Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Walkera Runner 250

  1. #1

    Reg.datum
    sep 2016
    Inlägg
    3
    Jobb
    Tågvärd
    Klubb
    -

    Talking Walkera Runner 250

    Hej.

    Har införskaffat mig en Walkera Runner 250 adv. med Devo 7 kontroll. Jag är rookie inom quad så vet inte om jag har fel inställt eller om jag bara måste lära mig att behärska flyget, men den vägrar hålla höjden... Även om min throttle stick är i neutral (50%) så håller den på att flyger upp och ned som en studsboll. i vissa fall så kan den faktiskt hålla höjden relativt väl, men hur aktiverar man horizon läge?

    Har GPS till quaden som ska ha "hold mode", funkar det? Nej. Försöker följa varje steg i quick start guiden men den vägrar hålla höjd och position. Eller är det det hold mode står för, att den ska hovra stilla i luften?

    Någon som kan upplysa mig om hur jag ska få quaden stabilare? någon inställning på kontrollen jag missat?

    Tack på förhand.

  2. #2

    Standard

    Bara baserat på det att den hoppar upp och ner låter det som om du hal altitude hold aktiverat men barometern är inte skyddad så propparna blåser luft på den och då studsar den mer än gärna. Prova tejpa fast en bit tvättsvamp över sensorn som sitter på flightcontrollern.

    Skickat från min D5803 via Tapatalk

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2016
    Inlägg
    3
    Jobb
    Tågvärd
    Klubb
    -

    Standard

    Aha kan det vara så. Men borde inte det vara iordning "out of the box" på en RTF modell? Var hittar jag sensorerna? är det main controllern du menar? isåfall så finns det en öppning på toppen av den med tre (vad det ser ut att vara) led-lampor, ska jag tejpa igen den öppningen?

  4. #4

    Standard

    Testa att bildgoogla så kanske du får fram något. Annars kan du ju koppla in flightcontroller på datorn, då ser du ju signalerna så kan du blåsa på maskinen och se vad som händer. Min barometer är grymt känslig och registrerar minsta höjdskillnad/blåst. Men en 250 quad behöver väl aldrig flygas med altitude hold så det borde du ju inte ha aktiverat.

    Skickat från min D5803 via Tapatalk

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2016
    Inlägg
    3
    Jobb
    Tågvärd
    Klubb
    -

    Standard

    Okej ska testa det och se hur den reagerar. Som sagt är ny inom quad så uppskattar all flygassistans, är nästan ohanterligt som det är nu, svårt att flyga korrekt när den vill sticka iväg till +100 meters höjd eller fräsa jord, tycker att den borde stanna stadigt när jag har 50% på throttle sticken (neutral)... att inte saker kan komma färdiginställda.

    En annan anledning till att jag gärna vill att maskinen håller höjden själv till att börja med är att så fort jag svänger med quaden genom throttel sticken (mode 2) råkar jag automatiskt sänka eller höja sticken med några procent så maskinen gärna börjar stiga eller sjunka (ja jag är ny). Just nu känns det näst intill omöjligt att svänga utan att sjunka eller stiga, upplever även att har den börjat att sjunka så sjunker den tills den kraschar, börjar den stiga så fortsätter den... mot oändligheten och vidare, även om jag försöker styra emot.

    Kanske bara är min missuppfattning av det hela. Ska ge den lite fler försök så fort dem nya propellrarna dykt upp...

  6. #6

    Standard

    Jo det e svårt att lära sig o flyga o det e inget fel med att den rör sig upp o ner o åt sidorna. Träna över högt gräs o strunta i gimp lägen eftersom det kommer att lära dig felaktigt. När ditt muskel minne cementerat något är det jobbigt att bli av med. Finns en massa videos på nätet om att lära sig quad flygning.

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •