Reklam

Sidan 8 av 11 FrstaFrsta ... 34567891011 SistaSista
Resultat 141 till 160 av 211

mne: RCFF mste hlla rsmte! SNARAST!

Reg.datum
    Aug 2009
    Inlgg
    88
    Jobb
    Autoexperten
    Klubb
    MFK Hudik

Standard

Trist att styrelsen inte tar detta p allvar. Det r vl sjlvklart att stadgarna ska fljas. Jag och vi som klubb rknar med att frbundet vi r anslutna i skts p ett bra och frtroende ingivande stt!

Kommer styrelsen att bytas ut nu?
    Kr som en rn... rn rn rn

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 932
    Jobb
    Hobbyhandlare - Simulatorinstruktr
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Det avgrs ju p rsmtet.
    Hur vet du ngot om p vilket stort allvar vi tagit rsmtena?
    Omstndigheterna har medfrt att vi frsummat rsmtena. MEN alla dokument har sktts exemplariskt och har funnits klara fr ett rsmte.
    Jag antar att det r mer n en person som ska dra lasset. Men som tidigare sagt - hlsan har tigit still...
    Ove (AM) Nielsen

Reg.datum
    Aug 2009
    Inlgg
    88
    Jobb
    Autoexperten
    Klubb
    MFK Hudik

Standard

I min vrld r det viktigare med en jordnra och praktisk styrelse framfr en samling styrelsemedlemmar med svarta nsor efter allt stadgelsande.
    Kr som en rn... rn rn rn

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 673
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Hlsa och hlsa.... Utan rsmten inkl revisionsrapporter s vet ju faktiskt inte vi medlemmar om "hlsan verkligen tigit still".
    Sen terstr min kritik emot allmosorna och hur lttvindigt dessa delats ut hittills - och till det ftal klubbar som tydligen tycker att andra skall finansiera deras verksamhet. Ser ingen anledning till att vi medlemmar t ex skall vara med och finansiera andra klubbars markkp. Eller att s mycket pengar genom ren lagts p s k Shootout-evenemang hos ett ftal klubbar och som i de flesta fallen varit tmligen lokala arrangemang. N - jag vill nog anse att styrelsen i mnga fall handskats tmligen vrdslst med medlemmarnas pengar men ett enkelt stt att stta stopp fr detta r ju att sluta med dessa allmosor - som dessutom inte har std i stadgarna. Och kollar man igenom styrelseprotokollen s framgr att det frmst r 2 klubbar som tagit emot en mycket stor del av allmosorna - och det r inte Ripa jag frmst syftar p och som Mats nmnt i ett inlgg ovan ven om dom ocks ftt en hel del.
    Bara fr att en klubb kallar ett meeting "RCFF Shootout" s innebr ju inte detta att RCFF till stor del skall st fr fiolerna och det r inga sm "fioler" heller...
    Ni fr som jag tidigare nmnt grna anvnda "verskottet" till att t ex hjlpa till ekonomiskt fr de som representerar RCFF i myndighetskontakter fr sdant hjlper alla medlemmar och inte bara ngra f klubbar.
    Roger

Standard

Jsses va ni hakar upp er p ren som varit. Gjort r gjort, om det nu r s hemskt. Hjlp till och gr det rtt nu d om det varit s fel hittills. Behvs det ny styrelse s blir det vl en sn vid rsmtet. Ni med kunskap ska vl agera professionellt och hjlpa till. Skulle ni flyga lika mycket som ni hrjar hr...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

uffe_46s avatar
    Reg.datum
    Jul 2015
    Inlgg
    311
    Jobb
    Systemingenjr
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

Standard

Citat Ursprungligen postat av lnning Visa inlgg
    Jsses va ni hakar upp er p ren som varit. Gjort r gjort, om det nu r s hemskt. Hjlp till och gr det rtt nu d om det varit s fel hittills. Behvs det ny styrelse s blir det vl en sn vid rsmtet. Ni med kunskap ska vl agera professionellt och hjlpa till. Skulle ni flyga lika mycket som ni hrjar hr...

Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	thumb-up.png 
Visningar:	14 
Storlek:	16,2 KB 
Id:	62457

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 673
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Mrkligt inlgg m jag sga. ven i en ideell organisation s skall styrelsen flja stadgarna och vad avser t ex min egen aktivitet p fltet s r den mycket hg - liksom min aktivitet inom klubben.
    Roger

Standard

Bara fr att det finns f bidragsanskningar ngot r betyder det vll inte att man ska "hellre fria n flla"? Frslagen ska vll behandlas likadant nd. Och om man har tid att behandla bidragsanskningar s borde man rimligen haft tid ven att ha rsmten och flja stadgarna(eftersom det borde vara verordnat bidrags-hanteringen s det i s fall blir det man inte hinner).

Om vi inte tittar p det som har varit och gr ngot t det s blir det ju ingen skillnad framver. Sen blir vll det hela lite vrre nr Ove(som vll representerar styrelsen?) inte medger att man gjort ngot fel nr man betalat ut bidrag som man gjort, utan snarare som jag tolkar det, menar att "allmosor" r s viktiga att dom i princip mste ut varje r(min tolkning). Om det har varit och fortfarande r styrelsens stndpunkt att detta gtt rtt till ven utan att man fljer stadgarna s frstr jag att medlemmar blir upprrda.

Jag var med i en frening som ett r hade mycket pengar och f frslag. Vi antog inte frslaget om att fritidshusgare skulle f gratis snrjning eftersom det inte "gynnade bygden p ett bra stt" som var ett krav fr att bevilja bidraget. Det var f anskningar och mycket pengar kassan. Men det gjorde ju inte att vi slppte ivg pengar p lsare boliner utan pengarna stannade i kassan. ret drp beviljades istllet bidrag till ppnandet av ett caf i byn som blev en succs som alla fick gldje av och som dessutom blev centralpunkt fr flera andra aktiviteter.

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Mrkligt inlgg m jag sga. ven i en ideell organisation s skall styrelsen flja stadgarna och vad avser t ex min egen aktivitet p fltet s r den mycket hg - liksom min aktivitet inom klubben.
    Roger
    Se till att styrelsen fljer stadgarna efter rsmtet d. =) Resten r historia och gynnar ingen i dagslget. De flesta r intresserade av att det blir bra, inte hur det varit och f sga vad man tycker om det.

Om du knde dig trffad nr jag tyckte att ni skulle flyga mer fast du hr till dem som faktiskt flyger mycket, s knde du dig trffad i ondan. ;-)

Ut och pskflyg nu!! Efter rsmtet har allt blivit perfekt.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 932
    Jobb
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Man str som en sna mellan htapparna. Ska man flja vra stadgar och frska uppn hlften tillbaka eller vika oss fr att du Roger tycker det r ondiga allmosor?
    Jag kan ibland knna mig lite stolt ver att vi i ett litet frbund med endast en hundring i medlemsavgift lyckats ge mer direkt std till vra medlemmar n vad det andra frbundet gjort med sina miljonomsttningar. Vem har rtt och vem har fel? RCFF vxer, det gr inte det andra frbundet...
    Ove (AM) Nielsen

Reg.datum
    Aug 2009
    Inlgg
    88
    Jobb
    Autoexperten
    Klubb
    MFK Hudik

Standard

Men om det r jobbigt att flja stadgarna och dessa r fel skrivna s mste vl ni i styrelsen skriva om dessa och f de godknda. Att f nya stadgar tar vl tv rsmten om jag inte minns fel? D har ni ytterligare en anledning att hlla rsmten.
    Hoppas det lser sig efter rsmtet och att alla frgetecken mm reds ut, att rcff vxer betyder inte att allt r lugnt, det kan rasa rtt fort om det vill sig illa.
    Och om du Ove r sjuk och inte orkar sitta i styrelsen s br vl ngon annan ta din plats?
    Kr som en rn... rn rn rn

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 673
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlgg
    Ska man flja vra stadgar och frska uppn hlften tillbaka eller vika oss fr att du Roger tycker det r ondiga allmosor?
    Om du tycker att det r att flja stadgarna nr ni utan speciell kontroll delar ut allmosor s br nu nog lsa p RCFFs stadgar lite bttre, Ove.
    Tycker fortfarande att det r ondigt speciellt eftersom det r s slumpmssigt vilka som fr - och att det dessutom inte finns beskrivet i stadgarna att denna utdelning skall ske.
    Roger

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 932
    Jobb
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Jag hller inte med dig Roger. Slumpmssigt innebr vl att det i s fall bara r en burk med namn som man drar ett namn ur. Alla bidrag har betalats ut efter anskan och styrelsemte.
    Vi sa det frn brjan att vi inte specifierade kraven fr bidrag srskilt hrt. Detta skulle komma med tiden d allt fler sker bidrag. Och det r ju den naturliga utvecklingen. S vi kommer kanske i framtiden f utvrdera anskningarna med guldvg.

Det str fortfarande i stadgarna att hlften av medlemsavgifterna ska g tillbaka till medlemmarna.

Tycker du Dykarn att jag verkar sjuk? Jag rr mig kanske inte s snabbt, men rkna mina inlgg hr p forumet/forumen s kanske en snabb tanke och omtanke om vr hobby r mer vrd n snabba ftter.
    Ove (AM) Nielsen

Reg.datum
    Aug 2013
    Inlgg
    289
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

Standard

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 673
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlgg
    Det str fortfarande i stadgarna att hlften av medlemsavgifterna ska g tillbaka till medlemmarna.
    D fr du urskta mig Ove men jag hittar inget om detta in stadgarna - men visst kan jag vara blind...
    F har ju i stort sett alla anskningar bifallits utom en och dr var det ju rtt uppenbart att den inte heller borde bifallas.
    S de klubbar som har rymligt samvete och lter andra finansiera delar av sin verksamhet har ju hittills inte haft mycket att frlora p en anskan. Och i mina gon s tycker jag att det r fel att RCFFs alla medlemmar t ex skall vara med och delfinansiera en viss klubbs kp av flygfltet - nr denna klubb dessutom ftt ett stort arv.
    Roger

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 932
    Jobb
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Jaha, s det hade varit bttre att skicka folk p ledarskapsutbildningar?
    Nu kunde vi hjlpa klubben till att bli fltgare, och i och med det s har de skrat sin existens. I mitt tycke en mycket bra investering.
    Klubben hade uttmt mjligheterna frn sina egna medlemmar och saknade endast pengar till lagfarten. Det ska vi gldjas t istllet fr att sniket vara avundsjuk. Tyvrr r det denna utveckling vi kommer att se mer av i framtiden. Klubbarna fr kpa loss sin egen mark d kommunerna drar ner p bidragen. ter igen. Vilket r den effektivaste hjlpen? Ledarskapsutbildning eller hjlp att bevara sitt flt?
    Ove (AM) Nielsen

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    311
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

Hej!
    Jag skulle frorda Ove eller ngon med samma uppfattning att lmna in frslag till ndring i stadgarna angende detta med "50% tillbaka av medlemsavgifterna" vilken br specificera vilket verksamhetsrs medlemsavgifter som avses, innevarande, fregende eller om det gller den genom ren ackumulerade summan av medlemsavgifter?
    Tyvrr kan inte frslaget lmnas in av ngon styrelse eftersom ngon sdan inte existerar.
    Jag menar ocks att det finns anledning fr den nya styrelsen att g igenom och komma med frslag till reviderade stadgar.
    Hoppas terigen att den ekonomiska redovisningen granskas av utomstende revisor fr RCFFs eget bsta.

/Ville

ps.
    Ove, dina filosofiska funderingar kan nog vara bra och tnkvrda, (ibland), men, de mste ocks var omsttningsbara i stadgetext, tyvrr tycker du skert, men det r s det r...
    Senast redigerat av Ville den 2017-04-16 klockan 17:26.

Standard

Jag tror alla r verens om att ett rsmte r p sin plats. Och datum r satt. Kan vi inte ha rsmtesfrhandlingarna och ta det frn det?

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    311
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

Hej igen!
    Vill bara pminna att tiden hller p att rinna ut fr inlmnande av frslag/motioner till kommande rsmte den 20 maj.
    Sista inlmningsdag blir vl den 22 april om jag inte rknat helt galet.

/Ville

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 673
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Visst Lowpass, bara fr "styrelsen" att lgga ut alla handlingar. Sen hller jag helt med Ville att speciellt denna gng, efter flera rs verhoppade rsmten, s skulle en revision av en utomstende, auktoriserad revisor vara p sin plats.
    Sen vill vi ocks se vilka som freslagits p resp post och det vill vi inte se samma dag som rsmtet hlls utan i god tid fre.
    Som svar till Ove ang markaffren fr en klubb s har jag svrt att tro att "alla" mjligheter var uttmda. Dock var inte detta det strsta bidraget p nt stt utan det har delats ut mycket pengar fr mnga mycket dyrbara s k Shootout-arrangemang. Som vl i praktiken inte r annat n ett vanligt, regionalt meeting.
    Och var str det i stadgarna Ove att RCFF skall ge tillbaka 50 % till medlemmar/klubbar i form av bidrag ?
    F har vl SISUs/RFs ledarskapsutbildningar inget med RCFFs allmose-utdelningar att gra. Jag ser bara detta som ett stt att frska fra ver fokus frn de egna problemen till annat men som dessutom r helt irrelevant i sammanhanget.
    Roger

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •