Reklam

 
Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Bra FPV-butik

  1. #1

    Standard Bra FPV-butik

    Hej!
    Känner någon till en bra nätbutik inom europa som inte är HK? Tänkte som HK eller RMRC ungefär.

  2. #2

    Standard Bra FPV-butik

    Hej
    Jag brukar handla från England ibland. I princip svenska priser men frakten brukar bli drygt en hundring för lättare prylar så det blir totalt ngt dyrare än Sverige. Dock är engelsmännen mkt snabba med leveransen och man har prylarna på ca 3-4 dagar. Inga dolda avgifter med tull etc dessutom. (Ja än så länge innan Brexit slår igenom...).
    England har många bra butiker. Slå en sökning på Google med typ FPV+UK så dyker det upp. Eller andra FPV-relaterade ord och lägg till "UK".

    Annars...
    Www.firstpersonview.co.uk
    Www.quadcopters.co.uk
    www.unmannedtechshop.co.uk

    Mfl.

    Det var billigare för ett antal år sedan då punden var lägre i kurs (eller kronan starkare...), men det är dock alltid problemfritt från England och mycket bättre utbud än i Sverige, så det är värt det!

    Med vänlig hälsning, Andreas.


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  3. #3

    Standard

    Ok, tack för tipsen. Köpte just en mottagare och ett ack från hk internationella. 15$ i från och sedan fick jag betala över 200 i tull, moms och "handläggningsavgift" till ups. Det går ju inte.

    Tar gärna mot fler tips.

  4. #4

    Standard

    Tittade lite på ett par av de där siterna nu och det var en uppenbar brist på två saker: 1.2-videoutrustning och flygplan. Tycks vara vara multirotor och grejer m extrem kort räckvidd för hela slanten?

  5. #5

    Standard

    Nu hittade jag själv en ganska bra lista: fpvcentral.net/2012/04/fpv-shops/

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Keffe1 Visa inlägg
    Ok, tack för tipsen. Köpte just en mottagare och ett ack från hk internationella. 15$ i från och sedan fick jag betala över 200 i tull, moms och "handläggningsavgift" till ups. Det går ju inte.
    Tar gärna mot fler tips.
    Kör alltid standardfrakt och aldrig UPS eller motsvarande - då minskar risken för moms (det är väl i o f s OK) men också admin-avgiften som kan kännas väldigt tung.
    Svensk FPV-butik med riktigt hyfsade priser och kunnig ägare - http://www.rctech.se/
    Roger

  7. #7

    Standard

    Ok, tack. Nej, jag vet det där med UPS. Tror faktiskt inte jag valde det själv, brukar alltid ta den billigaste frakten. Möjligen kan det ha haft att göra med att jag hade ett lipo med i orden, då brukar inte alla fraktalternativ finnas tillgängliga.

  8. #8


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Helt säkert var det p g a LiPo - men det handlar jag aldrig från HK International utan alltid från EU-lagret - om nu HK är LiPo-leverantören.
    Roger

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Finns många svenska butiker som har det mesta, så brukar ta där när jag prioriterar leveranstid.

    http://www.birdseye.nu/ i danmark har oftast varit bra och snabba också.
    Även flyduino i tyskland har jag handlat av flera gånger utan problem. http://flyduino.net/
    ________________________________________
    Mina maskiner

  10. #10

    Standard

    Köper nästan uteslutande från Banggood (LÄNK) nu för tiden, har man tur finns de man behöver i deras EU shop. Annars är priserna svårslagna om man har tid o vänta, brukar va gratis frakt också.

  11. #11

    Standard

    Problemet är att det lätt blir tull, moms osv om man handlar från Kina...

  12. #12


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Keffe1 Visa inlägg
    Problemet är att det lätt blir tull, moms osv om man handlar från Kina...
    Fast från Banggood och om man tar gratisfrakten (= Postnord som levererar) så är sannolikheten att "klara sig" relativt god.
    Sen är det moms och admin-avgift - har aldrig varit med om tull på våra grejor.
    Roger

  13. #13

    Standard

    Sant som McRegor säger, har inte åkt på någon tull än och jag har fått 10-15 paket.

  14. #14

    Standard

    Verkligen? Har inte beställt så många ggr från BG men från HK åker man ju på det jämnt om man köper från internationella. Men man kan ju handla från BG och HK euro hur som helst.

  15. #15

    Standard

    När jag beställde mitt jux från banggood så åkte jag på 1800 kr tull, surt
    Det var dock en order på cirkus 8500 kr

  16. #16

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av HickeHiskelig Visa inlägg
    När jag beställde mitt jux från banggood så åkte jag på 1800 kr tull, surt
    Det var dock en order på cirkus 8500 kr
    Aha, det är DÄRFÖR du har ont om pengar nu! [emoji4]

  17. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Keffe1 Visa inlägg
    Aha, det är DÄRFÖR du har ont om pengar nu! [emoji4]
    Haha ja ddt ligger nog något i det det är lättare att göra av med pengar än att få dem som 15 åring.
    Sen så blev det ett par bose quietcomfort 25 hörlurar nyligen också
    Snart så är ju sparbössan påfylld igen

  18. #18

    Standard

    Är väääldigt sugen på en RQ-7 Shadow från HK nästa löning

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •