Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: GoPro Karma

  1. #1

    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    34
    Klubb
    MFK Skvadern, Sundsvall

    Standard GoPro Karma

    Någon mer än jag som uppmärksammat GoPros lansering av sin multirotor Karma?

    Jag kollade på Casey Neistats "review" av den och tycker den känns helt rätt i tiden.



    Hopfällbar och smidig, löstagbar gimbal, enkel handkontroll utan behov av padda (jmf. Phantom). Den verkar dessutom rätt så snabb, vilket är skulle vara en inställningssak på phantomen antar jag.

    Det enda som jag inte gillar är väl att det sitter en GoPro på den, men det är bara en liten smaksak från min sida som helst vill filma/fota raktecknande.

    Och priset kändes inte heller så blodigt. Själv har jag en halvbyggd XJ470 (liknande med fällbara armar från HK) och den går lös på nästan lika mycket.

    Vad tycker/tänker ni andra?

  2. #2
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vad jag förstod på testerna som gjorts saknas det en hel del funktioner, som de dock tänkt lösa senare med uppdateringar. Då är vi där igen med en massa releases som de låter kunderna testa vilket var ett stort problem i början för DJI.

    Jag tycker det är bra att de är gjorda för GoPro, har en hel hög sådana, vill man ha raka bilder kan man lösa det genom att byta linsen.

    Jag tänker vänta ett tag innan jag ev. ger mig på ett köp, men gillar dess kompakthet, perfekt att ta med på cykelturen eller vandringen.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Utan kunskap om denna så kan man ju ändå gissa att den erfarenhet som DJI skaffat sig under de år man producerat Phantom rimligen borde ge dom ett försprång framför en ny aktör så det ligger nog en hel del i första stycket av Kenneths inlägg ovan.
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •