Reklam

 
Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Black Horse Fw 190

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 181
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

    Standard Black Horse Fw 190

    Hej tänkte dela lite erfarenheter från Black Horse FW 190 ARF, maskinen har en spv om 178cm och en Saito FG33 står som drivkälla. Jag ska till Norge på Warbirdweekend sista helgen i denna månad och behövde något i hangaren som komplement till min ESM LA7 som varit med ett tag.

    Per på Minicars skickade maskinen till Östersund och en dag senare dök den upp hos Östersunds modell hobby. Maskinen är väldigt komplett med fina skaladetaljer och alla tillbehör som skickas med håller bra kvalitet. I satsen ingår ett luftställ och oleos, stället var i vekaste lagets så det skiftade jag ut mot nya ställben och elställ som jag hade liggande sedan tidigare byggen.

    Maskinen är klädd med tryckt film med mycket fina detaljer dock är hela maskinen något för blank för min smak men detta kan åtgärdas med matt lack. Det var ett tag sedan jag byggde någon ARF Warbird med prop från Blackhorse och jag kan konstatera att utvecklingen har gått framåt med stormsteg, fantastisk passform och väldigt lätt byggda med lim där det behövs.

    Hål är förborrade och gångjärn sitter på plats gör att bygget går snabbt, jag har så här långt byggt ca 6 timmar och närmar mig provflygning i rask takt.

    Kjell som skriver i andra trådar om sina fina stoora byggen har hjälpt till med lite kompetterande dekaler på fenan och 2 nya kulsprutor till maskinen som printades tidigare under dagen.


    Fortsättning följer

    MVH K-Å
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	F1.jpg 
Visningar:	460 
Storlek:	79,2 KB 
Id:	59342   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	F2.jpg 
Visningar:	366 
Storlek:	109,8 KB 
Id:	59343   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	F3.jpg 
Visningar:	351 
Storlek:	65,7 KB 
Id:	59344   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	F4.jpg 
Visningar:	334 
Storlek:	66,0 KB 
Id:	59345   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	F5.jpg 
Visningar:	386 
Storlek:	104,1 KB 
Id:	59346  

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	F6.jpg 
Visningar:	354 
Storlek:	129,2 KB 
Id:	59347   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	F7.jpg 
Visningar:	389 
Storlek:	80,4 KB 
Id:	59348   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	F8.jpg 
Visningar:	350 
Storlek:	100,5 KB 
Id:	59349   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	F9.jpg 
Visningar:	333 
Storlek:	91,3 KB 
Id:	59350  
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •