Reklam

 
Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Gimbal från Aliexpress/ebay

  1. #1

    Standard Gimbal från Aliexpress/ebay

    Hej,

    Vad säger ni om gimbals från aliexpress eller ebay?

    Är det verkligen värt att betala närnare 100usd från t.ex. hobbyking när en som ser identisk ut kostar knappt 40usd från kina?
    Jag är inte ute efter att själv kunna styra pan/tilt utan bara få en någorlunda stabil bild.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  2. #2

    Standard

    100USD låter väldigt billigt, kan det vara nåt att hänga i julgranen ens?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    100USD låter väldigt billigt, kan det vara nåt att hänga i julgranen ens?
    ska jag yomka ditt inlägg som att 40usd gimbal är pengar i sjön [emoji12]

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Du skulle ju kunna länka till båda alternativen till att börja med... Sen kan säkert nån ge lite tips.
    Roger

  5. #5

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Jag ha testat denna men det var att kasta pengarna i sjön, lider helt klart av obotlig Parkinson

    http://www.banggood.com/Light-FPV-Br...-p-968168.html

    Men den här funkar bra

    http://www.banggood.com/FY-MiNi2D-2-...-p-978462.html

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Du skulle ju kunna länka till båda alternativen till att börja med... Sen kan säkert nån ge lite tips.
    Roger
    Alternativen är mer eller mindre exakt de som uffe har svarat med:-)

    Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Uffe visar 2 olika Banggood-alternativ men du undrar ju om en Hobbyking-variant också.
    När man ställer frågor är det alltid bra att vara tydlig och som i denna typ av fråga länka till de alternativ man frågar om.
    Det är så många frågor så de som svarar kan inte jämt lägga egen tid på att leta och gissa på vilka frågeställarens alternativ är.
    Roger

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Uffe visar 2 olika Banggood-alternativ men du undrar ju om en Hobbyking-variant också.
    När man ställer frågor är det alltid bra att vara tydlig och som i denna typ av fråga länka till de alternativ man frågar om.
    Det är så många frågor så de som svarar kan inte jämt lägga egen tid på att leta och gissa på vilka frågeställarens alternativ är.
    Roger
    Sant.

    Alternativ ett från uffe har jag tittar på och alternativ två ser identisk ut med den jag tittar på på hobbyking.

    Om inte annat, kan någon rekommendera en gimbal? Egentligen tänkte jag montera min sökte hdr-as15 på en istället för en gopro pga bättre bild(inte upplösning men färg/stabilitet).

    Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

  9. #9

    Standard

    Lite sent nu kanske men efter mycket om och men har jag tänkt att en 3axis gimbal kanske är värt det. Tarot verkar vara ett vettigt märke(?).
    Vad tror ni om denna? http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ra_Gimbal.html
    Kan den användas med andra ramar än Tarots? t.ex. Reptile 500 Alien?

  10. #10

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Skulle välja den här även om den kostar några dollar mer...
    Har fått riktigt bra omdöme av alla!

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._Aircraft.html
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Utmanaren2002 Visa inlägg
    Skulle välja den här även om den kostar några dollar mer...
    Har fått riktigt bra omdöme av alla!

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._Aircraft.html
    Den kostade ca det dubbla kontra Tarot:en om man kollar på Tarot från EU-warehouse. Ca 100USD är min gräns, smärtgränsen var redan vid 50-60 men märkte att man inte fick så mycket då haha

    Min tanke är förövrigt även att montera en Sony AS15 på istället för en GoPro - kommer bli lite meck med att vrida allt 90grader eller på annat sätt modifiera men det kanske bara blir kul =)

  12. #12


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Har du beställt en sån du länkat till Göran ? Du behövde ju nåt bättre till Hexan...
    Sen är ju Sony-kameran i ett annat format och lite svårare att fästa när gimbalen är gjord för GoPro. Även jag har en liten Sony-kam
    era - HDR AZ1 - inköpt på kampanj hos CD-on för 599 kr i våras och det är den ju helt klart värd...
    Roger
    Senast redigerat av McRegor den 2016-09-01 klockan 11:50.

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Har du beställt en sån du länkat till Göran ? Du behövde ju nåt bättre till Hexan...
    Sen är ju Sony-kameran i ett annat format och lite svårare att fästa när gimbalen är gjord för GoPro. Även jag har en liten Sony-kam
    era - HDR AZ1 - inköpt på kampanj hos CD-on för 599 kr i våras och det är den ju helt klart värd...
    Roger
    599 var ett sjukt bra pris på en sån Tror min AS15 kostade 1300kr på kampanj - dock för typ 4-5 år sen.
    Az1an har GPS och lite sånt va? Även multiport för att kunna använda som FPV om jag har förstått rätt?

  14. #14
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Denna fungerar och är värd alla pengarna, skulle säkert kunna kosta mer med alla dess funktioner. Bara att montera på kopter eller flyg hängande eller stående ditt val. Annat blir ni besvikna på också köper ni en till för 100USD och ännu en i jakten på en billig som fungerar men inte kan leverera.

    Citat Ursprungligen postat av Utmanaren2002 Visa inlägg
    Skulle välja den här även om den kostar några dollar mer...
    Har fått riktigt bra omdöme av alla!

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._Aircraft.html
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  15. #15

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Har balanserat mina proppar och tagit av linsskyddet på Hero 3:an för att kolla om min nuvarande gimbal ger bättre bild innan jag byter. Väntar på bra väder för test
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  16. #16

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Denna fungerar och är värd alla pengarna, skulle säkert kunna kosta mer med alla dess funktioner. Bara att montera på kopter eller flyg hängande eller stående ditt val. Annat blir ni besvikna på också köper ni en till för 100USD och ännu en i jakten på en billig som fungerar men inte kan leverera.
    Kenneth
    Jag har Taranis X9E och Wookong M och till Eagle Tree vector anslutna med s-bus till x8r. Vet du om man kan assigna gimbalen till kanal 9-11 så att den inte är låst till fasta kanaler?
    Senast redigerat av Utmanaren2002 den 2016-09-01 klockan 21:54.
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •