Reklam

 
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 82

Ämne: Top Flite DC-3 (Vintage Airlines?)

  1. #41
    haskells avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    216
    Jobb
    'En fri man'
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Angående utskriften, om man ställer in för tjockare papper brukar den skriva ut i ett långsammare tempo.

  2. #42

    Standard

    Tjockt papper ska provas.
    Fick tipset om att rugga upp ytan med fint sandpapper, det ska också provas.
    Tänkte också se om jag hittar en skrivare som är naturligt långsam.

  3. #43
    Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    6 278
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Skriva ut i fotokvalitét brukar också gå långsammare...
    Retroholic!

  4. #44

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    1 285
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Tänk på att bygga lätt! Det är otroligt viktigt för alla "kärror", i synnerhet flermotoriga och sätt inte i för stora motorer då kommer din DC-3:a flyga för fort och bli för tung. Två .25r två takt är lagom på din modell försedda med 10x4 APC propellrar.
    Min Marutaka DC-3:a (försedd med två OS FS.26r )som är i ungefär samma skala/storlek som din väger 3,6kg flygfärdig beter sig som ett tvåmeters segelflygplan i luften och är väldig snäll att flyga. Framför allt beter det sig som fullskala originalet i luften, lugnt och sävligt.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Marutaka DC-3 landing.jpg 
Visningar:	145 
Storlek:	27,9 KB 
Id:	61607   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_DC-3 Nosen från vänstersidan delvis klädd..jpg 
Visningar:	149 
Storlek:	37,2 KB 
Id:	61608   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_DC-3 Nosen uppifrån kläs med alutape.jpg 
Visningar:	159 
Storlek:	43,6 KB 
Id:	61609   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_DC-3 färdig  snett uppifrån.jpg 
Visningar:	152 
Storlek:	58,1 KB 
Id:	61610   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Marutaka DC-3 in flight.jpg 
Visningar:	145 
Storlek:	16,8 KB 
Id:	61611  

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_DC-3 stabbe ovanifrån, delvis klädd.jpg 
Visningar:	137 
Storlek:	31,1 KB 
Id:	61612  

  5. #45

    Standard

    Jag kör med två 450w elmotorer vikten styrs lite av hur stort batteri det blir. När jag jämförde med anda byggen så tror jag den är ganska lätt. Nu minns jag inte vikten men på rätt sida 4kg tror jag att jag var före glasning och färg inklusive batteri och mottagare.

  6. #46

    Standard

    Alla tips användes vid dagens maskering.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20170213_224329.jpg 
Visningar:	160 
Storlek:	63,8 KB 
Id:	61670

  7. #47

  8. #48

    Standard

    Om någon mot förmodan ändå undrat varför jag yrat om en rosa surfbuss så kommer kanske den här bilden kan ge en bra hint.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20170216_225229.jpg 
Visningar:	168 
Storlek:	70,4 KB 
Id:	61747

  9. #49
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 762
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Kalasfint!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  10. #50

    Standard

    Nu har jag äntligen fått tummen ur och börjat med vingen. Sprutspacklad, ej slipad. Motorkåporna är nylackade för dagen. Inser att mina färdigheter med maskering på frihand inte är 100% men man måste öva på något eller kanske välja ett enklare färgschema till nästa modell.

    Tyckte den började kännas tung så jag var tvungen att väga. 3,9kg med allt utom mottagare. Batteri och ca 400ml spackel är med i vägningen. Rätt sida 4kg ser inte omöjligt ut.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20170302_222502.jpg 
Visningar:	138 
Storlek:	75,1 KB 
Id:	61911

  11. #51

    Standard

    Motoratrapp. Visserligen fel motor, till och med fel antal cylindrar men bättre än inget alls.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20170306_221318.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	97,4 KB 
Id:	61963

  12. #52

    Standard

    Vingen har fått lite linjer och dekaler. Våren kom tidigare än jag räknat med, trodde ett tag att jag skulle bli färdig och sen få vänta på väder men det blir nog tvärtom.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20170321_090434.jpg 
Visningar:	124 
Storlek:	101,2 KB 
Id:	62267

  13. #53

    Standard

    Blir ju fint det där! =) Måste börja med min jag med... snart...
    Filma premiären! Hade du skränkt vingarna?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  14. #54

    Standard

    Ingen skränkning, jag kör med differentiella skevroder och kanske skickar upp båda lita, främst om jag har klaffen ute. Goda marginaler i fart blir det de första starterna.

  15. #55
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 762
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Har en Marutaka DC3 utan skränk..Som du skriver,håll farten i landningen,den blir mycket orolig om man låter stabben sjunka. Min måste hjullandas,alla försök till trepunktare gör att den klipper..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  16. #56

    Standard

    Är det någon skillnad om man har klaffen ute på Marutka DC3an? Jag har en CUB som är hur snäll som helst tills man fäller ut klaff då klipper den ordentligt.

  17. #57

    Standard

    Skränkning rekommenderas varmt! Jag hade en DC-3 i slutet på 80-talet, den var lite tung och ville gärna klippa i låg fart trots att lite skränkning var inbyggd. Min erfarenhet säger att modeller med starkt avsmalnade vingar är särskilt utsatta.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1989-04-DC3.jpg 
Visningar:	68 
Storlek:	74,8 KB 
Id:	62285
    /Leif

  18. #58

    Reg.datum
    Apr 2009
    Inlägg
    1 480
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Skränkning rekommenderas varmt! Jag hade en DC-3 i slutet på 80-talet, den var lite tung och ville gärna klippa i låg fart trots att lite skränkning var inbyggd. Min erfarenhet säger att modeller med starkt avsmalnade vingar är särskilt utsatta.
    Jag har en kontflygningsmodell som har väldigt avsmalnande vingar som jag trodde skulle ha lite "otäcka" egenskaper vid landning i låg fart men den har aldrig "klippt" över ena vingen någon gång fast jag provocerat den (när jag flugit högre upp).
    Bild på min modell, det är en Galactika.

    /Bo
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Galactika.jpg 
Visningar:	82 
Storlek:	105,8 KB 
Id:	62286  

  19. #59

    Standard

    Jag skaffade en HobbyKing DC-3 för att öva in flygstilen lite så att jag ska våga flyga Top Fliten senare. :-)
    http://forum.motorportalen.net/viewt...135814#p135814
    https://www.youtube.com/watch?v=9UN4QdjE04s
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  20. #60

    Standard

    Filmklippet: Modell av ett långsamt passagerarflygplan från 40-talet som flygs som ett modernt jaktplan
    /Leif

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •