Reklam

Sidan 7 av 11 FrstaFrsta ... 234567891011 SistaSista
Resultat 121 till 140 av 211

mne: RCFF mste hlla rsmte! SNARAST!

Reg.datum
    Apr 2009
    Inlgg
    1 353
    Klubb
    Karlstads MFK

Standard

Hej,
    Det finns svitt jag knner till inget krav p att man mste hlla "rsmten" varje r. Men man fr ju lov att flja vad freningens stadgar sger fr allas bsta, fr RCFF str det faktiskt att rsmte hlls rligen och det kan inte jag tolka som annat n att det r varje r. Om RCFF nskar annat intervall fr rsmten fr man vl ndra stadgarna frst. Som det r nu har ju faktiskt RCFF's styrelse inte fljt sina egna stadgar. Personligen hoppas jag att den styrelse som blir vald p kommande rsmte den 20 maj hdanefter fljer freningens stadgar, i demokratisk anda. Jag anser inte alls att RCFF's arbete fr oss modellflygare missktts bara fr att man inte haft rsmte varje r men styrelsen fr allt lov att flja sina egna stadgar fr att frtroendet bland medlemmarna inte skall vackla och fr att freningen rent juridiskt inte skall trassla in sig i ngra problem p.g. av detta. Annars tycker jag RCFF jobbar jttebra fr freningens ndaml och har inget att klaga p. Jag r ven med i SMFF men det r egentligen mest fr att jag tvlar och mste ha tvlingslicens (nationell och FAI licens) och det kan bara SMFF utfrda.

Kapitel 2 rsmte
    10 Tidpunkt, kallelse
    rsmtet hlls rligen senast den 30 juni efter verksamhetsrets slut, p dag och ort som styrelsen beslutar. Kallelse fr rsmtet, fredragningslista, samt enligt 15 inkomna frslag, utfrdas av styrelsen senast 30 dagar fre mtet.

Reg.datum
    Apr 2009
    Inlgg
    1 353
    Klubb
    Karlstads MFK

Standard

Citat Ursprungligen postat av Foli Visa inlgg
    Villkoren i ansvarsfrskringen sger att flygning fr baraske p plats som har godknts av den juridiska personen RCFF (inte enskilda medlemmar) eller lokala klubbstyrelser.
    Hej,
    Den har tidigare varit uppe till diskussion just denna frgestllning.
    En medlem i RCFF fr flyga var han vill bara han fljer RCFF regler. RCFF som frening behver inte godknna platsen. Man flyger under eget ansvar dvs man fljer de gllande skerhetsreglerna (och andra bestmmelser som RCFF och myndigheterna beslutat).

Det str i nuvarande frskringsvillkor fljande:
    "Frskringen gller fr:
    -Mobilflygning p plats som godknts av RCFF eller lokal klubbstyrelse.
    Frskringen gller inte fr:
    - Flygning i privat regi dvs flygning/trning som sker utan godknnande av RCFF."

Man fr lsa dessa rader tillsammans med skerhetsreglerna dr det bl a str:
    "Sker flygning p annan plats [n klubbflygflt, min kommentar] jmstlls den med ett godknt modellflygflt om RCFF:s skerhetsregler efterlevs."

Nya regler frn myndigheterna r vl troligen p gng som kan ge hrdare krav.

/Bo

Frn gllande RCFF skerhetsregler:

"2. Val av plats fr flygning
    OBS! Flyger du p ett klubbflt ska den lokala klubbens regler fljas i frsta hand. Skerhetskraven ska dock aldrig vara lgre n RCFF:s.
    Av skerhetsskl rekommenderar RCFF att du i frsta hand flyger p ngot av de cirka 200 klubbflt som finns i Sverige.
    Sker flygning p annan plats jmstlls den med ett godknt modellflygflt om RCFF:s skerhetsregler efterlevs.
    Undvik att flyga i nrheten av bebyggelse, gator, vgar, samt gng- och cykelvgar. Skerstll att all flygning sker inom ett omrde dr du minimerar risken att orsaka skada p mnniskor, djur och materiel.
    D flera piloter utvar radiostyrt modellflyg p samma plats br ngon form av skerhetssystem fr frekvenstilldelning anvndas ex. frekvenstavla. Man kan d ha en separat frg fr de som anvnder 2.4 GHz-utrustningar.
    Vid flygning med helikopter fr hovring inte ske nra skdare.
    Vid all utvning av rc anvnd sunt frnuft!"
    Senast redigerat av bem den 2017-04-14 klockan 11:47.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 744
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Denna skrivning torde vara rtt vansklig fr de flesta som flyger eftersom man ofta ker bil dit man skall flyga och d finns rimligen en vg - "Undvik att flyga i nrheten av bebyggelse, gator, vgar, samt gng- och cykelvgar. "
    Om frskringsbolaget villkorar utbetalning av ev ersttning till att vi skall hlla oss till dessa regler s r jag orolig fr att vi kan f problem vid ett ev frskringsrende. Just den skrivningen tycker jag personligen borde justeras.
    Roger

Standard

Just frskringsbiten r jag inte s orolig ver. Man ser till att hem-frskringen tcker skador man kan rka orsaka med sina leksaker. Lita aldrig p att en frskring dr man inte sjlv r frskringstagare tcker olyckor eftersom man inte har full kontroll ver en sdan frskring. RCFFs frskring ser jag som en bra frmn, men inget 100% skydd.

Det som gtt snett r vll att pengar betalats ut utan ngot giltigt beslut(eftersom stadgarna inte fljts och ingen frtroendevald har mandat). Man mste ju som medlem(speciellt nybliven eller blivande) kunna lsa stadgarna och lita p att det r s det fungerar med ens pengar. Om det hade sttt dr att "bidrag delas fortsatt ut ven utan vald styrelse och meddelande om frslag" s kanske man skulle valt ett annat frbund.

Jag har frskt frst men jag frstr faktiskt inte hur man(ven om man bara har lite sunt frnuft) kan ge bort pengar som inte r ens egna nr man vet att ens mandatperiod gtt ut och man inte r frtroendevald lngre samt inte har ett rttmtigt beslut p att gra det. Dessutom verkar det ju handla om upprepade gnger med ganska stor total-summa. Det verkar som att flera hr tycker att det r rttfrdigat/bagatellartat bara fr att pengarna gtt till en klubb eller fr att man haft rtt att gra liknande utbetalningar tidigare r.

Rtta mig grna om ngot pstende r fel Hur gick det till egentligen?

Edit: Observera att jag inte beskyller enskilda personer som gjort saker, det r styrelsen gemensamt som r ansvarigt fr att det gr rtt till

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 744
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Jag hller med dig, SniffSwe. Och verhuvudtaget s r ju dessa slumpmssigt utbetalda allmosor mycket tveksamma. De klubbar som har ett relativt rymligt samvete kan ju i princip ska p pengar fr nstan vad som helst och historien visar ju att dom sen ftt dessa pengar utan vidare prvningar. Visst - ibland kan det skert ha varit vllovligt men inte i samtliga fall.
    De allra flesta klubbar sliter trots allt sjlva fr att lsa sina eventuella ekonomiska problem och har inte "mage" att anska om allmosor. Och skulle mnga flera klubbar anska p de grunder som mnga hittillsvarande anskningar skett s skulle hela systemet kollapsa. Det om nt sger vl att det r nt fel p detta system.
    Dremot tycker jag att det r helt OK att anvnda en del av pengarna till t ex mten med myndigheter dr vra fretrdare givetvis i vart fall skall ha ersttning fr resor och ev boende. Och andra mera generella uppgifter och ven t ex hjlp vid rttstvister fr klubbar.
    Roger
    Senast redigerat av McRegor den 2017-04-14 klockan 18:54.

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    359
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

Hej!
    Ja du SniffSwe, vad vill du ha fr svar? Nr det gller den frra styrelsens mandat s vet vi att de agerat sjlvsvldigt, utan mandat att gra transaktioner med medlemmarnas pengar, s ser jag det. Och som du ser s tiger de flesta tyst och accepterar det som hnt (hittills)!?
    Du kan lsa stadgarna vad som sgs om std till klubbar samt om RCFFs mlsttning. Det finns en skrivelse som du kan lsa i fljande lnk http://www.rcflyg.se/forum/cmps_inde...ageid=erbjuder dr man sger "50% tillbaka, vi vill hjlpa klubbarna/medlemmarna att utvecklas". Denna ordalydelse finns inte i RCFF stadgar.
    Vi fr nog lov att avvakta rsmtet d jag hoppas att saker och ting reds ut. Om ngon misstnker oegentligheter eller tycker att de personer som hanterar RCFFs pengar i dagslget inte ska f gra det s terstr kanske bara polisanmlan? Sjlv avvaktar jag rsmtet.

/Ville

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 744
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Det var intressant, Ville. Allts att det inte str nt i stadgarna om att styrelsen skall och r bemyndigad att dela ut allmosor till klubbar - "50 % tillbaka". M a o s behvs det ingen motion om att RCFF skall avsluta detta. D blir den icke befintliga styrelsens hantering av ekonomin nnu besynnerligare - och juridiskt allvarligare.
    Jag har tidigare tyckt att RCFF varit en frisk flkt inom det svenska RC-flyget men ven om allt skts ideellt s mste man nd kunna stlla minimikravet att en vald styrelse skall flja organisationens stadgar.
    Roger

Standard

Jag skulle rekommendera alla som lser p forumet att tnka ver svar p fljande frgor. De modiga kanske vgar skriva ner sina svar.
    1) r du medlem? Enligt stadgarna ska du fr att vara medlem betala avgift faststlld av rsmtet. Om inte rsmte har hllits vet man ju inte vad som ska betalas. Eller kan "nn annan" tycka vad man ska betala?

2) Kan jag lita p att ansvarsfrskringen gller? Om en plats ska godknnas av ett RCFF som saknar verkstllande ledning, styrelse, skerhetsansvarig och revisor och som i skerhetsreglerna hnvisar till "sunt frnuft" efter en eventuell skada (dr frnuftet var...) s finns det faktiskt en del som hjer p gonbrynen.

3) Vad gller om ingen revisor finns infr ett rsmte? Revisorn r en tung post som ska granska allt som sker och ge ett frslag till medlemmarna i god tid fre rsmtet. Den ingende balansen i detta fall br vara 2013-01-01 och allt drefter ska granskas av ngon som inte finns. Ett frslag kan vara att kontakta en auktoriserad revisor som fr lmna ett opartiskt utltande.

4) Behvs det hjlp fr att f freningen p ftter? Freningen har ju valt att inte vara med i ngot frbund, dr man i s fall mjligen hade kunnat f hjlp av personer med erfarenhet av liknade problem. Ett frslag kan vara att be en jurist om hjlp fr att undvika ytterligare misstag som kan f allvarliga konsekvenser.

5) Vad hnder med RCFF om hemsidan, inklusive forumet, en dag r nedslckt?

PS. Jag har aldrig modellflugit, men jag har flera bekanta i den branschen som r ytterligt bekymrade.

Michaels avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 355
    Klubb
    Hglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

Standard

Jag skulle rekommendera alla som lser p forumet att tnka ver svar p fljande frgor. De modiga kanske vgar skriva ner sina svar.
    Man behver inte vara modig fr att svara. En grundlggande tanke i rcflyg.se-forumet r att ALLA, vare sig de r medlemmar i RCFF eller ej fritt ska kunna uttrycka sina sikter angende modellflyg under iakttagande av sedvanlig Internet-etikett.

1) r du medlem? Enligt stadgarna ska du fr att vara medlem betala avgift faststlld av rsmtet. Om inte rsmte har hllits vet man ju inte vad som ska betalas. Eller kan "nn annan" tycka vad man ska betala?
    Ja, jag r medlem. Jag betalar den rsavgift som bestmdes vid det senaste rsmtet, dvs. 100 kr.

2) Kan jag lita p att ansvarsfrskringen gller? Om en plats ska godknnas av ett RCFF som saknar verkstllande ledning, styrelse, skerhetsansvarig och revisor och som i skerhetsreglerna hnvisar till "sunt frnuft" efter en eventuell skada (dr frnuftet var...) s finns det faktiskt en del som hjer p gonbrynen.
    Huruvida man kan lita p att en frskring ger ersttning vet man i praktiken aldrig frrn en skadehndelse faktiskt prvas av frskringsbolagets utredare. Den plats som en medlem i RCFF flyger frn behver INTE godknnas av RCFFs styrelse. Den enskilde medlemmen kan sjlv vlja plats att flyga frn utifrn Transportstyrelsens bestmmelser, RCFFs skerhetsregler, eventuella lokala ordningsstadgor samt i frekommande fall, lokala fltregler. De skerhetsbestmmelser som RCFF har uppdaterades senast 14-02-26 av den dvarande skerhetsansvarige i RCFF. Hur detta frfarande kan komma att pverkas av nya bestmmelser frn Transportstyrelsen vet ingen nnu eftersom de r under utarbetande.

5) Vad hnder med RCFF om hemsidan, inklusive forumet, en dag r nedslckt?.
    Under det dryga decennium som RCFF existerat har forumets tillgnglighet legat nra 100%.

PS. Jag har aldrig modellflugit, men jag har flera bekanta i den branschen som r ytterligt bekymrade.
    Om du inte sjlv r modellflygare och inte heller r medlem i RCFF, vems renden gr du d?

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    359
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Michael Visa inlgg
    ...
    Om du inte sjlv r modellflygare och inte heller r medlem i RCFF, vems renden gr du d?
    Hej!
    Han kanske gr sina bekantas renden vilka r ytterligt bekymrade, men det hade ju varit trevligt med svar frn Foli sjlv

/Ville

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 744
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Fast nnu mera bekymrande r ju det faktum att RCFF inte brytt sig om sina egna stadgar utan helt frankt struntat i rsmten och drmed frenliga val samt inte minst den rliga revisionen.
    F vore det intressant att se valberedningens (om det finns nn) frslag till ny styrelse samt en revisionsrapport med ev rekommendation om ansvarsfrihet a s a p och inte timmen fre mtet.
    Roger

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    359
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Fast nnu mera bekymrande r ju det faktum att RCFF inte brytt sig om sina egna stadgar utan helt frankt struntat i rsmten och drmed frenliga val samt inte minst den rliga revisionen.
    F vore det intressant att se valberedningens (om det finns nn) frslag till ny styrelse samt en revisionsrapport med ev rekommendation om ansvarsfrihet a s a p och inte timmen fre mtet.
    Roger
    Hej!
    Har pratat med bl.a. Jakob Rydinger som satt i valberedningen och han lt vldigt tveksamt i rendet. ven Johan Westlund lt vldigt tveksam och t.o.m. osker p om han verkligen hade varit med i valberedningen?
    Snackade ven med Richard Bokstrm om kommande rsmte, och p honom lt det inte som ngra problem med att f ihop en ny styrelse.
    Jag har i likhet med Foli freslagit att fr RCFFs anseende och frbundets bsta anlita ocks en utomstende revisor att titta ver rkenskaperna innan ansvarsfrihet beviljas.
    Hoppas verkligen att RCFF kan vltas upp p rtt kl igen, men det frutstter naturligtvis en mer ansvarsfull styrelse fr att detta ska bli verklighet.

/Ville

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 991
    Jobb
    Hobbyhandlare - Simulatorinstruktr
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Det finns namn att stta ihop en riktigt stark styrelse. Alla r rutinerade och knda sndagsflygare och representerar Sverige frn norr till sder.

Frbundets rkenskaper r enkla och tydliga. Det lr inte behvas ngon Einstein att frst dem.
    Vr enda "frbrytelse" r att vi missat rsmtena tyvrr. Hlsan har tigit still s.a.s. Vi tror p genomskinlighet och avsaknaden av frgor och synpunkter har vl iofs ocks bidragit till vr slhet.

Nja, nu vnder vi blad och hller rsmte den 20 maj.
    I min vrld r det viktigare med en jordnra och praktisk styrelse framfr en samling styrelsemedlemmar med svarta nsor efter allt stadgelsande.
    Ove (AM) Nielsen

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 744
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Men Ove - detta med att dela ut "allmosor" r uppenbarligen inget som det str om i RCFFs stadgar och trots detta frefaller det ha fortsatt - och ven utan giltigt vald styrelse. Kanske dags att sluta med det och om det r s att RCFF drar in mera pengar n vad kostnaderna r s gr ju det att justera via en ndring av medlemsavgiften infr nsta r.
    F hller jag med Ville om att det speciellt detta r borde anlitas en utomstende revisor. Det har nog RCFF rd med om det nu r s mycket i kassan att man kan dela ut bidrag till olika klubbar. Hellre pengar p en riktig revision och det borde ven nuvarande "styrelse" vara tacksam fr om allt r OK.
    Om det finns frslag p ny styrelse s upp med dessa namn p bordet omgende s att alla medlemmar kan ta stllning till frslaget.
    Roger

Standard

Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlgg
    Vr enda "frbrytelse" r att vi missat rsmtena tyvrr.
    Nja, det r vll inte det enda eller ens vrsta. Vrre r vll att det lpande gtt ut pengar, frra ret ver 40 000:-, ur kassan utan vare sig giltigt beslut eller ngon frtroendevald med mandat. Allts, man har krt ver de stadgar man sjlv satt upp, stadgar som r till fr att motverka just sdant.
    Eller har jag fel?

Om man missar ett eller flera rsmten i en ideell frening kan vll skert hnda och r frsteligt. Men nr det hnder och hela styrelsens mandat gr ut s mste det vll ringa ngon klocka om att man kanske inte kan fortstta att ta pengar ur kassan bara fr att man brukar gra det. Dessutom under en lngre tid(2015-2016).
    Det brukar pratas om sunt frnuft men var fanns det i detta fall? RCFF r ju inget gymnasie-projekt utan det r ju en frening med ver 1300 medlemmar. Utan stadgar hade det nog inte varit 1300 medlemmar och utan medlemmar hade det inte funnits ngra 40 000:- att ge bort i fjol s jag fattar inte varfr det r viktigare att ge bidrag n att skta freningen.
    Hur svrt kan det vara att lta pengarna vara kvar p kontot om det inte lngre finns beslut och mandat att ta ut pengar?
    Senast redigerat av SniffSwe den 2017-04-15 klockan 20:06.

Standard

I min vrld r det viktigare med en jordnra och praktisk styrelse framfr en samling styrelsemedlemmar med svarta nsor efter allt stadgelsande.
    Och det hr r ju stndigt terkommande men i sammanhanget s blir det nstan fnigt. Det borde ju vara i medlemmarnas intresse att stadgarna fljs. Om "jordnra och praktisk" r att skta freningen som den gjorts de senaste ren s vill i alla fall jag inte vara medlem lngre(dock mste jag fr att kunna nyttja lokala klubbfltet).
    Sen om man fr svart nsa av att lsa 7 sidor s br man kanske skaffa glasgon eller s kan man lsa p datorn, ngon i styrelsen borde ju klara av det s man vet vad som gller. Sen kan man knappt ens behva lsa det fr att rkna ut att man inte ska ta ut pengar ur kassan om man saknar bde mandat och giltigt beslut

Standard

Ove, du har gjort, stadkommit och sagt mycket bra saker genom ren, men ovanstende r inte fan ta mig respektlst. Att ta till sna gliringar och frringa medlemmar som i princip vill att du uppfyller de stadgar som du som ordfrande ska flja och respektera r under all kritik.

Du, och vriga i styrelsen, har skitit i det bl skpet. Hur vore det om du istllet var lite dmjuk och helt enkelt bara fixade rsmtet utan att slnga gliringar omkring dig.

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 991
    Jobb
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Vill man missfrst s gr man det.
    Sjlvklart ska stadgarnas fljas. Men det r ocks viktigt att man inte glmmer bort vad som r krnan i frbundet. Att arbeta fr modellflyget i Sverige. Det ska vara enkelt och effektivt.

Utan "allmosor" blir RCFF ett frskringsbolag. Vem r hjlpt av det? Vr policy r fortfarande hlften tillbaka fr att sttta och frmja vr hobby. Vilket ger modellflyget mest? SISU-kurser i ledarskap, eller direkt std ut i verksamheten fr att arrangera meetings, eller bidrag till en kvalitetshjning av den lokala klubben?
    Ove (AM) Nielsen

Reg.datum
    Apr 2009
    Inlgg
    1 353
    Klubb
    Karlstads MFK

Standard

Hej,
    Den dr policyn "hlften tillbaka" och villkoren fr nr s skall ske (och inte ske) borde den inte finnas med i stadgarna eller nt dokument som stadgarna hnvisar till? Fr egen del tnker jag att det rckte med att man hnvisar till stadgarnas paragraf 1 ndaml, att utbetalningarna mste frmja ngot eller ngra av ndamlen som anges dr.
    Det borde nog helst vara med en punkt i stadgarna under paragraf 1 ndaml (om det nu r RCFF medlemmarnas nskeml):
    - Varje r ge mjlighet t medlemmar att ska ekonomiskt bidrag frn RCFF som faller inom de RCFF's ndaml i paragraf 1 och dr RCFF's mlsttningen r att varje r om den ekonomiska situationen tillter att som bidrag ge hlften tillbaka av freningens medel.

Detta tillsammans med styrelsemtesprotokoll dr det framgr vilka som fr medel ur RCFF's kassa och p vilka grunder samt den skandes nskeml varfr man behver bidraget br rcka.

P s stt har man styrt upp lite grann i alla fall.
    Antingen kan styrelsen sjlv ge frslag till rsmtet liknande ovan eller s kanske nn medlem kan knpa ihop ett frslag liknande det jag frskte med ovan som kanske kan f en bttre formulering n den jag nu fick till i farten.
    Personligen har jag inget emot att RCFF ger bidrag i den omfattning som skett bara man styr upp det lite mer formellt s styrelsen inte kan anvnda pengar hur som helst. Jag har fullt frtroende fr att pengar tidigare betalats ut p grunder som r vettiga och kommer s ske ven i framtiden men ven styrelsen behver ha nt skriftligt att luta sig emot tycker jag och inte bara sunt frnuft som inte sger s mycket.

/Bo

8 Stadgendring
    Frslag till ndring av stadgarna eller om frbundets upplsning fr skriftligen avges jmlikt 15.

15 Frslag till renden att behandlas vid rsmtet eller extra rsmte
    Frslag till rende att behandlas vid rsmte eller extra rsmte avges skriftligen till styrelsen senast fyra veckor fre rsmtet. Rtt att inge frslag tillkommer styrelsen, samt enskild medlem. Frslag frelggs rsmtet med styrelsens utltande.

1 ndaml
    Svenska RC-Flygfrbundet, nedan kallat RCFF, r en ideell frening som har till syfte att frmja utbredningen av modellhobby som rekreation, trning, tvling och uppvisning i Sverige.

Detta skall ske genom att: 
    - Ge ungdomar en utvecklande och intressant hobby 
    - Arbeta fr hg skerhet vid utvande av modellflyg 
    - Sprida kunskap om modellflyg i alla dess former 
    - Skydda och bevaka modellflygarnas intressen nu och i framtiden 
    - Ha korta beslutsvgar genom en okomplicerad struktur och genomskinlighet 
    - Genom modern teknik strva efter att hlla frbundets kostnader s lga som mjligt. 
    - Frbundet skall vara demokratiskt med full insyn fr medlemmarna 
    - Varje medlem har en rst 
    - Bist medlemmar och klubbar med information och std 
    - Strva efter att gra modellflyget synligt i press, media och samhlle
    Senast redigerat av bem den 2017-04-16 klockan 13:09.

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 991
    Jobb
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Alla beslut om utbetalningar dokumenteras och lggs ut i form av ett protokoll.
    D efterfrgan varit liten har vi hellre friat n fllt.
    Vi i styrelsen r medvetna om att ju fler anskningar som kommer in - ju vassare kniv fr anvndas fr att frdela bidragen. Det i sin frlngning gr att kriterierna fr bidrag kommer att mejslas ut mer i detalj.

Jag hoppas Hanke hjlper oss med att lgga ut alla dokument fre den 20 april - en mnad fre rsmtet.
    Ove (AM) Nielsen

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •