Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Google linser

  1. #1

    Standard Google linser

    Är det ngn som använder Fpv glasögon och som bär vanliga glasögon och har slipat till linser med samma brytfel, om så, blev ni nöjda..Kostnad?

    /JaS

  2. #2

    Standard

    Tog ett par av mina äldre glasögon, kapade till glasen med en dremel blev väl godkänt.
    Annars kan man gå till optikern och få ett par gjorda, tror att kostnaden blir ca 1500-2000:-.

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Tipset är att i så fall gå till Specsavers - dom har från tid till annan specialpris på synundersökning och enkla glasögon för under 400 kr. Just nu tror jag man bara behöver betala för synundersökningen (365 kr eller nåt sånt) och då ingår ett par enkla, slipade glasögon. Dom duger säkert till detta ändamål. Gäller väl bara att det är plastglas om man själv skall bearbeta glasen sen. Annars kan man ju köpa en "strut" (t ex Quanum) med 5" skärm inuti - då får man ofta plats med ett par mindre glasögon inne i "struten". Men se till att ha strut inkl mottagare + kamera och sändare med er till utprovningen så att ni kan visa vad ni vill ha (och testa på plats) för det är korta synavstånd.
    Roger

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Eller så beställer man tid hos Memira eller någon annan som utför ögonlaserkirurgi, det är bland det bästa jag gjort i mitt liv!

  5. #5
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Kan instämma att man faktiskt skulle få plats med ett par brillor i ett quanumvisir, såg på rotorriot ep "one handed pilot" en kille med kraftiga brillor som limmat in sina glasögonglas "ovanpå" ett par fatsharks och det fungerade perfekt för honom, de hade tydligen använt en dremel för passformen, nu kostar väl de billigaste glasen runt 1500 så man har väl i princip ett försök att få det bra om man gör det på goggles, quanumvisir hade jag nog satsat på om jag bar glasögon; det kan ju t o m hända att linserna till visiret räcker för att korrigera för synfelet men det får nån annan svara på!!

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    "De billigaste glasen" kostar ofta under 400 kr hos Specsavers - som jag nämnde i inlägg #3. Och inga som helst problem att få plats med brillorna i ett Quanum-visir ("dumstrut" brukar vi kalla dom.. ). Idag kostar brillorna inkl undersökning inte mera än 345 kr - https://www.specsavers.se/erbjudanden/gratis-glasogon
    Inte för att Specsavers är min favoritoptiker för min vanliga glasögon men brillor till "struten" får dom gärna leverera...
    Det är ju liksom inte riktigt lika kritiskt som ett par avancerade progressiva glasögon.
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •