Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Taranis med V8JT Modul

  1. #1

    Standard Taranis med V8JT Modul

    Har begåvats med en Taranis med V8JT modul för att köra V8FR mottagare. Har problem att få dem att binda. Tacksam för handfasta råd och glada tillrop! /Pelle

  2. #2
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Yttre V8JT modul? Då ska modulen aktiveras i skärm 1 i modellminnet och troligen ska interna modulen stängas av. Stäng i alla fall av inre modulen i binningsögonblicket. Jag har för mig att mina V8FR trilskades att binda om spänningen var låg, så jag körde BEC som gav 5.0V, då band de lättare än vid 3V.

    Jag minns inte om V8JT hade dipswitchar, jag körde på denna tid VHT-modul och tror inte det fanns. Jag har ingen V8JT utan en DJT modul som är kompatibel med V8-protokoll (för att t.ex. köra mina V8FR). Här är det viktigt att modulens dipswitchar är ställda till rätt protokoll=V8.

    Avståndet ska inte vara för nära, håll isär sändare och mottagare med en meter.

    Bindproceduren är inte exakt densamma som för V8FR-II men ha den manualen framför dig, jag TROR du saknar switch mellan D8 och V8 på mottagaren annars ska det vara samma. Här är manualen http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...4X535698X5.pdf

    Jag brukar behöva 2-3 försök innan det tar även om jag gör rätt.
    lycka till. Misslyckas du får du lägga upp ett klipp på youtube så jag kan se hur du gör.
    fredrik

  3. #3
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK
    fredrik

  4. #4

    Standard

    Kanon nu fungerar det - missade att mottagaren ska lysa rött när den är bunden!

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    Yttre V8JT modul? Då ska modulen aktiveras i skärm 1 i modellminnet och troligen ska interna modulen stängas av. Stäng i alla fall av inre modulen i binningsögonblicket. Jag har för mig att mina V8FR trilskades att binda om spänningen var låg, så jag körde BEC som gav 5.0V, då band de lättare än vid 3V.

    Jag minns inte om V8JT hade dipswitchar, jag körde på denna tid VHT-modul och tror inte det fanns. Jag har ingen V8JT utan en DJT modul som är kompatibel med V8-protokoll (för att t.ex. köra mina V8FR). Här är det viktigt att modulens dipswitchar är ställda till rätt protokoll=V8.

    Avståndet ska inte vara för nära, håll isär sändare och mottagare med en meter.

    Bindproceduren är inte exakt densamma som för V8FR-II men ha den manualen framför dig, jag TROR du saknar switch mellan D8 och V8 på mottagaren annars ska det vara samma. Här är manualen http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...4X535698X5.pdf

    Jag brukar behöva 2-3 försök innan det tar även om jag gör rätt.
    lycka till. Misslyckas du får du lägga upp ett klipp på youtube så jag kan se hur du gör.

  5. #5


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    .
    .
    Jag har för mig att mina V8FR trilskades att binda om spänningen var låg, så jag körde BEC som gav 5.0V, då band de lättare än vid 3V.
    .
    .
    Jepp! Bindningen på V8FR krånglar på låg spänning! Gå inte under 4,8V.
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •