Reklam

Resultat 1 till 8 av 8

mne: ldre Kyosho GS11, behver hjlp att hitta skruv med genomgende hl. Bilder finns!

Reg.datum
    Aug 2014
    Inlgg
    5
    Jobb
    Skruvar p skruvar och ritar siffror p papper

Standard ldre Kyosho GS11, behver hjlp att hitta skruv med genomgende hl. Bilder finns!

Hej!

Jag har sedan lnge en matanolbil som nu r isrplockad. Den har fungerat perfekt, men s en dag s rkade jag dra snder en skruv med genomgende hl som hller fast, vad det nu kan kallas, brnsletillfrselskruvsmojngen.
    Bilden nedan frklarar detta tydligare.

D detta r en gammal motor s r det svrt att hitta reservdelar. Jag har efter mycket, mycket om och men lyckats hitta en komplett frgasare till en annan motor som tydligen ska passa denna, men den skulle kosta en 500ing, och det r ingenting jag knner fr att lgga p ngonting som rimligtvis br g att laga fr ngon 20a.

S min frga till er r vart jag kan hitta denna skruven. Alternativt alternativ som fungerar.

Motorn r som sagt en Kyosho GS11, och om det kan hjlpa s r skruven 23 mm lng.

All hjlp uppskattas! ven ett eventuellt namn p vad denna skruven kallas s kanske jag kan ska vidare sjlv!

Bild:
    http://imgur.com/Y6mxNb8

Med vnliga hlsningar, och tacksam fr svar!

Edit. Mrkte att denna eminenta sida ven hade en egen funktion fr uppladdning av bilder, s laddade upp den dr med utifall att den andra av ngon anledning skulle frsvinna, men det r samma bild.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	Skruv.jpg 
Visningar:	94 
Storlek:	70,4 KB 
Id:	59785  

Ken1s avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Inlgg
    393
    Blogginlgg
    1
    Jobb
    Sia Glass AB
    Klubb
    Falkenbergs Modellflygklubb

Standard

Samma frgasare sitter p systermodellen GS11R. Det som gtt snder tillhr trotteltrumman, Kyosho reservdelsnummer 6510-29 "Carburetor Drum set". Kolla ebay, kan ibland hittas fr ngon hundring.

Jag har en liggande, men vet inte om jag vill gra mig av med den..kr sjlv GS11R och reservdelar brjar bli lite svrt att hitta tyvrr. Kolla ebay frst vettja

//Kenneth
    EDF Pilot och Slinge bo! :P
    Google r en skmotor, Goggles r glasgon.

Standard

Jag har en sdan samt lite delar till GS11, skicka pm med address s skickar jag den till dig.
    /Calle

Reg.datum
    Aug 2014
    Inlgg
    5
    Jobb

Standard

Hej Kenneth!

Tack snlla fr att du pekar mig i rtt riktning! Tack vare denna informationen jag ftt av dig s har jag nu lyckats ska mig vidare och d hittat ett komplett sett med en s kallad "carburetor drum" till d en GS15R, vilken d kanske inte passar. Den var dessutom lite ver min nuvarande prisklass, men det gller denna:

http://topshelf-rc.co.nz/catalog/pro...roducts_id=646

Frn samma sida s har jag dock hittat det jag tror r helt rtt, d ett "carburetor drum set" till en GS11R, men denna saknar bild, s jag r osker p om det r den. S kan denna vara vad jag sker?

http://topshelf-rc.co.nz/catalog/pro...oducts_id=2892

Utver det hittade s r det nrmaste jag hittat p ebay denna:

http://www.ebay.com/itm/Kyosho-Verga...QAAOSw0kNXh9Cd

Siffrorna "6510-29" str med dr, s kanske den kan vara rtt likas?

r det ngon av dessa som passar, och om s, vilken av de billigaste? Har tyvrr dlig ekonomi framver p grund av veterinrkostnader, s mste tyvrr ska det billigaste alternativet. Men om ngon av dessa passar s vet jag ju i alla fall att det gr att f tag p, s d fr jag kpa det nr tillflle ges, s slipper jag lgga hela RC-bilsprojektet p hyllan i alla fall, utan kan ha en frhoppning att det gr att lsa!

Jag fr tacka s mycket fr din hjlp!
    Med vnliga hlsningar, Robin

Reg.datum
    Aug 2014
    Inlgg
    5
    Jobb

Standard

Hej Calle!

Oj, jag vet inte vad jag ska sga riktigt! Tack s hemskt mycket! Det vore verkligen helt enormt generst utav dig, och jag kan lova dig att det skulle uppskattas ngot enormt!
    Jag vill inte gra ngon deppig nu, men jag och min familj gr igenom lite familjra problem just nu med en bortgngen kisse och tillhrande ekonomiska smll kring detta, och i tillfllen som dessa s knns det bra att koppla bort frn omvrlden genom att sitta och meka lite med RC. S i och med det s vill jag framfra att din vnliga gest betyder lngt mycket mer fr mig n bara vnligheten i att ge mig delen, utan det r lngt mycket mer vrdefullt fr mig p fler plan n s d det mjliggr en vlbehvd frnkoppling. S frn botten av mitt hjrta, tack!
    Jag har skickat PM!

Med vnliga hlsningar, Robin

Ken1s avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Inlgg
    393
    Blogginlgg
    1
    Jobb
    Sia Glass AB
    Klubb
    Falkenbergs Modellflygklubb

Standard

Hej Robin!
    Var s lite s, 6510-29 passar,o 6510-25 . Det fanns tv frgasare, en som i metall som fljde med original, sen fanns det en i vad liknar plast. Jag har bgge, men vet inte vad den har fr nummer, d jag kpte rovan den satt p begagnad frn Grekland 74901-13 r jag dremot lite osker p. GS15R r en motor som r strre n GS11 nmligen. S vgar inte sga om den passar.

Du r den andra killen hr p forat, som sitter med likadan motor ocks. Kul! )
    GS11 var nu inget fartunder eller nn vrsting. 11R var ju lite vassare, men bgge fungerar ju. Kyosho skickade sen med GS15 motorer istllet. Mer fjutt och mer krm typ
    EDF Pilot och Slinge bo! :P
    Google r en skmotor, Goggles r glasgon.

Reg.datum
    Aug 2014
    Inlgg
    5
    Jobb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ken1 Visa inlgg
    Hej Robin!
    Var s lite s, 6510-29 passar,o 6510-25 . Det fanns tv frgasare, en som i metall som fljde med original, sen fanns det en i vad liknar plast. Jag har bgge, men vet inte vad den har fr nummer, d jag kpte rovan den satt p begagnad frn Grekland 74901-13 r jag dremot lite osker p. GS15R r en motor som r strre n GS11 nmligen. S vgar inte sga om den passar.

Du r den andra killen hr p forat, som sitter med likadan motor ocks. Kul! )
    GS11 var nu inget fartunder eller nn vrsting. 11R var ju lite vassare, men bgge fungerar ju. Kyosho skickade sen med GS15 motorer istllet. Mer fjutt och mer krm typ
    Hej igen!
    Jag tror jag gjorde mig missfrstdd ngonstans, fr artikelnummrena du skriver gr till den dr trumman man vrider p fr att ka eller minska luftintaget tror jag. Detta var icke delen jag efterskte, utan det var skruven som hller fast den delen av frgasaren dr man initialt kopplar in brnslet, som har ytterligare en skruv i sig. Allts den som gr axiellt med trumman du nmner. Jag har hur som helst ftt tag p den nu s det r lst, och jag fr terigen tacka fr hjlpen!

Hehe, ja, allts jag har till och frn skt efter delar till den motorn i ett halvr och inte hittat s mycket, s jag har mrkt att den r ovanlig. Troligen just fr att den r d gammal, och lngt ifrn ngon vrsting. Jag mrkte det fr ngra somrar sedan d jag hade den fungerandes, men inte instlld, att den gr nog inte massor med knop direkt. Men det knns inte som det ligger p toppen av min prioriteringslista just nu nd! Att f den att fungera, hra och knna lukten och metanol igen duger gott t mig!

Reg.datum
    Aug 2014
    Inlgg
    5
    Jobb

Standard

Citat Ursprungligen postat av CalleR Visa inlgg
    Jag har en sdan samt lite delar till GS11, skicka pm med address s skickar jag den till dig.
    /Calle
    CalleR, medlem sedan 2011 gr 1 inlgg samma dag, dr han erbjuder mig delen jag har letat efter i ett halvr, gratis. Han lser allts detta problem helt t mig, bara fr att han r en god mnniska!
    Som jag skt och letat, ringt runt till hobbystllen, kollat schematiska diagram, googlat artikelnummer, letat p Ebay och allt. Frskt att limma ihop, hrdlda. Allt.
    Tack CalleR!
    Detta har ett lngt mycket strre vrde fr mig n enbart skruven, och jag r vldigt tacksam! Det satt som en smck och blev jttebra!
    http://imgur.com/hSW4KkB

Ett steg nrmre att f den rullandes nu d, men det var det avgrande steget!

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •