Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Spaka en Race Quad!?

  1. #1

    Standard Spaka en Race Quad!?

    Har inte kommit riktigt överens med att spaka en quad med FPV. Har normala spak funktioner på min sändare, skev och höjd till höger samt trottel och roder på vänster. När jag kör flygplan svänger jag med skeven och stöttar om det behövs med roder. När jag kör en quad så åker jag åt sidan med skeven och svänger med rodret - det känns lite fel. Finns det någon mixning som gör det enklare att styra en Race Quad - nu går det lätt åt skogen (bildligt och bokstavligt)….. //Pelle

  2. #2

    Standard

    Multirotor är som helikoptrar, inte som flyg. Är nog bara att lära dig flyga det du skaffat dig. ;-) Du kan heller inte dra av gasen för att glidflyga och landa. :-P
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    414
    Klubb
    Jönköpings Radioflygklubb

    Standard

    Det brukar vara enklast att först lära sig flyga med fart rakt framåt och vända genom att vrida 180 grader med "roder" spaken och flyga så fram och tillbaka. Sedan har jag märkt var det inte så svårt att komma på att det går att göra vanliga svängar på flygplansvis, bara man lärt sig behålla farten.

  4. #4
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Hej flyg lite snabbare en helikopter/quad är svårare att hovra än att flyga framåt och kameratilten ändrar roll och yaw vid runt 55grader byter dessa plats nästan.... när du flyger så kör du koordinerade svängar som du beskriver men då lär kameran peka uppåt iaf en 25-30grader att börja med.

    Mitt misstag när jag lärde mig flyga quad var att jag flög för sakta och skitnödigt, benen skakade osv..att få upp lite fart och flyga fram och tillbaka (180graderssvängar som nån skrev) är bra övning i början; kör du 3 eller 4s-accar?
    En bra sim är väldigt bra för quadflygandet; freerider är gratis.
    Mvh Gustaf


    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

  5. #5

    Standard

    Bra, övar! Inser också att det behövs mer fritt luftrum än min äng med fruktträd. Viktigt med fart för att hålla en hyfsat jämn höjd - så det är en del nytt att lära. Kör med 3s acc för stunden.

  6. #6

    Standard

    Jag va nyss och flög 4 ackar 250-quad som RC-flyg utan FPV. Så länge man har fart så är det nog rätt lika, vad gäller skevroder kombinerat med sidoroder. Men inte höjdroder eller gas. Samma? Näj.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •