Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 34

Ämne: KJ fpv tränar!

  1. #1
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Cool KJ fpv tränar!

    Ett första försök att göra en fpv film i Imovie har inte flugit speciellt mycke fpv heller. Kul, kommer aldrig att flyga rc som vanligt igen.

  2. #2
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    En tur till på A-jaurs golfbana börjar att få bort jello i bilden och skakningarna som piloten har för sig



    Alla borde testa flyga Fpv

  3. #3

    Standard

    Vilket fint ställe att flyga på
    Fastnade också får FPV och har inte flugit vanligt sen dess.

  4. #4
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Yes copterdude finns hur mycke möjligheter som helst!

  5. #5
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    En liten tur runt kåken med nya budget miniquaden, känns otroligt smidig med cc3d kortet.
    snart när man blir varm i kläderna så blir det väl till att flippa å rolla



    Ska aldrig sluta flyga FPV!

  6. #6
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Så där, då har man haft flip och roll premiär i rattitude läge törs inte riktigt gå på rate än. Hade pitch och roll inställda på 360 deg/s och max rate på 450 vet ej varför man ska ha så, men hittade att det var en bra början ställde även ner max angle till 90 från 105 det var visst bra det åxå. Tyckte att den snurrade sakta men kanske man var för feg att spaka ordentligt.


  7. #7
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Roligt att det går framåt. Jag körde rätt länge i stabilize mode men den dan man övergick till rate satte punkt till stabilize mode. Finns ingen återvänd . Simulatorerna (freefpvrider och hotprops) hjälpte till att starta med rate också.
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  8. #8
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Tack ska du ha! Ska kolla upp dom där simulatorerna😎

  9. #9
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    efter några månader uppehåll så tänkte jag lära mig flyga i rate, gick fint tills jag switchade tillbax till attitude för att landa säkert men då tappade jag kontrollen, kan cc3d påverkas av kylan eller någon annan ide om vad som hände, funkade felfritt i rate bara lite osäker pilot.




    -20 var det förresten

  10. #10

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Det där har jag också varit med om på min quad med cc3d. Flyger rate och sedan flippar över till attitude så börjar den luta, vet inte vad det beror på.

  11. #11
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Har funderat om man har quaden i för mycke vinkel av vad attitude är inställd på, men funderar än!

  12. #12

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Rekommenderar att du kör Acro+ istället för rate, det är ett annat flight modes som las till senare just för FPV-flygning. Mycket behagligare att göra lätta manövrar i det och samtidigt kunna göra snabba rolls t.ex.

    Och angående din fråga, ja gyrot kan påverkas och vrid vinklen långsamt av kyla så att den inte är plan när den tror att den är plan när du shiftar tillbaka till det senare. Men vänjd dig bara vid rate eller ännu bättre acro+ så kommer du aldrig mer använda attitude med maskinen.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  13. #13
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Ok låter fint @zallisen måste jag uppgradera cc3d för hitta acro + i menyerna eller finns det redan har inte hunnit kolla än?

  14. #14
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Blev några acc i helgen både ute och inne på jobbet, börjar kännas lite bättre med rate hoppas farten kommer snart, längtar till sommaren så man slipper frysa om fingrarna



    Kul med fpv skulle bara haft någon kamrat uppe i Arvidsjaur för att bolla idéer med.

  15. #15
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Blivit en ny quad, blev en helt annan flygning men har kraftiga vibrationer vid hög gas, någon som har någon ide fc är ett emac skyline32 med boris betalfight Naze32 firmware. rs2005 motorer med dys 20A esc i en Emax 200 ram med bullnose 5x4,5 proppar.
    missar jag någon inställning har bara hållt på med openflight/cc3d är helt ny i cleanflight.
    känns åxå som gasen är för ivrig precis som om att den hovrar i 1/4 dels gas lite orolig i start och landning, vill nästa hovra när man armar den och motorerna startar, någon som har en ide om hur man får den mjukare.


    Nu blev det många frågor hoppas någon vänlig själ kan svara på mina funderingar för stabilare flygning

    FPV är livet ska ALDRIG flyga som vanligt igen :-)

  16. #16
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Grymt fin morgon blev, flygning över IP, tränade powerloops och lite hangtime uppochner, men fortfarande mycket vibrationer ingen som har en ide?


  17. #17
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Provade på svarta lådan i styrkortet idag, blev som häftigt!


  18. #18
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av remsan Visa inlägg
    Roligt att det går framåt. Jag körde rätt länge i stabilize mode men den dan man övergick till rate satte punkt till stabilize mode. Finns ingen återvänd . Simulatorerna (freefpvrider och hotprops) hjälpte till att starta med rate också.

    exakt samma för mig, dagen jag slog switchen till rate slog jag aldrig tillbaka till autolevel, nu börjar min cam peka upp så mycket dock att jag switchar till autolevel strax innan jag landar - för säkerhets skull.
    Och det var fpvfreerider och liknande sims som gav självförtroendet att göra det precis som du!

  19. #19
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Kul @killenheladagen men jag switchar aldrig till stabilmode men har bara kameran i 20deg funderar på att prova 30 för det känns ofta som om man ser backen rätt så ofta och inte horisonten :-)

  20. #20
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av KJ! Visa inlägg
    Kul @killenheladagen men jag switchar aldrig till stabilmode men har bara kameran i 20deg funderar på att prova 30 för det känns ofta som om man ser backen rätt så ofta och inte horisonten :-)
    20°? jag mätte lite halvslarvigt,jag ligger tydligen på ~25° , har flyttat upp den lite då och då när jag utvecklas och börjar se mer mark än horisont, det kanske är dags att uppa några grader för dig? Den enda nackdelen är att jag finner det lite svårare att cirkla runt ett objekt med objektet i centrum av min syn s a s.,
    Man kanske skulle ha tilt på den?
    Finns det några sådana färdiga lösningar för dessa rätt begränsade dimensioner (min kamera är i centrum av ramen kan man säga, kan sätta distanser iofs)?


    Hämtade aldrig ut mitt kablage igår, inte fpvat på över 7dgr, idag blir det förhoppningsvis om jag hinner installera allt och inga problem uppstår, och då kommer det ryka accar,,,

    Mvh Gustaf

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •