Reklam

Resultat 1 till 7 av 7

mne: Kan jag gra shr

Standard Kan jag gra shr

Jag skall inom kort bygga en lite 250 quad, jag vill inte anvnda ngn pcb utan vill lda allt om mjligt, kan jag lda ihop alla motorsladdar till fartreglagen till ett enda paket, sjlvklart kommer reglagen vara kopplade separat till FC via servokablarna?

/JaS

Standard

Jo det gr. Det e svrare o brukar bli mindre snyggt.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Standard

S har jag tnkt gra p nsta 2xx-quad. Varfr ha en PDB liksom...
    Skalar ena kabeln lite mer, lder dit de andra kablarna, krympslang p.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Reg.datum
    Dec 2013
    Inlgg
    331
    Jobb
    CNC-operatr p Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

Standard

S gjorde jag p min frsta quad. Den jag byggde ihop i helgen anvnde jag en pdb till, det blir s mycket snyggare bygge med mindre kabel.

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 330
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Trnare
    Klubb
    sker efter klubb el sllskap

Standard

Jag frstr inte riktigt vinningen av detta? r det vikten och platsen fr PDBn du vill banta fr jag tror denna lsning blir strre och klumpigare, det r ju inte servokabel som skall ldas direkt utan rejlta don som mste bli perfekt ldda, allt annat n perfekt kommer resultera i katastrof frutspr jag.... glm ej att kolfiber r strmledande ocks nr du testar fr en ldd kortslutning r ej att leka med och gr det in dr r du kokt!
    Hej, blir ni inte oroliga att strmfrsrjningen skall bli olika fr de olika ESC:erna och ev strmspikar om t ex en ldning inte r 100% eller att ESCn med kortast pluskabel suger mest strm vilket br ge PIDloopen nt att bita i=)?

? Nu nr det finns s otroligt fina billiga PDBplattor med inbyggda regulatorer och LCfilter ihop med OSD, dessutom USB- programmerbar frn PC, blir s otroligt cleana installationer med dessa och de kostar ju knappt 200 och passar ovanop naze-storlekboards!

lycka till hur du n gr! lgg grna upp bilder!
    mvh Gustaf

Flufs avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlgg
    1 575
    Jobb
    Datornrd p heltid
    Klubb
    Mlndals ModellFlyg

Standard

Mina frsta multikoptrar i plast och tr byggde jag p det sttet, men ju mer man kan integrera i en PCB desto finare blir det. Kr nu med RC Explorer mini tricopter med naze, pdb och bec p samma PCB, ljuvligt cleant.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof p riktigt men anvnder samma forumnamn som jag har p mnga andra forum.

Standard

Killen... PDB kar ju helt klart riskerna du pratar om, drfr r kablar egentligen bttre.
    PDB = krngligare, vger mer, mycket mer ldpunkter, mste ocks isoleras!!, "plus och minus" blir mycket nrmare varandra och risken fr kortis blir strre, flera punkter dr det kan faila, osv. Kan man inte lda s vet jag inte hur en PDB kan gra ngot bttre.

Hur ska det kunna bli olika strmfrsrjning? Alla ESCarna har ju samma diameter p kablarna och samma lngd och allt lds i mitten. Man kan nog korta av dem, r s korta avstnd. Och landar man hrt eller kraschar s r det ingen PDB som tagit skada eller nnu vrre, de dr PDB-Dual-PMU-plattorna.

Ju mer elektronik... desto mer som kan faila. ju mer ldningar, desto fler felkllor. Blir ju bara TV med kablar. ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •