Reklam

Sidan 9 av 11 FrstaFrsta ... 4567891011 SistaSista
Resultat 161 till 180 av 211

mne: RCFF mste hlla rsmte! SNARAST!

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 932
    Jobb
    Hobbyhandlare - Simulatorinstruktr
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Vi fick in anskningar och tog stllning utifrn vad vi hade i kassan och vad vi tyckte var passande.
    Sjlvklart ska vi ta in en oberoende revisor att granska vr ekonomi. Vi har absolut inget att dlja.
    Vi har haft besk av Bill Hempel och Haro- teamet. Allt i syfte att stimulera modellflyget. Och jag tycker det var bra Meetings och vl spenderade pengar. (Bortsett frn vdret i Vallentuna).
    Ove (AM) Nielsen

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 673
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Nu var det inte bara det vdermssigt mindre lyckade meeting dr Bill Hempel var med som dragit mycket pengar ur RCFFs kassa. Men skall vi tala om just det meetinget s gav vl det ett netto-underskott p minst 65.000 kr efter vad man kan se i styrelseprotokollen. Men det finns som sagt flera dyrbara s k Shootout-meetings dr i huvudsak 2 klubbar dragit stor nytta av RCFFs "bidrag". Sen r jag frvnad ver hur dyrbara arrangemangen tycks vara speciellt i relation till de intkter man haft. Mjligen r min ekonom-bakgrund frn den privata sektorn orsaken till att jag r lite petig i dessa avseenden.
    Roger

Standard

Citat Ursprungligen postat av AM
    Vilket ger modellflyget mest? SISU-kurser i ledarskap, eller direkt std ut i verksamheten fr att arrangera meetings, eller bidrag till en kvalitetshjning av den lokala klubben?
    Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlgg
    Jag kan ibland knna mig lite stolt ver att vi i ett litet frbund med endast en hundring i medlemsavgift lyckats ge mer direkt std till vra medlemmar n vad det andra frbundet gjort med sina miljonomsttningar. Vem har rtt och vem har fel? RCFF vxer, det gr inte det andra frbundet...
    terigen. Vilket r den effektivaste hjlpen? Ledarskapsutbildning eller hjlp att bevara sitt flt?
    Detta knns bara som frsk att ta uppmrksamheten ifrn huvud-frgan. I trden har ingen frutom du nmnt SISU-kurser, andra frbundets miljonomsttningar och ledarskapsutbildning. Du jmfr RCFF med "det andra frbundet"(SMFF?) lite vl mycket istllet fr att diskutera sak-frgan.

Menar du fortfarande att ni har haft rtt att gra dessa utbetalningar som bidrag de senaste tv ren? Utan mandat och utan giltigt beslut(ett internt beslut i en "styrelse" dr ingen har mandat kan rimligen inte vara giltigt)? I s fall r vll rtt mnga klubbar och medlemmar lurade eftersom det som str i stadgarna i s fall inte gller.
    Och att medlemsantalet kar beror ju inte ndvndigtvis enbart p att RCFF r ntt man aktivt vljer utan vissa gr ju med fr att lokala klubben krver medlemskapet.
    Om en person eller klubb funderar p att g med i RCFF, hur fr man d reda p hur frbundet skts och fungerar? Ska man strunta i vad som str i stadgarna och istllet lsa i forumet och frska "lista ut" hur frbundet fungerar innan man gr med? Man mste ju g med fr att kunna ta del av era protokoll s man kan ju inte kolla vad som har gjorts innan man gr med.

Jag menar att s lnge "nuvarande styrelse" inte erknner att man gjort fel nr man betalat ut bidrag i tv r utan vare sig mandat eller giltigt beslut, s betyder det att det r okej att gra s fortsttningsvis.
    Sen kan det vara hur bra och rttmtiga bidrag det vill, men systemet gr att utnyttja om inte stadgarna behver fljas och om ngot gr att utnyttja s kommer det utnyttjas frr eller senare.
    Jag tror att frtroendet fr frbundet skadas och viljan att hoppa in och hjlpa till med styrelsearbete mm sjunker ytterligare, det blir ju svrt att komma som ny styrelsemedlem och vilja jobba enligt stadgarna om det str ett gng gamla styrelsemedlemmar som "vet hur man brukar gra" och sjlva beslutar om saker och delar ut bidrag mm.
    Var det rtt eller fel att ge bidrag de senaste tv ren?

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    311
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

Hej!
    Det verkar finnas oklarheter om vad som gller fr en styrelse att frvalta och hantera frenings pengar? r sjlv osker p hur saker och ting frhller sig nr det gller freningsekonomi, och r lngt lngt ifrn kunnig eller ens lekman. Som jag frstr s har styrelsen att frhlla sig till den budget som antas och de beslut om ekonomiska kostnader som beslutas p ett rsmte. Jag vet att jag lst protokoll/budgetfrslag angende dessa Shootout-arrangemang, s dr jag tror inte att fel har begtts vad gller dessa, dremot rder det stor tveksamhet hur vi ska tolka synen p "50% tillbaka av medlemsavgifterna"

Tror egentligen inte att det r ngon strre skillnad p hur RCFF och SMFF hanterar ekonomin men jag fr ibland en knsla av att det gr p lsare boliner inom RCFF, och det knns inget bra.

Detta r r jag bara medlem i RCFF och inte som jag brukar vara, medlem i bde RCFF och SMFF, (ska inte tvla i r). Av den anledningen och
    drfr att jag gillar RCFFs filosofi bttre gr att jag vljer RCFF. SMFF har paragraf 37 som fr mig att se rtt, s det r ocks en del av frklaringen att jag vljer RCFF, och sledes inte bara av ekonomiska skl.

Jag hoppas innerligt att den uppkomna situationen lser sig p bsta stt s att vi kan brja lita p RCFF igen.
    Tror dremot att kommande styrelse, och om det blir med den gamla besttningen, mste uppgradera hur att skta frbundet. Jag har i trden fllt lite syrliga och hrda ord, men jag r inte mer lngsint n att jag kan dra ett streck ver hrda ord, och jag ber om urskt om jag srat somliga. Jag avvaktar kommande mte med spnning och hoppas p bra uppslutning.

/Ville

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    2 945
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Det var fr mig totalt nytt att Bill Hempel varit i Sverige, nu nr jag tnker efter s har nog ngon nmnt harofly fr mnga r sedan?! Kolfiberfunjet?! Men det mste vara minst 5 r sedan? Har dem varit hr igen?

Det jag dr emot lagt mrke till r att Ove har gjort diverse olika insatser mot myndigheter. Jag r inte insatt i resultatet men det r givetvis toppen att ngon alls orkar frska.

Man skulle i styrelsen ha en suppleantpost med inriktning p frhandling mot myndigheter dr Ove kunde ha den rollen. Sen in med en ordfrande som r intresserad av att driva freningen som sdan p ett korrekt stt. Annars finns det ju ingen mening med att ha en frening. D rcker det ju med en hemsida likt SMF har valt att gra.
    Vasamodel special -Det hnder i Ljungby sklart!

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    463
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Citat Ursprungligen postat av lnning Visa inlgg
    Jsses va ni hakar upp er p ren som varit. Gjort r gjort, om det nu r s hemskt. Hjlp till och gr det rtt nu d om det varit s fel hittills. Behvs det ny styrelse s blir det vl en sn vid rsmtet. Ni med kunskap ska vl agera professionellt och hjlpa till. Skulle ni flyga lika mycket som ni hrjar hr...
    Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	thumb-up.png 
Visningar:	258 
Storlek:	16,2 KB 
Id:	62463

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 932
    Jobb
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Lste igenom stadgarna och fann till min frvning att "hlften tillbaka" fallit bort vid revisionen 2009. Sjlvklart oacceptabelt och jag ska g till botten med det. Hlften tillbaka r ju en av RCFF's hrnpelare.
    Vad gller ordfrandeposten har jag bara en enda synpunkt. VI MSTE BEVARA RCFF's POLICY OCH GRUNDIDE'. Tar ngon ver ordfrandeposten ser jag fram emot att den kandidaten presenterar sig och sina tankar kring frbundet. Vi anstts hrt utifrn och integritet och ryggrad r ett mste fr vr verlevnad.
    Ove (AM) Nielsen

Standard

Citat Ursprungligen postat av Michael Visa inlgg
    Man behver inte vara modig fr att svara.
    Visst, men det blev ETT svar. P 3 av 5 frgor.
    Ja, jag r medlem. Jag betalar den rsavgift som bestmdes vid det senaste rsmtet, dvs. 100 kr.
    Den gllde enligt stadgarna ett specifikt r. Sen har inga medlemsavgifter enligt stadgarna inbetalats och det enda jag nskar ptala r att man av extern part kan anses som att man inte r medlem d.
    Huruvida man kan lita p att en frskring ger ersttning vet man i praktiken aldrig frrn en skadehndelse faktiskt prvas av frskringsbolagets utredare.
    Modellflyg eller nnu hellre myndighetens begrepp borde vara det som gller vid de nmnda platserna, men det r inte inkluderat.
    Om du inte sjlv r modellflygare och inte heller r medlem i RCFF, vems renden gr du d?
    Mitt motiv angav jag i ett tidigare inlgg.

Freningen kan nu genomfra ytterligare ett stadgebrott. Eftersom ingen vald styrelse finns kan ingen kalla till ett ordinarie rsmte.

Stadgarna utgr ett avtal mellan den juridiska personen och medlemmarna. Fljer man inte dem r avtalet brutet.

En central del i skapandet av stadgar r redovsingen mot Skatteverket:
    Skatteverket tilldelar freningar organisationsnummer efter anskan.
    Till anskan ska bifogas bevittnade kopior av

1. stadgar

SKV324

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 673
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Lste igenom stadgarna och fann till min frvning att "hlften tillbaka" fallit bort vid revisionen 2009. Sjlvklart oacceptabelt och jag ska g till botten med det. Hlften tillbaka r ju en av RCFF's hrnpelare.
    En aning tveksam till den historieskrivningen - gissar att "hlften tillbaka" r nt som lovats emellant utan std i stadgarna. Om det r s centralt och funnits i stadgarna s har det nog inte frsvunnit av sig sjlv. Och inget paragraf-nummer saknas ju heller. F tycker jag att det i slutet av stadge-dokumentet borde finnas frteckning ver de stadge-revisioner som gjort, deras datum och deras huvudsakliga orsaker och innehll. Frst d kan man flja stadgarnas frndring ver tid.
    Och baserat p detta fr Ove nya innehll i stadgarna s hoppas jag att de som delat ut allmosorna de senaste ren inser att deras agerande kan betraktas som lite tvivelaktigt...
    Aprop ordfrandeposten s skulle det nog inte skada med ett utbyte annars blir det grna lite "Oves RC-klubb" ver det hela. Ibland mste man som nuvarande styrelse specifikt ge valberedningen helt fria hnder s att de inte av gammal vnskap eller andra orsaker konserverar den tidigare styrelse-sammansttningen. Och det skulle nog behva gras ven p andra hll - inte minst i vra klubbar.
    Roger

Standard

Citat Ursprungligen postat av Foli Visa inlgg
    Freningen kan nu genomfra ytterligare ett stadgebrott. Eftersom ingen vald styrelse finns kan ingen kalla till ett ordinarie rsmte.
    Svitt jag frsttt kan nuvarande styrelse agera styrelse, ven om det inte hllits ngot rsmte. Nuvarande styrelse har visserligen inte sktt sitt uppdrag m.a.p att kalla till rsmte, men de r fortfarande styrelse tills dess att rsmte hlls. Dremot s r det s, terigen enligt vad jag frsttt, att nuvarande styrelse r personligen ansvariga fr allt som gjorts efter det att mandatperioden gick ut, dvs, ribban fr nr medlemmar i styrelsen kan bli ekonomiskt ansvariga r betydlig lgre nu n under deras mandatperiod.

Mao r det inga problem fr nuvarande styrelse att kalla till ett rsmte.
    Senast redigerat av Mjoelner den 2017-04-16 klockan 23:56.

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Ibland mste man som nuvarande styrelse specifikt ge valberedningen helt fria hnder s att de inte av gammal vnskap eller andra orsaker konserverar den tidigare styrelse-sammansttningen. Och det skulle nog behva gras ven p andra hll - inte minst i vra klubbar.
    Roger
    Valberedningen ska alltid vara helt fristende frn styrelsen och absolut inte vara understllda styrelsen. Valberedningen r medlemmarnas representanter och ska ta fram kandidater till en ny styrelse till klubbmtet. Om styrelsen frsker pverka eller styra valberedningen s r det helt frkastligt.

Standard

Vad det gller bidrag, eller "allmosor" som vissa kallar det, s r jag helt enig med Ove.

RCFF ska frmja modellflyg och en del av det kan t.ex. vara sponsring av meetings eller verksamhet i lokala klubbar, t.ex. byggkurser, ungdomsverksamhet, etc. Eller varfr inte bidrag till en klubb som rkat i trngml, exempelvis som nr ngon brnde ner MRFS klubbstuga (nu fick vi inget bidrag frn RCFF vad jag vet, utan jag tog det mest som ett exempel).

Svitt jag kan se s r detta frenligt med nuvarande stadgar.

Vad det gller stadgar och beslut frn klubbmten s menar jag att dom absolut inte ska detaljstyra saker och ting. Jag har suttit i fr mnga styrelser dr freningen frskt reglera alldeles fr mycket, oftast p rsmtena och d ger man inte styrelsen det arbetsutrymme som krvs och om omstndigheterna ndras s ska styrelsen likvl genomdriva dliga beslut (eller kalla till extra freningsmten fr att frska upphva dom).

Vad jag vill ha sagt r att vi ska akta oss fr att detaljstyra fr mycket i stadgarna (eller i beslut frn rsmten). Jag menar att vi istllet ska stadgar och beslut i generella ordalag och som tar ut kursen fr freningen i stora drag. Sen ska vi ge styrelsen rrelsefrihet att arbeta.

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    311
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

Vad gller ordfrandeposten har jag bara en enda synpunkt. VI MSTE BEVARA RCFF's POLICY OCH GRUNDIDE'. Tar ngon ver ordfrandeposten ser jag fram emot att den kandidaten presenterar sig och sina tankar kring frbundet. Vi anstts hrt utifrn och integritet och ryggrad r ett mste fr vr verlevnad.
    Hej!
    Tyvrr Ove, i de tidiga dokumenten, protokoll m.m. jag har sen RCFF bildades hittar jag ingenstans den skrivning du refererar till, allts "hlften tillbaka". Har faktiskt ngon gng funderat ver varfr du nmnt detta med "50% tillbaka av medlemsavgifterna" i diverse trdar och som det str under fliken "Vad erbjuder RCFF", http://www.rcflyg.se/forum/cmps_inde...ageid=erbjuder, men jag har vl ltit det stanna vid en undran? Det r nu lnge sen och jag var ju inte med i styrelsen s lnge och kan faktiskt inte pminna mig hur vi gjorde med justeringar av protokoll. Frmodligen har du vl bst koll p de ldersstigna dokumenten.

/Ville
    Senast redigerat av Ville den 2017-04-17 klockan 00:15.

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    311
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mjoelner Visa inlgg
    Vad det gller bidrag, eller "allmosor" som vissa kallar det, s r jag helt enig med Ove.

RCFF ska frmja modellflyg och en del av det kan t.ex. vara sponsring av meetings eller verksamhet i lokala klubbar, t.ex. byggkurser, ungdomsverksamhet, etc. Eller varfr inte bidrag till en klubb som rkat i trngml, exempelvis som nr ngon brnde ner MRFS klubbstuga (nu fick vi inget bidrag frn RCFF vad jag vet, utan jag tog det mest som ett exempel).

Svitt jag kan se s r detta frenligt med nuvarande stadgar.

Vad det gller stadgar och beslut frn klubbmten s menar jag att dom absolut inte ska detaljstyra saker och ting. Jag har suttit i fr mnga styrelser dr freningen frskt reglera alldeles fr mycket, oftast p rsmtena och d ger man inte styrelsen det arbetsutrymme som krvs och om omstndigheterna ndras s ska styrelsen likvl genomdriva dliga beslut (eller kalla till extra freningsmten fr att frska upphva dom).

Vad jag vill ha sagt r att vi ska akta oss fr att detaljstyra fr mycket i stadgarna (eller i beslut frn rsmten). Jag menar att vi istllet ska stadgar och beslut i generella ordalag och som tar ut kursen fr freningen i stora drag. Sen ska vi ge styrelsen rrelsefrihet att arbeta.
    Hej!
    Huruvida bidrag, sponsring av meetings eller verksamhet i lokala klubbar, t.ex. byggkurser, ungdomsverksamhet, etc. r frenligt med dagens stadgar lter jag vara osagt, men hller med Mjoelner att styrelsen mste f ha rrelsefrihet och mjlighet att vara kreativa. Men att g s lngt som att ge "50% tillbaka av medlemsavgifterna" r mera tveksamt. I princip kan vi stadga detta men d mste det som sagt stadgas.

/Ville

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlgg
    Hej!
    Huruvida bidrag, sponsring av meetings eller verksamhet i lokala klubbar, t.ex. byggkurser, ungdomsverksamhet, etc. r frenligt med dagens stadgar lter jag vara osagt, men hller med Mjoelner att styrelsen mste f ha rrelsefrihet och mjlighet att vara kreativa. Men att g s lngt som att ge "50% tillbaka av medlemsavgifterna" r mera tveksamt. I princip kan vi stadga detta men d mste det som sagt stadgas.

/Ville
    Om du lser frsta stycket i 1 s r freningens syfte att "frmja utbredningen av modellhobby". Det ryms en hel del inom den lydelsen. Hade jag skrivit stadgarna s hade jag utelmnat ordet "utbredningen" och skrivit "modellflyg" istllet fr "modellhobby", men det r petitesser och det kanske finns en tanke med att inte begrnsa sig till enbart modellflyg.

Fortstter man ner en bit i 1 s finns en punktlista dr det str "Detta skall ske genom att: ... Bist medlemmar och klubbar med information och std". Det r mao tom uttryckt i klartext att man ska stdja klubbar och medlemmar, vilket d exempelvis kan ske ekonomiskt.

Att klubben via beslut p klubbmte, eller via beslut av styrelsen, skulle ha en policy om "hften tillbaka" ser jag inget problem med, vare sig som medlem eller ur ett stadgeperspektiv. Detta behver helt enkelt inte stadgas, utan kan vara en policy eftersom den policyn ryms inom nuvarande stadgar. Om ngon/ngra medlemmarna tycker policyn r fr vidlyftig s r det bara att ta upp den till diskussion och ev. ndring p ett rsmte, frslagsvis d genom en motion s att att rsmtet r beslutsmssigt i saken. Detta frutstter d frsts att det hlls rsmten.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mjoelner Visa inlgg
    Eller varfr inte bidrag till en klubb som rkat i trngml, exempelvis som nr ngon brnde ner MRFS klubbstuga (nu fick vi inget bidrag frn RCFF vad jag vet, utan jag tog det mest som ett exempel).
    Varfr skulle RCFF ge bidrag till det? Om en klubb inte tecknat ngon frskring s ska vll inte RCFFs medlemmar behva betala istllet O.o

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 673
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Anser fortfarande att styrelsen r ute p hal is nr man tillstyrker i stort sett alla anskningar om ekonomiskt std (allmosor) ifrn de freningar som nyttjar mjligheten. Det sker svitt jag har sett via protokollen ingen speciell prvning och det r ett ftal freningar som ansker men flera av dessa har gjort det flera gnger s nn form av systematik tycks finnas i dessa fall s det r knappast en enstaka hndelse dr klubbens existens str p spel. Och att dela ut 50 % av intkterna anser jag absolut mste framg av stadgarna eftersom det r den enskilt strsta delen av hela budgeten.
    Likas hur RCFF kan st som garant fr alla kostnader bara fr att man kallar ett meeting fr "RCFF Shootout" nr det i backspegeln flera gnger visat sig att intkterna bara r kanske 1/10 av kostnaderna - konstigt att inte tidigare revisioner uppmrksammat detta. Detta har kostat "frbundet" stora pengar genom ren och fr mig som ekonom r det ytterst mrkligt att man kan rkna s mycket fel p kostnader kontra intkter s mnga gnger och att drtill RCFFs styrelse valt att nd anvnda RCFFs pengar till att tcka dessa stora underskott. ven som arrangr av nt man kallar "RCFF Shootout" s fr man nog rtta mun efter matscken och inte brnna mera pengar n man rknar med att dra in - om inte klubben i sig accepterar detta underskott i sin egen ekonomi. Vilket jag starkt tvivlar p men nr andra str fr fiolerna (= vi RCFF-medlemmar) s r det inte s svrt att brnna pengar.
    Betrffande valberedningen s har jag alltfr mnga gnger i mitt liv sett att denna av hnsyn till eller kamratskap med ledamter i den befintliga styrelsen freslr dessa fr omval istllet fr att se till freningens/frbundets bsta vilket ofta brukar vara att frska frndra/fryngra styrelsen successivt. S att specifikt ge valberedningen full frihet att p alla poster ge andra frslag n sittande genom att alla befintliga ledamter stller sina platser till frfogande utan diskussioner skulle nog i mnga fall underltta valberedningens jobb - och inte bara nr det gller RCFF. S r det sllan oavsett hur Mjoelner anser att det skall g till vilket kanske r rtt i teorin men knappast i praktiken.
    Roger

Standard

Man kan ha rstning om varje bidrags-anskning och annonsera(tex. 4 veckor innan) hr p forumet att ett visst datum kommer det gras en poll dr bara medlemmar kan rsta och en lnk till anskningen. Det blir inte bombskert men om det nd ska vara ganska lsa boliner kan man vll lika grna rsta i en poll p forumet.
    Det blir lika fr alla lixom och om tex. 60% rstar fr att RCFF ska ge 50 000:- bidrag till en viss meeting s skulle inte jag klaga ven om jag rstat emot.

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 932
    Jobb
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Jag mste erknna att jag blir frvirrad Roger. Menar du att de evenemang och std vi betalt ut ska g med vinst?
    Vi hade stora kostnader fr Vallentuna Shootouten, men det var mycket beroende p vdret.
    Hur som helst - vi skapade ett enormt intresse fr RCFF och att f hit Bill Hempel var en succe'.
    Det blir med ndvndighet en viss form av vnskapskorrumtion d vr modellflygsfr r ganska liten och vi knner alla.
    Vi har haft pengar i kassan och drmed mjlighet att kunna hjlpa de flesta som skt bidrag. Som jag skrivit tidigare blir det vl med en allt vassare kniv vi bestmmer vem som ska ha hjlp.
    En sak r helt klar - vi ska inte lgga pengar p traktamenten, resor och styrelsens arbete. Det r ju det som r vr styrka - vi har en organisation anpassad till behovet.
    Ove (AM) Nielsen

Reg.datum
    Feb 2013
    Inlgg
    180
    Jobb
    Automation p pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

Standard

Jag har inga sikter om hur styrelsen skter det hr, dom gr skert sitt bsta, men en sak slr mig nr jag lser trden. Det r att ett antal icke-medlemmar har vldigt starka sikter om hur freningen ska sktas.....(Om nu det stmmer med skylten under anvndarnamnet)
    G med i RCFF s ser det bttre ut om ni ska klaga, tycker jag personligen. Eller r det s att ni tnker g med bara det dr rsmtet hllits och allt r som ni vill ha det....?

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •