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Man behöver inte fundera så mycker över 3A eller 5A utan köp en Jeti MAX BEC eller SBEC så har du något som garanterat funkar riktigt fint!

    Jag använder alltid en MAX eller S och de har alltid funkat riktigt fint. De är dessutom kompakta och lättplacerade. Har för mig de är specade 10 respektive 12A.


    Här är en bild från spänningen som en SBEC håller i min 2.6meter YAK54 när jag vänder runt den rätt bra. Den lille rackaren slår på 4 hundradels volt i en 2.6meterns aerobaticmaskin. Helt otroligt, när andra kör powerbox hit och dit så funkar en SBEC finfint.

    Vi snackar under 300spänn för någonting som du har nytta av livet ut. Inget att tveka på

    Superhero

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    En trehundring kan det vara värt!
    Något tips på webshop som säljer dem?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •