Reklam

Resultat 1 till 10 av 10

mne: Flygfrbud ver halva Malm

Standard Flygfrbud ver halva Malm

Sg detta p Sydsvenskan: http://www.sydsvenskan.se/2016-08-16...over-rosengard

Kollade lite p Polisens och Luftis hemsida, men dr nmns det inte.
    Vad jag kan se pverkas inte flygning p MRFS flt.

Standard

Frn NOTAM Sverige (https://aro.lfv.se/Links/Link/ViewLi...d=162&type=AIS). Verkar som om ngon har en UAV i luften och inte vill bli strd. :-)

---

+ TEMPORARY RESTRICTED AREA ESTABLISHED OVER MALMOE WI A CIRCLE OF
    RADIUS 2 NM CENTRED ON 553510N0130242E.
    ACTIVITY: UAV OPERATIONS.
    FLIGHT WITHIN THE AREA IS PROHIBITED WITH THE FOLLOWING EXCEPTIONS:
    SWEDISH MILITARY AIRCRAFT, AIRCRAFT ON AMBULANCE-, SAR-, COAST
    GUARD-, CUSTOMS- OR POLICE MISSION.
    ARRIVING/DEPARTING IFR TRAFFIC ON PRE-FILED FLIGHT PLAN AND
    SCHEDULED TRAFFIC TO/FROM ESMS AND EKCH. SCHOOL FLIGHT IS NOT
    ALLOWED. RESTRICTIONS APPLY TO ALL AIRCRAFT, RPAS/UAS AND MODEL
    AIRCRAFT INCLUDED.
    PERMISSION OBTAINABLE FROM THE SWEDISH POLICE BOARD, PHONE +46(0)10
    56 415 00.
    LOWER: GND
    UPPER: 1500FT AMSL
    SCHEDULE: 1800-0300
    FROM: 16 AUG 2016 18:00 TO: 18 AUG 2016 03:00 ES/A0499/16

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    3 173
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Vad hnder dr d, eftersom det endast gller i tv dagar?��
    DS-24 operatr.
    Hatar min dator, men tillbringar nd 10 timmar om dagen med den.
    lskar mina 30s med Stinger 400 size nr den gr som bst.
    FPV is das Shit! avstnd 27km med TechPod, hjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Standard

Ja det stod ju faktiskt i Sydsvenskans att det var jakten p bilbrnnare det handlade om.

Standard

Det hnder ju varje natt, kan inte alla ta sig ett litet skift och hlla koll p grannskapet? Skulle nn elda p min gata skulle jag vara ute p ntterna s gott jag kunde och f med grannarna p skift.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 391
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Trnare
    Klubb
    sker efter klubb el sllskap

Standard

Instmmer, gottsunda, Uppsala r i srklass i Sverige m bilbrnder, ngra thermal-uav:s varje helg ngra h skulle producera konkreta resultat

Skickat frn min ST26i via Tapatalk

Standard

Jag tnkte man kunde vara ute i tid (med mobiltelefon och kamera som ser lite bttre i mrker vilket de flesta klarar idag) och se vem som tnder p bilarna, inte hitta brnderna med dyra medel i efterhand. Vet dock inte vad de gr med UAVs i Malm, lter intressant dock. Kanske lser av efter ngon hg temperatur och sedan lokaliserar vilka "freml" som rr sig bort frn omrdet.

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 391
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Trnare
    Klubb
    sker efter klubb el sllskap

Standard

Citat Ursprungligen postat av lnning Visa inlgg
    Jag tnkte man kunde vara ute i tid (med mobiltelefon och kamera som ser lite bttre i mrker vilket de flesta klarar idag) och se vem som tnder p bilarna, inte hitta brnderna med dyra medel i efterhand. Vet dock inte vad de gr med UAVs i Malm, lter intressant dock. Kanske lser av efter ngon hg temperatur och sedan lokaliserar vilka "freml" som rr sig bort frn omrdet.
    Nja, hr i gottsunda om du inte r knd av lokalbefolkningen, har massa stora hundar el nt annat avskrckande kommer ungdomsgngen som gr detta (vi talar om mellan 20 - 100 ungdomar i grupp med allt vad det innebr) att garanterat anfalla och(frska) stjla din kamera och mobiltelefon, banka ner dig, ev kra en kniv i lret och sparka p dig i ring och saker som samvete, etik, moral och konsekvenstnkande frsvinner sfort de har bildat sin grupp.

Det brinner i snitt en-tv bilar per natt, senaste 2mnaderna har fler folk blivit skjutna hr n jag kan hlla reda p, flera har ocks avlidit till fljd av oroligheterna som visserligen redovisas i media men myycket blir mrkat, tnkt att FPVA ver kravallerna p helgerna med hexan fr lite ocensurerade nyheter p min kanal!! Kul att kra tokACRO ver kravaller....

Drav skulle UAVs m thermal imaging kunna se dessa grabbar odetekterat, en stor typ Y6-plattform skulle enkelt fixa detta och kunna flja dem till polisen kom och d har de tillrckliga bevis.

Varfr anvnder vi inte teknologin intelligent p detta viset? Fr att de som styr landet r s lngt efter och s rdda fr opinionen att inga konkreta lsningar kan komma fort, det r ljligt hur processen ser ut nu, " Lt alla sitta p is medan vi utpekar kommitter och byrkratiskt tjafs innan vi brjar kika p problemet"

Mvh Gustaf

Skickat frn min SM-T211 via Tapatalk

Standard

Aha oj, s pass vldsamt och stora gng, d r det bst inte lgga sig i och hlla tummarna att man klarar sig och sin bil. Snart tnder de vl eld p villor ocks. Jag tnkte ju inte att man skulle g fram och filma dem nr de slr in en ruta och kastar in ngot fr att starta branden, gr rtt fort. Men man vill ju inte sitta i en bil heller... och eftersom det verkar s farligt s hller alla sig inne s det r mindre folk som ser nt och det r nnu mer fritt fram. Hur mnga bor det i Malm? Ut p ntterna!

r vl bara att bemta med nnu strre polisgng och plocka dem en och en tills det r slut p det hela. Och rejla straff (antar att det r fr klena sdana idag s riskerna r vrda att tas). Och massa vervakningskameror, som vanligt, fr att se det man inte annars sett (men dr vill ju de flesta inte synas p en sdan s de vill inte ha sna). Vad hnder med dem de tar "till fnga"?

Vet ngon orsaken till att dessa folk ftt fr sig att stta eld p just bilar och valen de gr? Vad har initierat det hela? Det knns s "back to the medeival" det hela. Varfr just i tex Malm?

Undrar fortfarande hur de anvnder dessa "drnare". Saab frstod jag har utvecklat vidare p dem frn amerikanska Aerovironments Qube som har kamera + IR-sensorer mm. Se och flja samt skicka patrull? Landa ofta och byta ack, men de har rtt bra flygtid frstod jag, jmfrt med en Phantom. Mycket intressant i alla fall. Och klart skoj att "drnarna" brjar g att anvnda till s mycket annat. =)

Nja, polisen har att gra. Gr ju framt verkar det som ocks.

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •