Reklam

 
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 42

Ämne: FRsky S6R

  1. #1

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard FRsky S6R

    En S6R och en USB STK programmerare landade lyckligt i min brevlåda, S&R är en mottagare med stabilisering, den går att programera från sändaren med lua script om man kör Open TX 2.2. känner inte riktigt för att uppgradera min Tarnis till 2.2 än, så jag beställde också en STK programmerare så jag kan använda min PC till detta. Jag sitter för tillfället och grunnar på vilken modell som skall få den tvivelaktiga äran att bli försöks kanin, valet står mellan en Acromaster och RC Factory Crack Yak 1m
    Jag återkommer med en utförligare test

    http://www.frsky-rc.com/product/pro.php?pro_id=167

    http://www.frsky-rc.com/product/pro.php?pro_id=168

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Spännande!!
    Ser fram emot fler rapporter om hur det går.

    Btw, inköpsställe och pris??
    Retroholic!

  3. #3
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Hej Uffe
    Hur placerar du mottagaren horisontellt i Acromastern?
    Jag tror det är nödvändigt för att stabiliseringen ska fungera. Min mottagare sitter på sidan och lodrätt.
    fredrik

  4. #4

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    Spännande!!
    Ser fram emot fler rapporter om hur det går.

    Btw, inköpsställe och pris??
    http://www.banggood.com/FrSky-S6R-2_...?rmmds=myorder

    https://www.horusrc.com/en/frsky-stk.html

    Pris: 22:50 $ med frakt

  5. #5

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    Hej Uffe
    Hur placerar du mottagaren horisontellt i Acromastern?
    Jag tror det är nödvändigt för att stabiliseringen ska fungera. Min mottagare sitter på sidan och lodrätt.
    Får gör en platta i depron eller epo som placeras i linje med stabben och över tyngpunkten i under huven

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hmm - när jag kollar BG-länken så kostar den 306 kr för själva mottagaren/stabilisatorn.
    Roger

  7. #7

    Standard

    Mina två S6R fungerar inte längre efter att jag gjort ändringar via hjälpprogrammet "Config Tool" och STK-adaptern. Några sekunder efter klick på WRITE så kraschar Config Tool och stängs av. Efteråt vill inte mottagarna initiera och ger felaktiga servokommandon på förändrade lägen.
    Rapportera gärna hur det går för er andra!
    /Leif

  8. #8

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Funkar bra här kör med version 1.2 av det programmet


    http://www.frsky-rc.com/download/vie...le=Tool-config tool for S6R

  9. #9

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard


    Tyvärr kom det en faktura från TNT på 194;- (44 moms och resten administrations avgifter) på STK programeraren

  10. #10


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Ajdå - 150 kr i adminavgift - och jag som tycker att Postnord tar tillräckligt bra betalt för samma tjänst när dom tar ca: 100-lappen. Sen har jag en känsla av att småpaket lättare "slinker igenom" hos Postnord än hos TNT, UPS och liknande fraktare. Så jag väljer normalt inga snabbare leveranssätt för det brukar innebära dessa "dyrbara" fraktare - alltså med större risk för moms (det kan jag acceptera) och "straff-avgiften" som inte är lika kul - speciellt på paket med lågt värde.
    Roger

  11. #11

    Standard

    Jag fick också "straffavgift" för min STK från Horus. De har free shipping men tydligen inte till Sverige. Det blev alltså en dyr adapter, kostade 10,5 USD plus frakt 12 USD plus moms (på "statistiskt pris" !?) samt avgift 150 SEK. Summa ca 400 SEK

    Min config tool är också v1.2
    /Leif

  12. #12


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Har sedan en tid konsekvent börjat använda det billigaste fraktsättet när man handlar från Kina/Hongkong mfl ställen. Min erfarenhet är att det faktiskt brukar gå fortare (rekordet är 4 dagar) och väldigt ofta lyser momsen med sin frånvaro.
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

  13. #13


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kör också som jag redan sagt med det billigaste fraktsättet från Kina/Hongkong. Däremot har jag aldrig upplevt nån leveranstid på 4 dagar - snarare 3--4 veckor.
    Roger

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Mina två S6R fungerar inte längre efter att jag gjort ändringar via hjälpprogrammet "Config Tool" och STK-adaptern. Några sekunder efter klick på WRITE så kraschar Config Tool och stängs av. Efteråt vill inte mottagarna initiera och ger felaktiga servokommandon på förändrade lägen.
    Rapportera gärna hur det går för er andra!
    Uppdatering:
    Efter "ny modell" och noggrann konfigurering av kanalerna 9, 10, 11 och 12 fungerar mottagaren som den ska. Men tyvärr kvarstår problemet med att Config Tool kraschar när jag ger ett WRITE kommando så det går alltså inte att t.ex. byta riktning på stabiliseringen.
    Jag kör en ASUS laptop med W7 64bit. Provade i M:s stationära ASUS W7 64bit med samma nedslående resultat.
    Något med drivrutinen för STK? Eller vad?
    /Leif

  15. #15

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Prova denna driver funkar för mig, har lyckats att få fram ditt fel ett par gånger men stänger jag och öppnar igen så funkar det att skriva

    http://www.silabs.com/products/mcu/p...cpdrivers.aspx

  16. #16

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av uffe_46 Visa inlägg
    Prova denna driver funkar för mig, har lyckats att få fram ditt fel ett par gånger men stänger jag och öppnar igen så funkar det att skriva

    http://www.silabs.com/products/mcu/p...cpdrivers.aspx
    Ska prova det. Intressant att du också får krasch ibland. Jag har lagt märke till att mottagaren faktisk tar emot min nya inställning av kompensationsriktning. Tydligen skrivs värdet in innan kraschen inträffar!?

    Förlåt en dum fråga men jag ska väl välja drivern ...x64 eftersom min windowsversion är 64bit (Config Tool ligger ju i ...Program (86)/FrSky)?
    Och ska jag avinstallera nuvarande driver innan jag installerar den uffe_46 rekommenderat?
    /Leif

  17. #17

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Nej jag körde bara in nya drivern, ev omstart innan man ansluter

  18. #18

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Och ja du skall välja 64 bit för drivern, även om programmet är 32 bit

  19. #19

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av uffe_46 Visa inlägg
    Prova denna driver funkar för mig, har lyckats att få fram ditt fel ett par gånger men stänger jag och öppnar igen så funkar det att skriva

    http://www.silabs.com/products/mcu/p...cpdrivers.aspx
    Config Tool kraschar varje gång efter ett WRITE även efter installation av den drivern. Men förändringar jag gör blir i alla fäll rätt så kraschen måste inträffa efter att nya data skrivits klart. Går att leva med.
    /Leif

  20. #20

    Standard

    Config Tool S6R har blivit uppdaterad till v1.3 och finns att ladda ner från FrSky. Ingen krasch hittills
    http://www.frsky-rc.com/download/ind...d=0&pro_id=167
    Provflög min S6R i en FunCub idag fm i lungt väder. Funkar perfekt både i Stab mode och Autolevel. Skulle vara bra om man kunde stänga av gyro och autolevel på kanal 6 "Elev2" så att den kunde användas till klaff eller annat.
    /Leif

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •