Da har aven premiarturen klarats av. Tyvarr ingen film pga strejkande kamera.
Vi fick en hel del problem med landingsstallet av fabrikat Century Jet. Pa marken fungerade det bra, men val uppe i luften fick vi inte upp stallet efter starten och nar vi forsokte fa ner stallet i last lage sa gick inte det heller. Trots detta flog karran valdigt fint och stabilt och vi hade inga problem med kraft fran motorerna.
Hon var framtung och detta skapade problem nr 2 nar landningen paborjades eftersom hojdrodret inte rackte till. Men med hjalp av klaffen....som var valdigt effektiv lyckades Dino DiGiorgio fa ned karran pa marken igen genom en buklandning. Skadorna blev minimala...tva skadade stalldorrar, ena landningstallet slets ur sitt faste med mindre skador pa plywoodplattan dar stallet var fastskruvat samt ett mindre hal i bakkroppen. Dessa skador kommer att ta mindre an en dag att fixa.









Tyvarr aker jag hem om nagra dagar sa vi har inte tid att hinna med reparationerna. Men jag atervander hit igen nasta ar och da skall vi reparera karran.
Stallen kommer vi att skicka ivag till en valdigt duktig kille som skall fixa till stallen sa de kommer att fungera som det ar tankt.
Problemet med Century Jets stall ar att de anvander lag kvalite pa sitt material har for stora toleranser i sin tillverkning och det i kombination med att de tillverkar sin tryckluftskolvar sjalva leder till ett daligt resultat.

Nar jag har kommit hem igen skall jag lagga upp lite bilder fran traffen jag besokte i helgen...Dino DiGiorgia Memorial Warbird Event.


Goran