Eftersom det uppenbarligen varit lite si och så med styrelseengagemanget de senaste åren och RCFF vill hålla nere administrationen så borde det väl primärt räcka med de 3 poster som finns specade i Stadgarna - alltså ordförande, sekreterare och kassör. Sen behövs ju också andra poster, t ex IT-ansvarig, men den och andra tjänster måste ju inte innebära regelrätta styrelseposter - de kan ju t ex vara adjungerade för att få eller ge information till den valda styrelsen från berörda områden.
Jag känner inte till så många andra än dig, Hanke och Mats av de som nämns. Eftersom du suttit vid rodret ända sen tillblivelsen av RCFF så tycker jag personligen att det är dags att lämna vidare stafettpinnen och få en ny röst som representerar RCFF. Mats uppfattar jag som en passande ordförande om han nu är villig och Michael har av de inlägg jag läst också verkat vara en sansad och vettig person som skulle kunna passa som ordförande. Sen finns det säkert massor av andra, tänkbara personer runt vårt avlånga land men det gäller ju också att de är intresserade av uppdraget. Så jag har i o f s full förståelse för att det kan vara svårt att skaka fram kandidater eftersom de flesta idag säkert är okända för varandra trots att de kanske är mycket kompetenta för resp roll. Men till slut är det ju faktiskt valberedningens uppgift och inte den sittande styrelsens att hitta och föreslå dessa - allt i enlighet med vad Mjoelner lärt oss tidigare i denna tråd.
Roger