Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: EDF/mikroturbin Ljungby 27/8

  1. #1

    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    244
    Jobb
    Pensionerad Flygvapen och SAS-pilot
    Klubb
    Hökaklubben

    Standard EDF/mikroturbin Ljungby 27/8

    Lite dåligt med reklam för meetinget i morgon i Ljungby. Blir kanonväder och brukar vara väldigt trevligt. Är man ny med jet finns det gott om kompetens som gärna hjälper till. Jag packar bilen med J34, J28 och Twister. Hoppas många kommer.
    Mvh Uno

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Finns ju massa reklam Uno

    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...Elefantastiskt


    Kul att du kommer och vädret blir toppen som sagt. Verkar lovande för premiär med Victoryn. Den lär komma en liten bit iväg iaf om nån stark kastar bra!

    Ses i morgon.





    Superhero

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    244
    Jobb
    Pensionerad Flygvapen och SAS-pilot
    Klubb
    Hökaklubben

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	131,8 KB 
Id:	59577Tack Ljungby Modellflygklubb för att Ni ordnar mikroturbin/EDF meeting. Inte så många idag pga FV 90 år men trevligt ändå. Fick luftat mina kärror i den lite turbulenta vinden och ett antal goda snack och råd. Hoppas att Ni fortsätter. Grattis Henke till maiden av Din Vasa Victory med Kolobri 50. Såg elak ut och skar som varm kniv i smör i den byiga vinden. Nästa 400 km /h

  4. #4
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Uno Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	131,8 KB 
Id:	59577Tack Ljungby Modellflygklubb för att Ni ordnar mikroturbin/EDF meeting. Inte så många idag pga FV 90 år men trevligt ändå. Fick luftat mina kärror i den lite turbulenta vinden och ett antal goda snack och råd. Hoppas att Ni fortsätter. Grattis Henke till maiden av Din Vasa Victory med Kolobri 50. Såg elak ut och skar som varm kniv i smör i den byiga vinden. Nästa 400 km /h
    Tack själv Uno, vår enda besökare. Nä... riktigt så var det inte men nästan. Vi är ju ett jet-gäng som gärna flyger och visar vad vi håller på med och träffen som sådan är rätt liten. Vi var i vart fall ett gott gäng och det var nog i vart fall 15st olika maskiner i luften med jetmotor under dagen.

    Jag fick upp min avrättningsanordning i luften. Var nervös för starten, men det visade sig vara den snällaste modellen jag någonsin flugit! Så himla go i lågfarten. Helt otroligt. Sen kan man väl likna Pierre vid en katapult, men det hjäplet ju inte vid motorstopp 0.5sek efter starten. Min egna patentlösning med slang genom gummiplugg utan rör funkar INTE om man drar åt för hårt. Nu kan vi det och modellen är provflugen med mycket fina betyg.

    Här kommer första riktiga repan i luften!

    Superhero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •