Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: GoPro hero 3 eller hero 4?

  1. #1

    Standard GoPro hero 3 eller hero 4?

    Hej! Har tillslut beslutat om att köpa en gopro nu att ha till min quad och även ha till hjälmen när jag är ute och kör hoj. just nu har jag kört med HKs turnigy (sj4000) men jag känner att 30fps i 1080p inte är tillräckligt för mig, vill kunna filma i 60fps nu när jag vant mig mer vid det och tycker att 30fps känns "laggigt". Tänker inte köpa en ny gopro, ska försöka hitta en begagnad till ett vettigt pris. Men vet inte om man ska välja en hero 3 eller 4... Kommer nog inte att filma i högre än 1080p men vill ha god kvalité på bilden. Vilken gopro kör ni med och vilken bör man satsa på?

  2. #2

    Standard

    Jag kör med GoPro Session(2000:- ny) och tycker att den är jättebra. Men 5 Session (3000:- ny) är förmodligen ännu bättre
    Jag rekommenderar inga andra GoPros än Sessions, jag hade en 4 black ett tag men sålde den då quaden gick bättre med Session samt att Session tål mycket mer stryk.

  3. #3
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Hej,
    Jag är också i köptankar och undrar om man kan få ut en live feed från GoPro Session? (Så att man kan köra fpv om man vill)

  4. #4

    Standard

    Har sålts GoPro 4 BE här på forumet för 2000-2500 kr, helt klart en sån. Är det för dyrt, köp en 3a. Är det för dyrt, köp en ny Turnigy.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5

    Standard

    På Session får man ingen live-feed och jag tror inte man kan få det från 5 Session heller(är dock inte säker). Det är lite av en nackdel då det är smidigt att filma om man har live-feed. Men för att köra FPV fort så måste man ändå ha separat fpv-kamera eftersom det är latency från en GoPro.

  6. #6
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    På Session får man ingen live-feed och jag tror inte man kan få det från 5 Session heller(är dock inte säker). Det är lite av en nackdel då det är smidigt att filma om man har live-feed. Men för att köra FPV fort så måste man ändå ha separat fpv-kamera eftersom det är latency från en GoPro.
    Ok, tack. Det lutar åt en 5 Session iaf. Verkar vara en fantastisk liten kamera.

  7. #7
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    På Session får man ingen live-feed och jag tror inte man kan få det från 5 Session heller(är dock inte säker). Det är lite av en nackdel då det är smidigt att filma om man har live-feed. Men för att köra FPV fort så måste man ändå ha separat fpv-kamera eftersom det är latency från en GoPro.
    Hej igen,
    Googlade lite och hittade detta. Så kanske att det går att livestreama ändå?
    https://www.amazon.com/GoPro-Video-C.../dp/B00PYZA97K

  8. #8

    Standard

    Mhm, jag tvivlar på att det funkar på en Session men kanske på en 5 Session. Men det är fel USB-kontakt för Session-kamerorna så just den kabeln funkar ändå inte

  9. #9

    Standard

    Har kollat runt och jämnfört och kommit fram till att Gopro hero 3+ är det mest prisvärda för det fler specifikationer den har för en mindre slant. 3+ väger 74g och 4an väger 83g vill ju ha den så lätt som möjligt om jag ska ha den på quaden. Däremot har jag hittat en funktion på 4an som jag är nyfiken på och det är night lapse.

  10. #10

    Standard

    3an och 3+ verkar det finnas mest prylar till vad gäller tex gimbals.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  11. #11

    Standard

    Då kanske man ska satsa på en gopro hero 3+, Är det någon här som har en till salu?

  12. #12

    Standard

    Kom nu på att jag måste veta ifall jag kan köra med samma kabel på gopro 3+ som jag använder min turnigy när jag ska köra fpv med quaden?
    http://www.banggood.com/SJ4000-SJ600...l?rmmds=search

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •