Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: nybörjare på drönare

  1. #1

    Standard nybörjare på drönare

    Hej. jag har nyligen börjat intressera mig för drönare. köpte mig en
    lite nybörjare sak mest på kul o för att få någon form av uppfattning
    om vad det handlar om. upptäckte att det va galet svårt, insåg med att jag inte
    stelt in drönare rätt, hoppas att det är den största anledningen till svårigheterna.
    hoppas på att få hjälp med det när klubben i min stad ska ha en inomhus flyg dag i
    mässhallen.

    nu är ju min tanke att det ska bli en racing drönare med video glasögon o hela kittet.
    är det en bra ide att införskaffa en drönar simulator till datorn eller ska man bara haka på från början?

    tacksam för synpunkter o råd

    //micke

  2. #2

    Standard

    Hej! Är det multicopter du är inne på? Quad? Eller flyg? (drönare är inte = endast quad) ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    quad heter det nog. har en liten hubson x4. nu undrar jag lite vart jag hittar bäst urval av
    nybörjar drönare för inomhus bruk?. har surfat runt men hittar bara byggsatser där man måste kunna
    löda o så. undviker det hemskt gjärna. man m den lite större väntar jag med tills jag får häng på
    en liten.

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Hej,
    Skulle tro att du bland Blades sortiment av mulitikoptrar hittar nåt användbart för dig, som inte vill bygga ihop själv.
    http://www.bladehelis.com/Aircraft/

    Har själv en mindre multikopter (quad) som jag haft i några år, en Traxas LaTrax "Alias" och den är rätt tålig. Flyger bara inomhus med den i gympasal. Har nybörjarläge och ett mer avancerat läge. Hållbar.
    Den har dock LaTrax sändare så sändaren går ej använda till nåt annat.
    https://latrax.com/products/alias

    /Bo
    Senast redigerat av bem den 2016-12-16 klockan 17:21.

  5. #5

    Standard

    En sak att tänka på är att den dagen du kraschar då blir du ändå tvungen att löda, laga, fixa, reparera, byta ut delar, felsöka osv. Det är lite pulande i början för att få allt att spela enligt dina pipor, sen när du kommit förbi det värsta så beter sig quaden som en del av dig, så att säga. DÅ börjar det bli riktigt roligt. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6

    Standard

    tackar för din länk. jag har kollat runt lite o tror jag ska va feg o gå på en rodeo 150 som min första . kommer då kunna
    prova på att flyga ute med. men kommer fungera inne med, men vill troligen prova på att bygga själv med så tack för din hjälp

    //micke

  7. #7

    Standard

    jo det kommer jag troligen behöva men tror jag ska fega o gå på en rodeo 150 som min första då jag får radio som är bra på köpet. får köpa ett par fpv gogels med. är super laddad för att komma igång här

  8. #8

    Standard

    Menar du flyga inomhus i vardagsrummet bland värdesaker eller inomhus i en idrottshall med andra likasinnade och ha skoj?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Latrax Alias kan jag tumma upp på. Jag brukar rekommendera den för nybörjare, av flera anledningar.
    Inte bara är den otroligt hållbar och går väldigt lätt att byta alla delar på utan någon lödning. Den har även hela spektrat av flyglägen, inklusive rate mode. Det har jag inte hittat på någon annan "leksaks"quad.

    Dock så har borstade motorer begränsad livslängd och går lätt sönder om man råkar gasa för ofta när motorn inte kan snurra men som sagt. lätt att köpa hem några extra motorer och andra delar och bara byta när olyckan är framme.

    Andra fördelen är att den har gått om kraft och lagom storlek för att även funka bra utomhus och lyfta lite extra saker som små kameror eller dyligt. Går att bygga ut den med FPV-kamera och videosändare i framtiden. Det kräver dock en del lödning så det är överkurs nu.

    ________________________________________
    Mina maskiner

  10. #10

    Standard

    Med andra likasinnade är tanken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •