Reklam

Resultat 1 till 10 av 10

mne: nybrjare p drnare

Standard nybrjare p drnare

Hej. jag har nyligen brjat intressera mig fr drnare. kpte mig en
    lite nybrjare sak mest p kul o fr att f ngon form av uppfattning
    om vad det handlar om. upptckte att det va galet svrt, insg med att jag inte
    stelt in drnare rtt, hoppas att det r den strsta anledningen till svrigheterna.
    hoppas p att f hjlp med det nr klubben i min stad ska ha en inomhus flyg dag i
    msshallen.

nu r ju min tanke att det ska bli en racing drnare med video glasgon o hela kittet.
    r det en bra ide att infrskaffa en drnar simulator till datorn eller ska man bara haka p frn brjan?

tacksam fr synpunkter o rd

//micke

Standard

Hej! r det multicopter du r inne p? Quad? Eller flyg? (drnare r inte = endast quad) ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Standard

quad heter det nog. har en liten hubson x4. nu undrar jag lite vart jag hittar bst urval av
    nybrjar drnare fr inomhus bruk?. har surfat runt men hittar bara byggsatser dr man mste kunna
    lda o s. undviker det hemskt gjrna. man m den lite strre vntar jag med tills jag fr hng p
    en liten.

Reg.datum
    Apr 2009
    Inlgg
    1 346
    Klubb
    Karlstads MFK

Standard

Hej,
    Skulle tro att du bland Blades sortiment av mulitikoptrar hittar nt anvndbart fr dig, som inte vill bygga ihop sjlv.
    http://www.bladehelis.com/Aircraft/

Har sjlv en mindre multikopter (quad) som jag haft i ngra r, en Traxas LaTrax "Alias" och den r rtt tlig. Flyger bara inomhus med den i gympasal. Har nybrjarlge och ett mer avancerat lge. Hllbar.
    Den har dock LaTrax sndare s sndaren gr ej anvnda till nt annat.
    https://latrax.com/products/alias

/Bo
    Senast redigerat av bem den 2016-12-16 klockan 16:21.

Standard

En sak att tnka p r att den dagen du kraschar d blir du nd tvungen att lda, laga, fixa, reparera, byta ut delar, felska osv. Det r lite pulande i brjan fr att f allt att spela enligt dina pipor, sen nr du kommit frbi det vrsta s beter sig quaden som en del av dig, s att sga. D brjar det bli riktigt roligt. =)

Standard

tackar fr din lnk. jag har kollat runt lite o tror jag ska va feg o g p en rodeo 150 som min frsta . kommer d kunna
    prova p att flyga ute med. men kommer fungera inne med, men vill troligen prova p att bygga sjlv med s tack fr din hjlp

//micke

Standard

jo det kommer jag troligen behva men tror jag ska fega o g p en rodeo 150 som min frsta d jag fr radio som r bra p kpet. fr kpa ett par fpv gogels med. r super laddad fr att komma igng hr

Standard

Menar du flyga inomhus i vardagsrummet bland vrdesaker eller inomhus i en idrottshall med andra likasinnade och ha skoj?

Reg.datum
    Jun 2013
    Inlgg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hkaklubben - Halmstad

Standard

Latrax Alias kan jag tumma upp p. Jag brukar rekommendera den fr nybrjare, av flera anledningar.
    Inte bara r den otroligt hllbar och gr vldigt ltt att byta alla delar p utan ngon ldning. Den har ven hela spektrat av flyglgen, inklusive rate mode. Det har jag inte hittat p ngon annan "leksaks"quad.

Dock s har borstade motorer begrnsad livslngd och gr ltt snder om man rkar gasa fr ofta nr motorn inte kan snurra men som sagt. ltt att kpa hem ngra extra motorer och andra delar och bara byta nr olyckan r framme.

Andra frdelen r att den har gtt om kraft och lagom storlek fr att ven funka bra utomhus och lyfta lite extra saker som sm kameror eller dyligt. Gr att bygga ut den med FPV-kamera och videosndare i framtiden. Det krver dock en del ldning s det r verkurs nu.

Standard

Med andra likasinnade r tanken

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •