Reklam

Sidan 11 av 11 FrstaFrsta ... 67891011
Resultat 201 till 211 av 211

mne: RCFF mste hlla rsmte! SNARAST!

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 673
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Eftersom det uppenbarligen varit lite si och s med styrelseengagemanget de senaste ren och RCFF vill hlla nere administrationen s borde det vl primrt rcka med de 3 poster som finns specade i Stadgarna - allts ordfrande, sekreterare och kassr. Sen behvs ju ocks andra poster, t ex IT-ansvarig, men den och andra tjnster mste ju inte innebra regelrtta styrelseposter - de kan ju t ex vara adjungerade fr att f eller ge information till den valda styrelsen frn berrda omrden.
    Jag knner inte till s mnga andra n dig, Hanke och Mats av de som nmns. Eftersom du suttit vid rodret nda sen tillblivelsen av RCFF s tycker jag personligen att det r dags att lmna vidare stafettpinnen och f en ny rst som representerar RCFF. Mats uppfattar jag som en passande ordfrande om han nu r villig och Michael har av de inlgg jag lst ocks verkat vara en sansad och vettig person som skulle kunna passa som ordfrande. Sen finns det skert massor av andra, tnkbara personer runt vrt avlnga land men det gller ju ocks att de r intresserade av uppdraget. S jag har i o f s full frstelse fr att det kan vara svrt att skaka fram kandidater eftersom de flesta idag skert r oknda fr varandra trots att de kanske r mycket kompetenta fr resp roll. Men till slut r det ju faktiskt valberedningens uppgift och inte den sittande styrelsens att hitta och fresl dessa - allt i enlighet med vad Mjoelner lrt oss tidigare i denna trd.
    Roger

Standard

Roger, valberedningen har det formella ansvaret att ta fram styrelsekandidater, men svitt jag vet s finns det inget som hindrar enskilda medlemmar att komma med frslag.

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 932
    Jobb
    Hobbyhandlare - Simulatorinstruktr
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Michael har meddelat att han inte har mjlighet att stlla upp i styrelsen. Jag hoppas dock vi kan behlla honom som vr representant gentemot myndigheterna. En bttre kandidat finns inte.
    Ove (AM) Nielsen

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 673
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Problemet med en s hr lst sammansatt frening som RCFF r att medlemmarna r s spridda geografiskt. Drmed har de allra flesta inte ens trffas vid ngot enstaka tillflle s att utifrn dessa frutsttningar fresl kandidater r inte det enklaste. S enskilda medlemmar har nog vldigt svrt att ge lmpliga namn annat n mjligen ifrn deras nrmaste bekantskapskrets och d blir det nog som det blir - styrelsen bestr till stor del av kompisar i nn form vilket kanske inte r det bsta ur organisations synpunkt. Men lsningen r inte enkel - varken fr oss enskilda medlemmar eller fr en ev valberedning vilken jag tvivlar p finns just nu.
    S mitt personliga frslag till ny ordfrandepost blir d Mats Erlandsson. vriga poster har jag ingen uppfattning om.
    Roger

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    S mitt personliga frslag till ny ordfrandepost blir d Mats Erlandsson. vriga poster har jag ingen uppfattning om.
    Roger
    Trevligt att du Roger, ser mig som en kandidat till ordfrandeposten i RCFF, jag har varit modellflygare sedan mitten av 60 talet, jag brinner fortfarande fr modellflyghobbyn, och som ordfrande fr Ripa Mfk lgger jag redan i dagslget mnga timmar p klubbens praktiska arbeten och administration, det finns frvisso alltid mer tid att ge, men att kandidera till ordfrandeposten i RCFF r inte aktuellt.

Vid en utbildning under 90 talet fick jag lra mig att ifrgastta saker i min yrkesverksamma roll, vga stlla frgor som en 6 ring, ”Varfr d, varfr gr vi s hr”, med ml och syfte att skapa frndring, att vga vara, vad vissa kallar ”gnllgubbe”, skapa frndring med utveckling, att gra saker och ting enklare, lttare och mer effektivt.
    Ls bara denna trd med alla krav p regler med krngel och byrkrati, det stlls stora krav, men de flesta vill inte, kan inte, orkar inte gra ngot fr att hjlpa till. De flesta av oss bedriver modellflyg p hobbyniv, d skall hobbyn utvas s enkelt och gldjefyllt som mjligt.

Modellflyghobbyn har utvecklats och frndrats, dagens media har frndras kolossalt, vi som utvare, och vr fria tid fr hobbyn likas, men tyvrr har den vergripande hjlpen fr organiserad utveckling inte hngt med i samma takt.

Sedan RCFFs bildandes har det blivit lttare att f hjlp med nybrjarens frgor via RCFFs aktiva forum, det gr att modellflyga p ”skra” platser med sunt frnuft, och detta, utan krav p att vara klubbansluten.

Jag har framfrt intresse av att arbeta med PR och utvecklingsfrgor som gynnar alla modellflygare, men framfr allt tror jag att mnga av landets organiserade modellflygklubbar r i behov av tillvxt och fryngring, mest fr att trygga och skerstlla den framtida verksamheten.

Mvh Mats
    "Ingenting r omjligt, det omjliga tar bara lite lngre tid"

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 932
    Jobb
    Hobbyhandlare - Simulatorinstruktr
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Man fr se styrelsen som ett gng trdgrdsmstare.
    Vi ska se till att myllan fr modellflygsverige r s bra och nringsrik som mjligt.
    Och vr policy med absolut genomskinlighet gr att ingen ska behva knna att det r ngot fuffens vi hller p med.
    Hela tiden har dessa kanaler varit ppna och medlemmarna har kunnat stlla frgor och f svar nstan direkt.

Sedan kan man ju fundera ver om det r ordfranden som ska kl skott fr styrelsemedlemmar som lyst med sin frnvaro - trots psttningar. Men det r klar att ngon syndabock mste vi ju ha fram. Vi r ju inte mer n mnniskor...
    Ove (AM) Nielsen

Standard

Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlgg
    Revisorerna fr ett ltt arbete - medlemsavgifter in - frskringspremier och ngra bidrag ut.

Vi arbetar just nu p att hitta ett rsmtesdatum i februari. rsredovisningarna r frdiga och rsberttelsen r i princip klar ocks. Vi lgger ut dem s fort vi hinner. Det r ocks dags att starta en trd om vad 2017 ska innehlla. Frslag emotses tacksamt.
    Finns dessa handlingar som varit klara sedan december utlagda? Eftersom jag nnu inte ftt min medlemsflagga kan jag vad jag frstr inte komma t dem.

/Mats

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 673
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Har inte sett ngra rsmtes-handlingar och heller ingen officiell inbjudan till rsmtet.
    Sen kanske det inte r riktigt rtt tid att ha rsmte i maj/juni nr mnga har mycket annat att st i - men det r en annan frga. Gissar att det blir ett rtt tunt deltagarantal under dessa frutsttningar.
    Roger

Standard

Jag har inte varit med p ngot tidigare rsmte med RCFF men antar att det r en rtt utdragen process.

/Mats

Standard

D jag i inlgg #96 framfrde en del som saknats vid tidigare tillfllen utan att ngon bra frklaring har redovisats i forumet kan man kanske drista sig till att frga ngra enkla frgor om hur det r just nu:

Vem undertecknar rets deklaration?
    Hur har denne/dessa ftt fullmakt att underteckna den?

Kommer det ens en ekonomisk redovisning och revisionsrapport fr 2013-2016?
    Hur har den/de revisorerna ftt fullmakt att skriva den fr hela den tiden?

Vem utarbetar rets frslag till budget?
    Hur har den/de ftt frtroendet att utarbeta den?

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlgg
    Hej!
    Blev vldigt frvnad och faktiskt lite chockad nr jag sent om sider fick reda p att RCFF saknar styrelse och inte hllit rsmte de senaste ren? Vad r meningen med detta?
    Har beslut tagits att pausa frbundsarbetet? RCFF mste snarast hlla rsmte fr att bestmma vad som ska hnda i framtiden. Om ingen styrelse kan vljas mste vi antingen pausa frbundsarbetet p obestmd tid eller s ska vi upplsa RCFF, det r min sikt!

/Ville
    Det hr var vl en ganska bra beskrivning av hur andra freningar gr i motsvarande situation. Det r ju enbart fysiska personer som r medlemmar och d r det en frening - inte ett frbund.

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •