Reklam

Resultat 1 till 10 av 10

mne: Ftt tillstnd flyga utom synhll fr pilot!

Reg.datum
    May 2013
    Inlgg
    39
    Jobb
    Avdelningschef elektronik och mjukvaruutveckling
    Klubb
    Trollhttans ModellFlygklubb

Standard Ftt tillstnd flyga utom synhll fr pilot!

Hejsan!
    Mitt namn r Sebastian Wallman och jag har en enskild firma Flygfilm Trollhttan vid sidan av mitt vanliga arbete. I denna sidoverksamhet s har jag byggt och flygfilmat/fotat med multirotorer i ngra r med UAS-1B tillstnd. Blev i brjan p ret kontaktat av Karolinska institutet fr att se om jag kunde bygga en multirotor som fraktar en liten hjrtstartare. Detta har jag och mina vnner Jan Bjrn och Robert Andersson sedan jobbat p extra vid sidan av vra jobb i ngra mnader, och vi har efter mycket arbete ocks lyckats fr srskilt UAS-3 motsvarande srskilt tillstnd att flyga utom synhll utanfr Norrtlje fr att utvrdera vrt system. S i denna veckan mn och tis den 17-18 oktober s utfrde vi 18 framgngsrika flygningar kring lmsta brandstation utanfr Norrtlje och med flyg upp mot 9 km drifrn fr att frakta en hjrtstartare mot historiska hjrtstopp fr att mta utryckningstid. Vr drnare flg autonomt men var hela tiden uppkopplad live via radio samt 3G modem som gav telemetri data samt en live video feed fr att hela tiden kunna styras om. Vi utfrda 16 landningar helt autonomt och 2 stycken dr piloten som satt i brandstationen justerade landplatsen via info frn video info och styrde om. Testen var vldigt framgngsrika och otroligt roliga att f genomfra. Centrum fr hjrtstoppsforskning kommer redovisa resultatet i en artikel inom kort hur snabbt en drnare kan komma till platsen jmfrt med en tidigare utryckning.

Vad jag vet s r vi de frsta i Sverige att f detta typ av tillstnd vilket r vldigt kul och inspirerande fr fortsttningen. Sammanfattningsvis... Det finns hopp fr drnare branchen i Sverige!

/Sebastian Wallman
    www.flygfilmtrollhattan.se

Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	Dro?nare moln 3 160928.jpg 
Visningar:	288 
Storlek:	32,8 KB 
Id:	60374 Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	IMG_0668.jpg 
Visningar:	373 
Storlek:	80,7 KB 
Id:	60375
    Senast redigerat av SebastianW den 2016-10-22 klockan 20:03.

Reg.datum
    Dec 2013
    Inlgg
    335
    Jobb
    CNC-operatr p Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

Standard

Hftigt!

Standard

Fantastiskt kul att f hra lite positiva nyheter fr sporten.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Reg.datum
    Nov 2014
    Inlgg
    149
    Klubb
    Strngns Modellflygare

Standard

Cool

Standard

Skoj! Och intressant. Grattis! Hemt p alla vis fr befolkningen.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Reg.datum
    Oct 2010
    Inlgg
    451
    Jobb
    Ingenjr
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

Standard

Bra jobbat, positivt och kul p alla stt. Tack fr att du skriver hr!
    Kr flygplan, med eldrift eller p hang.

Reg.datum
    May 2013
    Inlgg
    39
    Jobb
    Avdelningschef elektronik och mjukvaruutveckling
    Klubb
    Trollhttans ModellFlygklubb

Standard Ftt tillstnd flyga utom synhll fr pilot!

Tack fr era positiva kommentarer! Jag hoppas att det kommer mer och mer drnare applikationer som uppmrksammas fr deras positiva funktion, fr att stta lite press p lagstiftning och tillstnd att tillta denna teknik. Nu s fr vi se vad kamera vervakning domen innebr framgent fr fpv men vill grna tro det kommer ppnas upp lsningar p ngot stt.

Skickat frn min iPad med Tapatalk

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Trnare
    Klubb
    sker efter klubb el sllskap

Standard

Riktigt snyggt !! Jag har sjlv tidigare tyckt att belggen frn vr sida med drnare som S&R och liknande applikationer varit rtt s dliga utan en efterfrgan p sdana tjnster - du och ditt team har ju nu (btw mkt snygg kopter) slagit ett rejlt slag med Ert arbete, mycket bra!
    Undrar om lagstiftarna skulle ndra p sig om de blivit rddade av en sdan hr drnare. ..?

Skickat frn min SM-G800F via Tapatalk

Flufs avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlgg
    1 583
    Jobb
    Datornrd p heltid
    Klubb
    Mlndals ModellFlyg

Standard

Rcker med att en politiker eller nra person till politiker blir rddad av denna fr att vnda vinden helt i Sverige (jmfr trden om Jvighet).

Stort grattis till lyckat projekt och att sprida positivitet kring tekniken
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof p riktigt men anvnder samma forumnamn som jag har p mnga andra forum.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •