Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Laddare i stil med iSDT 608?

  1. #1

    Standard Laddare i stil med iSDT 608?

    Hej alla experter :-)

    Letar efter någon laddare i stil med denna men kanske i Sverige eller kanske lite billigare utomlands? (Prio på Sverige)
    De jag ser som "viktigast" är helst xt60 kontakt på power in, bra gränssnitt och verkar vara relativt stark?
    Kommer mest köra <3S2500mah ackar men ev någon på 4000mah+.
    Jag har ett laptop agg på 130w 19.6v som jag tänkte använda till min framtida laddare.

    iSDT SC-608 150W 8A MINI Smart LCD Battery Balance Charger
    https://banggood.app.link/ZPW5oiiT0v

    Någon som kan tipsa om något?

    Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Varför är det "viktigast" att ha XT60 kontakt på "Power in" ? Har nog inte sett det på nån annan laddare så är det verkligen viktigast för dig så är det väl bara att beställa en sån här från BG.
    För mig är t ex balanseringsprecisionen mycket viktig liksom relativt hög laddeffekt och att den balanseringsladdar snabbt.
    Vilka kontakter den har som standard är helt oviktigt - det är ju bara att löda dit de man vill ha.
    Har bara ett tips i den storleken och det är iCharger 106B+ - den uppfyller i alla fall mina personliga krav. Den har även en lite billigare tvilling nämligfen denna - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...e_Charger.html
    Roger

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Varför är det "viktigast" att ha XT60 kontakt på "Power in" ? Har nog inte sett det på nån annan laddare så är det verkligen viktigast för dig så är det väl bara att beställa en sån här från BG.
    För mig är t ex balanseringsprecisionen mycket viktig liksom relativt hög laddeffekt och att den balanseringsladdar snabbt.
    Vilka kontakter den har som standard är helt oviktigt - det är ju bara att löda dit de man vill ha.
    Har bara ett tips i den storleken och det är iCharger 106B+ - den uppfyller i alla fall mina personliga krav. Den har även en lite billigare tvilling nämligfen denna - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...e_Charger.html
    Roger
    Hmm den såg bra ut..

    Anledningen till xt60kontakt är att jag har sådana hemma och då lätt kan få ihop nätagg och laddare.
    De flesta har ju någon liten typ 8.32mm kontakt eller motsvarande obskyr :-\
    Har sett någon enstaka med inbyggt agg men de har ofta fått dåliga kommentarer.

    Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Matningen till t ex den länkade laddaren är en fast monterad kabel med stora "krokodiler" i andra änden. Bara att ta bort dom och löda dit en XT60-kontakt - så har jag själv gjort. Då kan jag driva laddaren med en lite större LiPo-ack när jag laddar inomhusackarna under vintern. Sen är det bara att göra en annan sladd med banan-kontakter i andra änden så brukar det passa även på fälten - och för säkerhets skull även en sladd med krokodilerna. Sen är man beredd på de flesta situationer.
    Roger

  5. #5

    Standard

    Ahaa! Men dåså, du har öppnat mina ögon 😀
    Har du någon uppfattning om x100an?
    http://www.hobbyking.com/mobile/view...dproduct=49420

    Jag gillar att det är grafiskt gränssnitt, jag jobbar mycket med övervakning av serverar och tjänster, därav en viss vana.
    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Matningen till t ex den länkade laddaren är en fast monterad kabel med stora "krokodiler" i andra änden. Bara att ta bort dom och löda dit en XT60-kontakt - så har jag själv gjort. Då kan jag driva laddaren med en lite större LiPo-ack när jag laddar inomhusackarna under vintern. Sen är det bara att göra en annan sladd med banan-kontakter i andra änden så brukar det passa även på fälten - och för säkerhets skull även en sladd med krokodilerna. Sen är man beredd på de flesta situationer.
    Roger
    Ahaa! Men dåså, du har öppnat mina ögon 😀
    Har du någon uppfattning om x100an?

    Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Leta användarrecensioner eller nån tråd på t ex RC Groups. Men rent allmänt är jag en aning skeptisk till laddare som främst säljer på användargränssnitt och att dom ser moderna ut... Det finns ju även iCharger-laddare med lite mera utvecklat gränssnitt men då höjer du prisnivån avsevärt. Dock inga sådana med touch-displayer vad jag kommer ihåg.
    Roger

  7. #7

    Standard

    Det är kul att de byggt en egen laddare istället för att klona en B6 för tusende gången

    Med tanke på komponentvalen de gjort för det som syns så borde det inte vara så svårt att köra på 1% motstånd istället för de vanliga 10% kinamotstånden. Men kineser slutar aldrig förvåna mig.

    Jörgen

  8. #8

    Standard

    Vad skulle jag behöva för att ladda två eller fler batterier samtidigt? Har en 20W1.6A laddare och det tog 1.5h att ladda från ca 50%.. känns inte bra haha

    Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

  9. #9

    Standard

    Har en iSDT SC608 på ingång - gör en liten uppdatering här när jag fått testa den =)

  10. #10

    Standard

    Fick hem laddare idag, ska fixa något att mata den med så får vi se om den är något att ha. Liten och välbyggd är första intrycket iaf :-)

    Send with tapatalk, please excuse any typos

  11. #11

    Standard

    Har nu iallafall testat att balansladda med den vilket var smidigt. Låter en del pga. liten fläkt men inget som stör mig.
    Har kopplat ett laptop agg på 130w/19.6v/6.*A till den vilket verkar funka bra.

    Den tar input på 12v(kanske var 9v) till 32v så man kan ladda med allt från en 12v kontakt i bilen till batteriet från en elcykel.

    Liten som få är den med, kreditkort i djup*bredd och höjden är kanske som en femmas diameter.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •