Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Trex 450 Swashplate?

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard Trex 450 Swashplate?

    Jag tycker att swashplate är glapp på min Trex450l, jag tycker det verkar vara glapp i den, i lagringen nånstans. Finns det nån uppgradering att rekommendera? Eller är det en original jag bör leta efter?
    lars

  2. #2

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard

    Kan man byta lager i den, Swashplate alltså?

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    98
    Klubb
    FK Gamen Norrköping

    Standard

    Hej, Skulle avråda att byta lagret; gissar att ytan mot den stora kulan är slitet.
    Kolla vad våra butiker har att erbjuda; Rubin och andra, dom har även alternativa tillverkare.
    Kolla även kullänkarna, som ibland slits eller glappar. Jag har bytt av samma orsaker.
    /Tomas

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Att byta lager i en 450-swashplatta är inte kostnadseffektivt, och för den delen knappast praktiskt möjligt beroende på lagerdimensionen. Som vanligt när det gäller lager så finns det inga fria luncher, kvalitet kostar. Jag rekommenderar därför originaldelar, eller möjligtvis en bra klontillverkare som exv. Tarot.

  5. #5

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard

    Jag har förstått att det bästa är att köpa en ny istället för att fippla med nytt lager. Det är hursomhelst i själva lagret det glappar, fundrar på om det kan vara lite si o så med originalpvaliteten? Har beställt till en Tarot och hoppas att det blir en bra grej som kommer hem. De hade exakt samma data, om man läste om Tarot och original. Troligen var jag lite mer blind än vanligt, men jag hittade ingen uppgift på diametern på huvudaxeln, som swashplattan var till! Borde ju vara en avgörande faktor...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •