Reklam

 
Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Istället för HobbyKing? Den nya sidan gör mig tokig....

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    480
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard Istället för HobbyKing? Den nya sidan gör mig tokig....

    HobbyKing uppgraderade ju sin webbsida nyligen men glömde tydligen att testa den först. Jag gjorde ett allvarligt försök att beställa lite grejer idag men det gick inte, jag orkade bara en halvtimme på
    att fippla med varukorgen och få olika errormeddelanden. Det enda bra med nya sidan är att då försäljningen stannat nästan helt finns allt i lager och frakten bör gå raketfort.

    Jag köpte lite grejer från Banggood och Geek/Wish och även eBay men var skall man vända sig istället?
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  2. #2
    Coxs avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    229
    Klubb
    Karlstad MFK

    Standard

    Har du provat med svenska handlare...?
    Kör så det ryker!

  3. #3

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Banggood, AliExpress och GearBest är bra och billiga, lite lång leveranstid bara...
    Retroholic!

  4. #4

    Standard

    Jag hade inga som helst problem att beställa från nya sidan, däremot verkar de helt upptagna med att rätta hemsidan för skicka något har om inte gjort.

  5. #5

    Standard

    Jag har inte vågat shoppa från GEEK ännu - är de seriösa?
    /J

  6. #6

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    329
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Geek och wish ska vara samma? wish funkar bra, frun hittar massa prisvärda saker där och det har funkat bra.
    Jag har inte hittat något roligt på Geek...

  7. #7
    LIPs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 320
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Numera statsanställd med ålderns rätt.
    Klubb
    Örnsköldsviks modellflygklubb

    Standard

    Härifrån har jag handlat ett antal gånger, det har fungerat bra. http://www.sdshobby.com/
    /Lasse

    Modellflygare sedan 1952

    Fullskalaflygare åren 1964-1978.
    Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
    Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
    Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.

  8. #8

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Snart får vi nog börja värna om våra svenska handlare, det finns ett antal som har kanonservice och billig snabb frakt. Mina favoriter ligger i Herrljunga och Skövde..det finns säkert många fler bra butiker men det går inte att nyttja alla..tyvärr. Har slutat helt med Hk, bara strul..
    /Roffe
    Flyg fort och lågt

  9. #9

    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    141
    Jobb
    fritidsforskare
    Klubb
    fk spinn söderköping

    Standard

    kan bara hålla med föregående talare
    tattuackar på mbs

    vad gäller hk så försökte jag med en kärra
    servohålet i kroppen var urtaget rejält för servokabeln på båda kortsidorna
    jättebra ända tills man ska skruva fast servot och man inte har något att skruva i :-)

  10. #10


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Fast HK har många kärror som fungerar utmärkt också så bara för att man fått ett dåligt exemplar så är inte alla dåliga.
    Och dessa kärror går oftast inte att köpa från t ex Svenska handlare så för dessa kärror (och andra komponenter) faller tyvärr det argumentet - även om jag i sak håller med.
    Roger

  11. #11

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Råkade klicka på "deal of the week" och med tillbehör så var det en pryl från HK och resten från Holland. HK packades och sändes inom ett par timmar, Holland i dag m förm. Lite varning att man måste kolla frakten som ju är dubbel när det är från 2 ställen.
    Sedan kan man undra vad som finns i Enköping - uppenbarligen ett gäng modellflygfirmor.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  12. #12

    Standard

    Jag har gjort två beställningar från den nya hemsidan och det har funkat bra efter tillvänjning. Deras nya "Product Finder" för LiPo, Motor, Servo och Propeller lämnar dock en del övrigt att önska. Provade att söka LiPo efter weight och då fick jag resultat baserade på deras s.k. Shipping Weight istället för den för mig intressantare nettovikten. Paketen skickades samma dag respektive dagen efter.
    /Leif

  13. #13

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    480
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Cox Visa inlägg
    Har du provat med svenska handlare...?
    Jo, jag handlar lite överallt men det beror helt på vad jag behöver. Utöver flygandet har jag tio RC-bilar att pilla med också....
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Cox Visa inlägg
    Har du provat med svenska handlare...?
    Jodå, beroende på vad jag är ute efter handlar jag gärna från bland andra Autopartner, RC Flight, Airmedia, HAB och MFT/Fullkontroll. Vissa artiklar är dock billigare eller mycket billigare i fjärran östern vilket är viktigt för en fattig pensionär
    /Leif

  15. #15

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    480
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard

    Jag fick iväg ordern nu, fast det krävde en hel del tålamod. Varje gång jag valde varuhus (en gång per produkt) fick jag Error 520 men prylen stannade i korgen och fick faktiskt rätt varuhus. Sidan låg nere idag några timmar så jag gissar att de uppdaterat. Någon brist på feedback lär de inte lida av iaf!
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  16. #16

    Standard

    Jag har endast beställt en sak från hobbyking och det var precis i samband med att dom gjorde om sidan.
    Saken är den att jag vet inte varför men jag fick pengarna tillbaka efter någon vecka (beställde en 2.4ghz modul till JR) så tänkte att det inte skulle komma något, eftersom de inte hade sakerna på lager.
    Några veckor senare damp det ned ett paket i brevlådan ändå.. Så jag fick den gratis kan man ju säga.
    Så min erfarenhet är ju positivt i det stora hela hehe

  17. #17


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Gjorde en beställning häromdan från EU-lagret utan problem. Ja - nån leverans har jag ju givetvis inte fått än men förhoppningsvis kommer grejorna - dom skall i alla fall vara skickade.
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •