Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bra drönar butik

  1. #1

    Standard Bra drönar butik

    Hej

    Jag undrar vilka butiker ni brukar köpa drönare/quads från?

    Jag har märkt att Teknikmagasinet, Elgiganten och andra större företag inte har så stora utbud på drönare och dess tillbehör. Finns det någon fysisk butik eller webbshop som är inriktade på just drönare?

    Mvh Jack [emoji12]

  2. #2
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Rcflight.se bäst i Sverige

  3. #3
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Drönare är i mina ögon leksaken. Quad heter väl proffsgrejen.... (eller tri eller hexa osv).

    Säljs av alla hobbybutiker men ofta har varje butik sin inriktning som de är duktiga på.

    Du måste ge mer input för att kunna få bra svar. Jag nämner därför inga namn i detta läget
    Superhero

  4. #4

    Standard

    En drönare behöver inte vara en multicopter/quad/hexa osv. Kan även vara ett flyg. Men antar att du söker en quad.

    Drönare är ett dåligt ord för det vi håller på med... men det är så enkelt att uttala och använda och folk förstår direkt vad man pratar om när man pratar om "drönare". :-) Säger jag att jag RC-flyger med 2 m Cubar i trä så hör de bara "RC-flyger" så skriker de "jaså du flyger också med drööönare!!!"... orkar int.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5

    Standard

    Jag brukar handla från gearbest, hobbyking (helst inte), amazon (ofta dyrt) eller banggood. Du kan behöva tulla på sånt som skickas från varuhusen utanför EU men av någon anledning har jag hittills aldrig behövt tulla på saker från gearbest. rcflight och hobbyequipment har jag handlat från i Sverige.

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Banggood har rätt mycket grejor. Väljer man billigaste fraktalternativet (ofta "gratis") så är det hittills sällsynt att paketet "fastnar i tullen". Å andra sidan tar frakten i bästa fall 2 veckor men vanligare är 3--4 veckor. Väljer man dyrare men ibland snabbare fraktalternativ kan det t ex innebära att det är DHL som fraktar och då är tullbehandling med moms + adminavgift klart vanligare. Banggood finns också i EU och då är ju tull/momsfrågan redan avklarad men tyvärr är sortimentet mycket mindre - men leveranstiden brukar röra sig runt 1 vecka.
    Roger

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    4
    Jobb
    Process och underhållsansvarig på en ytbehandlings

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    En drönare behöver inte vara en multicopter/quad/hexa osv. Kan även vara ett flyg. Men antar att du söker en quad.

    Drönare är ett dåligt ord för det vi håller på med... men det är så enkelt att uttala och använda och folk förstår direkt vad man pratar om när man pratar om "drönare". :-) Säger jag att jag RC-flyger med 2 m Cubar i trä så hör de bara "RC-flyger" så skriker de "jaså du flyger också med drööönare!!!"... orkar int.
    HaHaHa... instämmer, har själv blivit drabbad.
    Vi hade 5-6 helikoptrar uppställda på bord och ett gäng ej införstådda passerade... "jahapp... så de här är sånna dära drööönare"
    Öh näää.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •