Jopp, jag flög lika många minuter och då hade spänningen sjunkit ner till 3,8V per cell, precis som för LiPo. Men den stora skillnaden är att jag brukar sluta flyga med LiPo när spänningen är nere på 3,8V per cell. LiIon-ackarna klarar en bit till, de kan gå ner till 2,6V, men man ska helst inte gå ner under 3,0V. Det blåste rätt bra när jag flög med LiIon-ackarna så det påverkar ju också en hel del. Tror jag flög 18 minuter med 3S 1300 LiPo i vindstilla och sen 18 minuter med LiIon när det blåste 5 m/s. Jag har dock inte flugit mer efter det... :-( Har för många flyg... vojne vojne...

Flyget blev ca 25-30 gram tyngre efter jag lättat flyget och satt i den tyngre acken. Jag flög förr med 1300mAh 3S LiPo, nu 2600mAh 3S LiIon.

Men det kommer nog bli fler LiIon-ackar, i alla fall i de fall där LiIon-ackarnas specs pallar med behovet.

Det är JETI-ackar jag använder. Jag hittade nåt annat märke också med balanseringskontakter, men de pallade bara 2C urladdning vilket är på tok för lågt. Såvida man inte parallellkopplar ett drös ackar.

Började sammanställa info jag hittat på LiIon:
http://forum.motorportalen.net/viewt...p?f=15&t=13340