Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Mobiltelefonens bildskärm slocknade!

  1. #1

    Standard Mobiltelefonens bildskärm slocknade!

    Har en Samsung Galaxy Note II 4G vars bildskärm slocknade.
    Anslöt jag telefonen till datorn så dök den bara upp som USB-minne.
    Hittade ett program för Windows som gör att jag får kontakt med telefonen, men man måste stänga av den, hålla in knappar i en viss ordning och sen ska den få kontakt. Suttit nån timme och nyss fick jag igång det hela... men sitter med mobilen i delar i famnen och det är förstås just DÅ den får kontakt och börjar ladda ner data från telefonen. Sitter blixtstilla!

    Någon som är insatt i hur man får fram själva bilden på telefonen till datorn? Jag vet att det går via en seg USB-anslutning till något program, som VNC.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    note 2 stödjer MHL, du kan kanske få upp bilden på en bildskärm som stödjer HDMI om du har en MHL-adapter.
    Superhero

  3. #3

    Standard

    Sån måste jag skaffa.

    Jag köpte i alla fall Wondershare Dr.Fone for Android, anslöt med kabel, gick förbi PIN o allt och laddade ner rubbet från telefonen till datorn (bilder, filmer, dok, SMS, samtalshistorik, kontakter, osv). Provade åtskilliga varianter. Blev klar med allt halv tre i natt. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4

    Standard

    Ny telefon på väg... Samsung Galaxy S7 Edge. Är den nåt att ha? Har man nytta av Edge? Resten av telefonen OK? Har jag gjort bort mig och borde valt nåt annat? Android vill jag ha pga diverse appar... och stor skärm. Utbudet på stora grejer är ju mindre nu pga nån exploderande telefon jag först skulle ha.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Ny telefon på väg... Samsung Galaxy S7 Edge. Är den nåt att ha? Har man nytta av Edge? Resten av telefonen OK? Har jag gjort bort mig och borde valt nåt annat? Android vill jag ha pga diverse appar... och stor skärm. Utbudet på stora grejer är ju mindre nu pga nån exploderande telefon jag först skulle ha.
    Samsung s7 edge är den bästa smartphonen jag kan tänka mig just nu; Grattis t bra köp; finns t o m fpv visir som tillbehör till denna! !

    Mycket bra telefoner har samsung gjort redan sedan de tillverkade samsung s2; s3, s4, s5 och galaxyserien samt noteserien är långt framför sina konkurrenter, använder ej längre nåt annat om jag kan hjälpa det; har kört iPhones och HTc; LG mfl men inget är i närheten så bra som samsung! !

    Bör jobba med reklam för samsung ser jag....surroundsystem och TV är också samsung här. .. Mvh G

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

  6. #6
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Ny telefon på väg... Samsung Galaxy S7 Edge. Är den nåt att ha? Har man nytta av Edge? Resten av telefonen OK? Har jag gjort bort mig och borde valt nåt annat? Android vill jag ha pga diverse appar... och stor skärm. Utbudet på stora grejer är ju mindre nu pga nån exploderande telefon jag först skulle ha.

    Jag köpte en på tok för dyr S7 edge pga kameran och den är riktigt bra! Men jag tycker inte riktigt den är värd så mycket pengar. Oneplus 3 är nog ett vettigare val idag, men den fanns ju inte när jag handlade.

    Edge har jag ingen nytta av. Fingerprint funkar sällan tillräckligt bra. Batteritiden är medioker. Räcker knappt en dag(inte dygn) vid ganska sparsamt användande.
    Superhero

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Nåja - mediokra batteritider är ju vardagsmat idag i alla fall bland Android-lurarna. Fingerprint är nog också som Henke säger - mindre användbart oavsett hur bra det är enligt reklamen.
    Roger

  8. #8
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Nåja - mediokra batteritider är ju vardagsmat idag i alla fall bland Android-lurarna. Fingerprint är nog också som Henke säger - mindre användbart oavsett hur bra det är enligt reklamen.
    Roger
    Det behöver inte vara vardagsmat, men det är på tok för vanligt. Min gamla Huawei Mate7 räckte utan vidare två dygn! Hoppade i säng med över 50% alltid. Nu får jag allt som oftast toppa upp under eftermiddagen för att komma i mål med iaf 20% kvar som reserv när jag lägger mig. Då använder jag över lag samma appar i bägge och jag försöker hålla ner antalet appar som behöver synca hela tiden så som sociala medier, mail, messengers osv.
    Superhero

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Samsung s7 edge är den bästa smartphonen jag kan tänka mig just nu; Grattis t bra köp; finns t o m fpv visir som tillbehör till denna! !

    Mycket bra telefoner har samsung gjort redan sedan de tillverkade samsung s2; s3, s4, s5 och galaxyserien samt noteserien är långt framför sina konkurrenter, använder ej längre nåt annat om jag kan hjälpa det; har kört iPhones och HTc; LG mfl men inget är i närheten så bra som samsung! !

    Bör jobba med reklam för samsung ser jag....surroundsystem och TV är också samsung här. .. Mvh G

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
    Verkar inte gå så bra för samsung och deras senaste mobil, förlust på 150miljarder och en telefon som börjar brinna.

    http://computersweden.idg.se/2.2683/...sung-miljarder


  10. #10
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xenon Visa inlägg
    Verkar inte gå så bra för samsung och deras senaste mobil, förlust på 150miljarder och en telefon som börjar brinna.

    http://computersweden.idg.se/2.2683/...sung-miljarder
    Tråkigt men knappast konstigt eller något jag reflekterar över när jag väljer telefon. Alternativet är inte att välja bort samsung utan att välja bort litium batterierna helt, då skall man nog rensa bland hobbyprylarna före de smarta devicerna. ;-)
    Superhero

  11. #11
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Jag struntar i såna olyckor och deras förlust, samsung gör schyssta grejer överlag och iaf i min erfarenhet med smartphones (både IOS och Android) så får man oftast mest för pengarna m samsung, det känns också som de är mer kompatibla med andra datasystem (linux, videosamtal t iPhone och andra märken, tala med FC, synka m pc etc som jag haft svårt att göra tillfredsställande med andra märken såsom HTC och Sony är busenkelt med samsung.

    telefonen jag håller i är en Samsung galaxyS5mini och jag köpte den beg för 1200 med 10mån garanti kvar, köpte den när jag tappade min s4 på cykeln i över 40km/h så den slogs i spillror, när jag köpte den nya och stoppade i kortet så återställde genast samsung och Google allting på telefonen, t o m köp i appar; samtalslistor sms etc, detta har jag aldrig smärtfritt gjort så fort

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •