Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Tundra för lågt inverterad

  1. #1
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard Tundra för lågt inverterad

    Det finns tydligen en gräns på hur lågt man kan flyga inverterad.........

    Hoppas ni tycker om videon.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Oooopsan.....
    Retroholic!

  3. #3
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Fint flugen!
    Jag har också blivit med en Tundra efter inspiration av dina videos. Jag undrar hur mycket jag ska ställa flapsen ungefär? Är nybörjare avseende flaps. Jag har programmerat dem så jag har 3 lägen men ungefär hur många grader är frågan?

    mvh Jonas

  4. #4
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonasH Visa inlägg
    Fint flugen!
    Jag har också blivit med en Tundra efter inspiration av dina videos. Jag undrar hur mycket jag ska ställa flapsen ungefär? Är nybörjare avseende flaps. Jag har programmerat dem så jag har 3 lägen men ungefär hur många grader är frågan?

    mvh Jonas
    Tusen tack Jonas och roligt att se att man har inspirerat någon också.........

    När det gäller flapsen så har jag dom på en slider, men använder stort sätt bara 50% och 100%. 100% använder jag bara vid korta start och landningar. 50% flaps är den jag stor sätt använder vid allt från start flygningar och landningar, när jag flyger sakta runt på mina filmer så använder jag bara 50%. Det du skall tänka på är att använda motorn mycket om du skall flyga sakta på det sättet jag gör, lite för lite motor så får du en tippstall direkt. Testa på lite höjd så hinner du fint att hämta in den om den dummar sig lite.

    Har du 3 lägen ville nog jag satt dom till 25%, 50% och 100%, så kan du börja med 25% tills du tycker att du fått kläm på detta med flaps.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  5. #5
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bj Visa inlägg
    Tusen tack Jonas och roligt att se att man har inspirerat någon också.........

    När det gäller flapsen så har jag dom på en slider, men använder stort sätt bara 50% och 100%. 100% använder jag bara vid korta start och landningar. 50% flaps är den jag stor sätt använder vid allt från start flygningar och landningar, när jag flyger sakta runt på mina filmer så använder jag bara 50%. Det du skall tänka på är att använda motorn mycket om du skall flyga sakta på det sättet jag gör, lite för lite motor så får du en tippstall direkt. Testa på lite höjd så hinner du fint att hämta in den om den dummar sig lite.

    Har du 3 lägen ville nog jag satt dom till 25%, 50% och 100%, så kan du börja med 25% tills du tycker att du fått kläm på detta med flaps.
    Tack, ska testa att flyga med 25% och 50%! Är 50% ungefär 45 grader?

  6. #6
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    50% ungefär 45 grader ja....
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •