Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hjälp! Min quad beter sig konstigt när jag gasar.

  1. #1

    Angry Hjälp! Min quad beter sig konstigt när jag gasar.

    När jag ger lite gas med min kontroll så börjar min quad accellerera av sig självt. Gjorde ett videoklipp för att visa vad som händer. Man ser tydligt i cleanflight att något är fel?
    https://youtu.be/V88r9ndWGeA

  2. #2

    Standard

    Har du kalibrerat den på helt plan yta och låtit den vara helt stilla och inte rört på någonting under tiden (samt förstås under uppstart)? Inte ens en kabel som drar i kortet (FC)?

    Ny FC?

    ESC-kalibrering kan det ju inte vara eftersom den rör sig fast den inte gör det i verkligheten...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    Någon mer kunnig får gärna rätta mig, men de racers jag byggt har betett sig på liknande sätt när airmode varit på vilket har fått fc'n att försöka "lösa situationen utan propellerbelastning". Så fort proppar åker på och du ska upp i luften kommer det inte vara något problem så länge allt är kalibrerat och sitter rätt, men på bänken så kommer den fortsätta på detta vis så länge airmode är aktiverat. Skulle det vara något annat som orsakar det så är jag tyvärr ute på för djupt vatten och kan således inte hjälpa dig

  4. #4

    Standard

    Glömde nämna det att jag testade den en gång och precis när jag började gasa lite så flippade den D: Googlade på det och jag hade visst råkat koppla två ESCer fel. Har ändrat det nu men har inte testat den.
    Då den flippade så gav jag den väldigt lite gas så den borde knappt lyft av det...

  5. #5

    Standard

    Den flippade nog för att den försökte kompensera lutningen, men eftersom det hela eskalerade åt fel håll så flippade den. Helt normalt beteende om felkopplat.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6

    Standard

    Problemet löst! Det var felkopplingen som var felet Nu flyger den bra men styr väldigt lite när jag drar i spakarna. Antagligen någon inställning i cleanflight som måste göras...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •