En av kompisarna köpte en Charsoon Antimatter 250W för några veckor sen och även om den inte använts så mycket ännu så har den i alla fall fungerat bra hittills så det är nog ett vettigt "ekonomi-val". Och själv har jag som sagt tvillingen från Turnigy som jag kört drygt 1 år utan problem - parallellt med "originalet" iCharger 106B+ vilken tjänat mig under många år.
Visst kan du bygga av "friggo-material" men du bör ha ett ytskikt som förstyvar. Många använder gråpapper/brunpapper vilket kan fästas på olika sätt - utspätt vitlim är en gammal metod med gissningsvis kan det även fungera med nån form av vattenbaserad lack. Du får väl testa på nån bit först så inte friggon försvinner under lacken...
EPP använder man mest till kärror a'la våra inomhuskärror med "platta" vingar och profilkropp och det är som sagt väldigt hållbart - speciellt i jämförelse med depron som tidigare var det vanligaste material vid inomhusflyg-byggen. Med vettig konstruktion så går det att göra såna kärror utan en massa utanpåsittande kolfiber-stag men det kräver nog att man använder typ 10 mm styv EPP. Sen finns det ju ett snarlikt material som kallas EPO som används när man gjuter kärror - t ex den Bixler som nämnts tidigare.
Men visst finns EPP-skivor hos många av våra svenska handlare men man skickar oftast inte hela skivor via posten eller andra fraktare utan vill man ha det får man oftast handla "över disk" i butiken.
Roger