Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Qx 90

  1. #1

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard Qx 90

    Beställde en QX 90 från HK den kom i fredags, att binda den till mi Taranis gick lätt som en plätt och den flyger som en dröm, bra drag i motorena, men två saker är var det lite problem med, bilden var upp och ner men det visa sig var switch 6 på dipswitchen som ändra på detta (odokumenterat). Sen vill den inte koppla upp mot cleanflight usb känns inte igen, men det kan var skit med min dator


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	110056.jpg 
Visningar:	133 
Storlek:	93,1 KB 
Id:	59753


    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...KY_RX_B_F.html

  2. #2


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Cool. Jag beställde från HK men den va restad så det blev Banggood i stället. Lite billigare och så hade dom reservdelar.

  3. #3

    Standard

    Jaha...då kom min idag. Bind till Taranis utan problem. Fick bygga om ladd-sladden (till parallell-version) för att funka smidigt till min 1000W-laddare (PL6)...kan ladda många 1S samtidigt med den
    Fick enkelt bild in i mina Fatshark och flög runt lite. Det funkar finfint.
    Den funkade med Cleanflight configurator i min dator (Windows 10) efter att den installerat ny drivrutin.

    Två miniproblem:
    - Ena proppen flög av hela tiden...bytte till ny och problemet löst.
    - Lysdioder blinkar => syns tydligt i kameran om det är lite kväll som nu. Blir att täcka över dem eller printa ut en ny hållare till kameran. Såg att det fanns några varianter på Thingiverse.

    Skall bli kul att leka med i vinter...bra för mig som inte gillar att flyga när det är kallt. Frugan kommer att bli överlycklig när jag kan flyga runt i huset!

  4. #4


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Min kommer i morgon.

  5. #5


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gruffy Visa inlägg
    Jaha...då kom min idag. Bind till Taranis utan problem. Fick bygga om ladd-sladden (till parallell-version) för att funka smidigt till min 1000W-laddare (PL6)...kan ladda många 1S samtidigt med den
    Fick enkelt bild in i mina Fatshark och flög runt lite. Det funkar finfint.
    Den funkade med Cleanflight configurator i min dator (Windows 10) efter att den installerat ny drivrutin.

    Två miniproblem:
    - Ena proppen flög av hela tiden...bytte till ny och problemet löst.
    - Lysdioder blinkar => syns tydligt i kameran om det är lite kväll som nu. Blir att täcka över dem eller printa ut en ny hållare till kameran. Såg att det fanns några varianter på Thingiverse.

    Skall bli kul att leka med i vinter...bra för mig som inte gillar att flyga när det är kallt. Frugan kommer att bli överlycklig när jag kan flyga runt i huset!
    Du kan ju vända på kameran. Bara reversera roll och pitch i sändaren.

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hoppsan_84 Visa inlägg
    Du kan ju vända på kameran. Bara reversera roll och pitch i sändaren.
    Ja, det skulle funka. Har dock precis skrivit ut och monterat detta kit: http://www.thingiverse.com/thing:1721528
    Efter det så är kameran framför kortet och LED-problemet minimerat. Hur funkade din?

  7. #7


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Har flugit 5 minuter bara. Funkar bra men tycker inte om känslan i den.

  8. #8
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    känslan, är det PIds som är svåra med borstade motorerna?eller är det bara allmänt taskig känsla i ramen? frågan är väl om du tycker d är hårdvara eller mjukvara som ej känns bra för dig?

    kikat på dessa lite grann och tarot l130 lockar mycket, vet dock inte hur jag ska få plats med en futabaRX på den ( i f-fhss dvs)

    mvh G

  9. #9
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hoppsan_84 Visa inlägg
    Har flugit 5 minuter bara. Funkar bra men tycker inte om känslan i den.
    Hojta till om du vill bli av med den

  10. #10

    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    34
    Klubb
    MFK Skvadern, Sundsvall

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg

    kikat på dessa lite grann och tarot l130 lockar mycket, vet dock inte hur jag ska få plats med en futabaRX på den ( i f-fhss dvs)

    mvh G
    En SF800 kan nog vara lösningen för dig . Jag har en sådan i QX90:n och kan inte tänka mig annat än att den skulle få plats i en 130 quad också.

  11. #11
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Är det s-fhss? Jag har även köpt en turnigy9x-whatever och ska köpa modul (sitter ezuhf i) tänker dsmx modul och frskymodul om jag kan hitta beg och billigt och då är RX ej längre problem? För visst är xbus typ samma som sbus och detta bör denna Turnigy9xpro klara m rätt RX och txmodul?
    Kan inget om denna radio, openTX är installerat också...

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

  12. #12

    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    34
    Klubb
    MFK Skvadern, Sundsvall

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Är det s-fhss?
    Japp.

  13. #13

    Standard

    jag fick min qx90 idag men motor 3 snurrar åt fel håll, någon annan som har varit med om det?
    edit: den flyger finfint förutom att min kamera trillar hela tiden vilket har lett till att den har gått sönder så det är bara att beställa en ny då. det händer förmodligen för att min r9ds sticker upp från undersidan av den lila karbon plattan som kameran står på.
    Senast redigerat av HickeHiskelig den 2016-11-19 klockan 21:22.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •