Reklam

Sidan 2 av 2 FrstaFrsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

mne: Rd vid kp av ny sndare nskas.

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    463
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Tack n en gng fr alla tips. Jag tror att jag flyger vidare ett tag med min gamla Graupter MC-14 med 35Mhz kristaller. Jag har ett antal mottagare och hittade en trainer p vinden med en OS46 i som jag tnkte frscha upp mina gamla flygkunskaper med.

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    463
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

En liten uppdatering kommer hr. Det blev till slut en ny radio och valde mellan Futaba och Spektrum (valde bort Graupnern d jag lste igenom instruktionsboken...). Futaban kndes tyvrr lite plastig s det blev en Spektrum DX8.

Hittade en begagnad OS FS-120 Surpass III och den kommer skert passa bra i modellen (Top Flite har den tom med i ritningarna).

Det blev ocks infllbara landningsstll frn E-flite och de verkar vara mycket gedigna.
    http://www.mbs-rcmodels.se/landstall...bara-stall-90/

Riktigt kul att ha hittat tillbaka till hobbyn efter ca 15 rs uppehll:-)

(Bestllt ett litet vningsplan ocks som jag vntar p:-) Det r ett plan som heter Durafly Tundra och som verkar trevligt.)

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 674
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Helt rtt att kpa en Tundra - en mycket trevlig krra med osedvanligt effektiva klaffar som bl a mjliggr branta och korta inflygningar... Tror att du kommer att uppleva Tundra som mycket mera n ett "litet vningsplan".
    Roger

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    463
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Helt rtt att kpa en Tundra - en mycket trevlig krra med osedvanligt effektiva klaffar som bl a mjliggr branta och korta inflygningar... Tror att du kommer att uppleva Tundra som mycket mera n ett "litet vningsplan".
    Roger

Kul att hra! Jag ska till posten nu och hmta ut paketet:-)

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 674
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Skruva p pontonerna och starta p snn - om du inte har skidor. Annars fungerar den ocks utmrkt med skidor.
    Roger

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    463
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Skruva p pontonerna och starta p snn - om du inte har skidor. Annars fungerar den ocks utmrkt med skidor.
    Roger

Bor i Gteborg s hr finns tyvrr ingen sn:-( Hoppas p fint flygvder imorgon. Blir i s fall frsta turen p ca 15 r...

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •