Kanon Låt oss veta hur det går efter att du testat prylarna lite! Om du behöver LC-filter vet jag inte men på ett flygplan borde det väll vara lite lugnare så man borde klara sig utan kan jag tycka

Här kommer lite mer från mitt VTX-testande(skulle kanske varit en egen tråd men eftersom vi ändå börjat här så lägger jag det här):
Nu har jag testat Foxeer TM25 mera och den ger vissa störningar när motorerna är igång och bilden svartnar när man touchar någon kvist eller gate. Jag kan helt omöjligt framkalla felet att det svartnar när quaden inte flyger, drar i kablar och dunkar quaden i bordet men bilden är okej. Därför måste det bero på spänningsfall eller spikar som uppstår när FC:n kompenserar för en yttre påverkan. Dock funkar den rätt bra när man flyger omkring och den är nog ganska prisvärd och kan säker funka bra i vissa setups. Det går säkert att få bukt med problemen med hjälp av filter på matningen och mata FPV-kameran via en separat regulator etc.
Jämfört med ImmersionRC 25mW så är videolänken lite instabilare med lite grövre dropouts men då har jag bara provat på kanal 5800 så det kan gå att få bättre på någon annan kanal.
Men...just detta är min erfarenhet också, hur bra upplevelsen blir hänger inte ihop mer effekten, förutom att kanske vissa billigare VTX:er har bättre komponenter om effekten är högre eftersom det behövs.
ImmersionRC har väldigt bra filtrering och regulator på sina VTX:er. På en quad med Naze32 drev jag FC, Rx och FPV-kamera från 5V-out på en IRC 200mW, inga problem även om det drog över det max specade 300mAh(det finns lite marginal men IRC rekommenderar på säkra sidan), Foxeer TM25 ser ut att ha problem med att bara driva FPV-kameran.

Såhär ser det ut för mig kronologiskt:
1. "No name" 200mW från eBay - Gav urusel bild och jag trodde att FPV skulle vara så
2. Fatshark 250mW - Bra bild och inga problem men jag flög bara ca 3-4 accar innan jag kraschade och bröt av hela VTX:en på något sätt
3. TS5823(eller vad den nu hette, mycket populär och vida rekommenderad i alla fall) - Gav rätt bra bild tills den efter ca 10 accar brann upp och tog med sig FPV-kameran(Fatshark 16:9, dyr!)
4. ImmersionRC 600mW - Gav bra bild och krånglade aldrig, har flugit ca 50% av det jag flugit med den, dock kraschat 3 gånger pga tappad RC-länk(Futaba FASST)
5. ImmersionRC 200mW - Skaffades för tävling och har aldrig krånglat, jag märker ingen skillnad mot 600mW förutom att SMA-kontakten sitter trevligare placerad på denna, ca 20% av det jag flugit är med denna
6. ImmersionRC 25mW - Skaffades till nybygge och har aldrig krånglat, lika trevlig SMA placering som 200:an, jag har inte flugit den samtidigt som 200:an och 600:an och har därför svårt att bedöma skillnaden, borde tyda på att skillnaden är ganska liten, har flugit ca 20% av min flygtid med denna
7. Foxeer TM25 - Införskaffades av nyfikenhet och var billig och bra, dock lite små problem som jag redan skrivit om, kommer ha den kvar men inte flyga quad med den