Reklam

Resultat 1 till 17 av 17

mne: Istllet fr HobbyKing? Den nya sidan gr mig tokig....

Reg.datum
    Oct 2010
    Inlgg
    408
    Jobb
    Ingenjr
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

Standard Istllet fr HobbyKing? Den nya sidan gr mig tokig....

HobbyKing uppgraderade ju sin webbsida nyligen men glmde tydligen att testa den frst. Jag gjorde ett allvarligt frsk att bestlla lite grejer idag men det gick inte, jag orkade bara en halvtimme p
    att fippla med varukorgen och f olika errormeddelanden. Det enda bra med nya sidan r att d frsljningen stannat nstan helt finns allt i lager och frakten br g raketfort.

Jag kpte lite grejer frn Banggood och Geek/Wish och ven eBay men var skall man vnda sig istllet?
    Kr flygplan, med eldrift eller p hang.

Coxs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlgg
    178
    Klubb
    Karlstad MFK

Standard

Har du provat med svenska handlare...?
    Kr s det ryker!

Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    5 777
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malm Radioflygsllskap

Standard

Banggood, AliExpress och GearBest r bra och billiga, lite lng leveranstid bara...
    Retroholic!

Standard

Jag hade inga som helst problem att bestlla frn nya sidan, dremot verkar de helt upptagna med att rtta hemsidan fr skicka ngot har om inte gjort.

Standard

Jag har inte vgat shoppa frn GEEK nnu - r de serisa?
    /J

Reg.datum
    Aug 2013
    Inlgg
    289
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

Standard

Geek och wish ska vara samma? wish funkar bra, frun hittar massa prisvrda saker dr och det har funkat bra.
    Jag har inte hittat ngot roligt p Geek...

LIPs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 278
    Jobb
    Numera statsanstlld med lderns rtt.
    Klubb
    rnskldsviks modellflygklubb

Standard

Hrifrn har jag handlat ett antal gnger, det har fungerat bra. http://www.sdshobby.com/
    /Lasse

Modellflygare sedan 1952

Fullskalaflygare ren 1964-1978.
    Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
    Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
    Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.

puggens avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Inlgg
    441
    Jobb
    Statsanstlld :)
    Klubb
    Vxj Rc -Klubb

Standard

Snart fr vi nog brja vrna om vra svenska handlare, det finns ett antal som har kanonservice och billig snabb frakt. Mina favoriter ligger i Herrljunga och Skvde..det finns skert mnga fler bra butiker men det gr inte att nyttja alla..tyvrr. Har slutat helt med Hk, bara strul..
    /Roffe
    Flyg fort och lgt

Reg.datum
    Feb 2015
    Inlgg
    96
    Jobb
    mttekniker
    Klubb
    fk spinn sderkping

Standard

kan bara hlla med fregende talare
    tattuackar p mbs

vad gller hk s frskte jag med en krra
    servohlet i kroppen var urtaget rejlt fr servokabeln p bda kortsidorna
    jttebra nda tills man ska skruva fast servot och man inte har ngot att skruva i :-)

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 681
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Fast HK har mnga krror som fungerar utmrkt ocks s bara fr att man ftt ett dligt exemplar s r inte alla dliga.
    Och dessa krror gr oftast inte att kpa frn t ex Svenska handlare s fr dessa krror (och andra komponenter) faller tyvrr det argumentet - ven om jag i sak hller med.
    Roger

pgrtss avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 569
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

Standard

Rkade klicka p "deal of the week" och med tillbehr s var det en pryl frn HK och resten frn Holland. HK packades och sndes inom ett par timmar, Holland i dag m frm. Lite varning att man mste kolla frakten som ju r dubbel nr det r frn 2 stllen.
    Sedan kan man undra vad som finns i Enkping - uppenbarligen ett gng modellflygfirmor.

Standard

Jag har gjort tv bestllningar frn den nya hemsidan och det har funkat bra efter tillvnjning. Deras nya "Product Finder" fr LiPo, Motor, Servo och Propeller lmnar dock en del vrigt att nska. Provade att ska LiPo efter weight och d fick jag resultat baserade p deras s.k. Shipping Weight istllet fr den fr mig intressantare nettovikten. Paketen skickades samma dag respektive dagen efter.
    /Leif

Reg.datum
    Oct 2010
    Inlgg
    408
    Jobb
    Ingenjr
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Cox Visa inlgg
    Jo, jag handlar lite verallt men det beror helt p vad jag behver. Utver flygandet har jag tio RC-bilar att pilla med ocks....

Standard

Citat Ursprungligen postat av Cox Visa inlgg
    Jod, beroende p vad jag r ute efter handlar jag grna frn bland andra Autopartner, RC Flight, Airmedia, HAB och MFT/Fullkontroll. Vissa artiklar r dock billigare eller mycket billigare i fjrran stern vilket r viktigt fr en fattig pensionr
    /Leif

Reg.datum
    Oct 2010
    Inlgg
    408
    Jobb
    Ingenjr
    Klubb

Standard

Jag fick ivg ordern nu, fast det krvde en hel del tlamod. Varje gng jag valde varuhus (en gng per produkt) fick jag Error 520 men prylen stannade i korgen och fick faktiskt rtt varuhus. Sidan lg nere idag ngra timmar s jag gissar att de uppdaterat. Ngon brist p feedback lr de inte lida av iaf!

Standard

Jag har endast bestllt en sak frn hobbyking och det var precis i samband med att dom gjorde om sidan.
    Saken r den att jag vet inte varfr men jag fick pengarna tillbaka efter ngon vecka (bestllde en 2.4ghz modul till JR) s tnkte att det inte skulle komma ngot, eftersom de inte hade sakerna p lager.
    Ngra veckor senare damp det ned ett paket i brevldan nd.. S jag fick den gratis kan man ju sga.
    S min erfarenhet r ju positivt i det stora hela hehe

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 681
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Gjorde en bestllning hromdan frn EU-lagret utan problem. Ja - nn leverans har jag ju givetvis inte ftt n men frhoppningsvis kommer grejorna - dom skall i alla fall vara skickade.
    Roger

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •