Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: næse cut

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard næse cut

    Jeg har en ældre glider som jeg tænker at sætte en motor i. Jeg er dog i tvil om hvordan man bedst skære næsen av så det bliver rigtig i forhold til motordrift.
    Næsen er som normalt både con og oval på højdeaksen.
    Jeg vurdere at et rent vinkelret cut uden at tage hensyn til 1 grad for compentation for rotation, skulle holde.
    Er det mulig at få nogle tips.

    På et ret rør ville jeg have taget et a4 ark og lagt rundt, så kanten på papiret fulgtes. Da ville det give en god kant at strege efter.
    Kan man bruge det her også
    Senast redigerat av karstena den 2016-12-28 klockan 17:08.

  2. #2

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    De flesta seglare har rejält med lyftkraft i vingen och i stället för att få köra med fullt dykroder när man kör motorn så är min uppfattning att man bör ha rätt så mycket nedåtriktning på motorn.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  3. #3

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Instämmer med Patrik!
    Krävs nog sådär 3-5 graders nedåtriktning....
    Retroholic!

  4. #4
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    Ok, da lytter jeg og tar hensyn til det. Så var det bare hvordan jeg får næsen av på en pæn og skikkelig måde.

  5. #5

    Standard

    Varför krångla med neråtrikning? Jovisst, med motorn rakt fram kommer modellen att vilja uppåt med motorn ingång men det kan man lätt kompensera genom att mixa dykroder under den korta tid då motorn är igång på en motorseglare.
    /Leif

  6. #6
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Har man en känslig modell fungerar inte det så bra, blir aldrig bra. Bättre att bygg bort felet, sedan kan man justera det lilla som ev. skulle finnas där.


    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Varför krångla med neråtrikning? Jovisst, med motorn rakt fram kommer modellen att vilja uppåt med motorn ingång men det kan man lätt kompensera genom att mixa dykroder under den korta tid då motorn är igång på en motorseglare.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #7
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag har alltid använt mig av ett träflak som jag skurit ut ett hål i rätt diameter med passare, putsat av kanterna så det går bra att dra med penna utan att det blir kantigt på modellen där det skall kapas. Tar sedan en kapskiva och kapar av nosen en bit innan sträcket så inte hålet blir för stort och putsar mig in till passning.

    Ibland kan man inte sätta dit en spinner om formen är osymmetrisk, då får man improvisera antingen så sticker spinnern ut eller så sticker kroppen ut. Vill man kan man spackla upp kroppen och putsa den till spinnerns form.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •