Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Flybarless Koala

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard Flybarless Koala

    Hej

    Jag har en KOALA K-bar MINI flybarless system (köpte begagnad) som jag hoppas kunna använda till en T-rex 450.
    Har jag fattat rätt om jag tror att det är en kopia av en V-bar mini från Mikado? Och att det ska gå att använda programvaran till V-bar för att kommunicera med K-bar enheten? Alltså, porgramvara till PCn för att göra inställningarna i den. Tex om satellitmottagare används mm.
    Har också kollat om jag ska köpa en V-bar, men den var slut i lager hos Mikado. Programvarorna till PC verkade också väldigt gamla, till Windows 8 var det nyaste Windows jag kunde se tex.
    Nån som kan hjälpa mej lite här, är K-bar Mini nåt som är värt att försök få igång?

    /Lars

  2. #2
    NickeLs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    378
    Jobb
    Webbutveckling, IT
    Klubb
    Eskilstuna flygklubb

    Standard

    K-bar mini är en ren kopia på V-bar, jag flyger bara med K-bar i mina helis. Använder V-stabi (programvaran för V-bar) till programmering. Men låt bli att uppdatera K-bar gyron, då pajar dom.
    Jag tycker K-bar är riktigt bra. Aldrig haft strul med dem.

    //Nicke

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard

    Jag var inne på hemsidan o försökte ladda ner progamvaran, men fick hem till VStabi NEO, förmodar att jag måste ut där o leta igen, för så ska det inte heta, väl, NEO?

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Mikado har jag för mig att dem fixat till så att det inte går att uppdatera "fulkopior" av V-bar/Vstabi. Fullt förståeligt också. =)
    Ni kan ju prova kontakta Mikado om inte annat ;-) Jag hade letat upp ett beggat V-bar istället, kolla på helisweden där det dyker upp lite då och då. Ett annat alternativ är att leta upp BeastX eller senaste Align 3GX som kostar noll och inget begagnat. Alla tre gyron är mycket bra, medans Vbar är nog enklast att programmera, följt av BeastX och 3GX.

  5. #5

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard

    Det finns två alternativa platser att placera flybarless device-en på, väl? Uppepå i bakkant av helin, ja alltså där bommen sitter infästad och en andra plats är under rotoraxeln. Spelar det roll vad man väljer? Påverkar det hur Helin fungerar?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •