Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Quadkompisar Falun?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Quadkompisar Falun?

    Tjo.

    Är riktigt ny på detta och har suttit ett par dagar och rekat forum, youtube osv inför mitt första bygge.

    Problemet är att jag har EN bekant (som alltid är upptagen och bor långt ifrån mig) att snacka med.
    Så jag söker nu folk runt Falun kanske t.o.m Borlänge att prata/flyga quad med.

    Rekandet i delar har hittils resulterat i:

    Taranis radio. (med X4RSB som ingår)
    xs20a escar
    emax redbottom 2205 2300kv med 5" proppar.
    220mm chassi. (billig kopia för första bygget)
    spracingf3 FC.
    HS1177 kamera. (Osäker på detta änsålänge)

    Börjar med något enstaka 3s att börja med och får se hur det känns.

    Det andra vet jag inte. Brillor har jag kollat en hel trave med youtubes om men det är änsålänge oklart.

    Siktar på att kunna få ut iallafall 1km video+kontroll redan från början men vet inte vad jag ska ha än.

    Annars då. Jo. Tobias som bor en drös mil utanför Falun.

  2. #2
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Strunta i 3s -accar - delarna du listar fungerar mkt bra m 4s och vill du ha mindre kraft kan du göra det i mjukvaran; när man väl stoppar i en 4s acc i en quad vill man ej flyga på 3s nånsin igen. . Hs1177 är nog den vanligaste FPVkameran och den är helt ok och nåt jag har på två quads.. så länge ramen är hyfsad och minst 3.5-4mm armar är det helt ok i min mening, bra FC och ok radio - se till att koppla FC med sbus bara, det är en senare fråga dock. .

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Strunta i 3s -accar - delarna du listar fungerar mkt bra m 4s och vill du ha mindre kraft kan du göra det i mjukvaran; när man väl stoppar i en 4s acc i en quad vill man ej flyga på 3s nånsin igen. . Hs1177 är nog den vanligaste FPVkameran och den är helt ok och nåt jag har på två quads.. så länge ramen är hyfsad och minst 3.5-4mm armar är det helt ok i min mening, bra FC och ok radio - se till att koppla FC med sbus bara, det är en senare fråga dock. .
    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

    Jupp. Och alltid antennen i när man ger ström. Tror jag spenderar 2-3 h om dagen utan problem på youtube och bara kollar Quad-grejjor. Rescensioner. How-to:s osv.

    Även tack för rekomendation ang goggles med.

  4. #4
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Och goggles; quanunvisir är billiga på HK och kommer ofta med mottagare som du också behöver!

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

  5. #5

    Standard

    Hej!

    Jag är falubo. Har flugit quad främst i 450 storlek med lite variationer. Plus många vingförsedda flygetyg.

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av NicklasW Visa inlägg
    Hej!

    Jag är falubo. Har flugit quad främst i 450 storlek med lite variationer. Plus många vingförsedda flygetyg.
    Cool. Du har PM.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •