Reklam

Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Inbrott Västerviks MFK !

Standard Inbrott Västerviks MFK !

Natten mellan 14-15 December så har någon eller några brutit upp dörren till baracken på vårt flygfält och tagit mitt Blå/Röda EDGE 540 plan
    Info: 1.5m Spännvidd, ESC: 6S 100A, 5st Metallgear servon, 380Kv borstlös motor och en Orange DSM2 mottagare.

Planet är Gjort av EPO och mycket ovanligt.

Så ifall någon ser detta plan, eller ser någon annons på det så får ni gärna kontakta mig.

Film från förra sommaren: https://www.youtube.com/watch?v=Klt21O-TEBQ
    Senast redigerat av Xenon den 2016-12-16 klockan 04:59.
    Radio: Turnigy Evolution
    FPV Googles: Fatshark Attitude V3
    Multirotor: Vortex 250 PRO

Reg.datum
    May 2006
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

Standard

Tråkigt - men nog finns det flera. Bl a har min kompis en sen ett par år tillbaka.
    Roger

Lelles avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

Standard

Tråkigt att höra. Vi i Södertälje MFK har vid ett flertal tillfällen råkat ut för liknande inbrott. Självrisken är 9 000:- så ibland är det inte ens lönt att använda försäkringen.
    Sist var det någon som var riktigt törstig då vi fick 4 backar Cola och en säck med pantburkar stulna efter MFD. Tråkigt för dom klantiga tjyvarna så missade dom dricka-kassan. Numera finns inget av värde i vår container längre, allt värdefullt är borttaget. Dom flesta modellflygklubbar ligger ofta avsides, så det är så lätt för en tjyv att bryta sig in.

Ett tips som jag skrivit om tidigare; bjud ut en försäkringsrepresentant till fältet och gå igenom försäkringsvillkoren, och se till att du har innehållet i containern försäkrat.

/Lelle
    /Lelle

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •