Jag tycker också att det låter bra, men jag tror inte att du har mycket marginal kvar till att en cell börjar vika sig. Min erfarenhet av multicopters är att de tar sjukt lång tid på sig att komma ner när de landar automatiskt. Så länge du inte flyger högt så bör det vara ok. Men du bör prova hur lång flygtid du har kvar.

En av de egenskaper som min B6 laddare visade innan den blev utbytt mot en riktig laddare var att den räknade fel när den balanserade. Om en cell var låg så laddade den ur de andra för mycket och stod där och stampade tills det råkade bli rätt, tiden gick ut eller tills man stängde av. Den kunde glatt pumpa i 2500mAh i en 2200mAh när det hände. Det är ju inte säkert eller kanske ens troligt att det är det du sett, men mitt förtroende för de där laddar att är mycket lågt.

Att hovra med en voltmeter som mäter cellspänningen är ett bra sätt att kolla när batteriet verkligen tar slut. När en cell börjar sjunka snabbare än de andra så är det färdigt. Men gå inte under 3.5v i vila under testen. Så stäng av automatisk landning och prova dig fram. Glöm inte ta tid från 3.7v i vila som det står på nu. Hovra precis över marken ifall något händer!

Jörgen